Aktualności w Kei.pl

Raport "E-commerce w świetle cyberataków"


Hakerski świat jest bliżej niż może się wydawać. Pod ostrzałem cyberprzestępców znajdują się nie tylko instytucje rządowe i banki. Na wyciek danych i ataki phishingowe w większym stopniu narażone są firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Odpowiedni poziom zabezpieczenia to konieczność szczególnie w obszarze sprzedaży internetowej. Zachęcamy do lektury raportu przybliżającego temat zagrożeń i cyberataków kierowanych w branżę e-commerce.

Jak mogą skończyć się włamania na strony sklepów internetowych?

Włamania najczęściej skutkują kradzieżą danych osobowych klientów, przekierowaniami czy podmianą treści na stronie. Kwestie zabezpieczenia e-sklepu powinny być priorytetowym aspektem dla właścicieli. Klienci oczekują odpowiedniego poziomu zabezpieczenia, w momencie dokonywania płatności, ale także na etapie logowania. Wykorzystywanie rozwiązań open source, bez regularnej aktualizacji to proszenie się o kłopoty. Dużym zagrożeniem jest także lekkomyślne dodawanie niesprawdzonych rozszerzeń. Jakich jeszcze zachowań warto unikać? Więcej na ten temat w rozdziale "Socjotechnika, czyli o sztuce podstępu".  

Raport zawiera odpowiedzi na pytania:

  • Czy hasło dostępu ma znaczenie?
  • Jak z atakami radzą sobie giganci: eBay, Amazon, Alibaba?
  • Jak radzić sobie z konsekwencjami cyberataku?
  • Kiedy warto zadbać o procedury?

Ataki DDoS, co właściciel e-sklepu wiedzieć powinien?

Każda działalność on-line, w tym także platformy e-commerce, narażone są na ataki DDoS. Ataki typu distributed denial of service, tłumaczone jako "rozproszona odmowa dostępu" ukierunkowane są na wyczerpanie zasobów serwera, przez co użytkownicy nie mają dostępu do serwisu. Ten coraz częstszy problem w branży e-commerce wymaga odpowiedniego przygotowania technicznego.  

„Problematyka bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni przestaje być tylko domeną rządów i administracji publicznej. Coraz częściej cyberataki dotykają również małego i średniego biznesu, a ich podłożem staje się szantaż, czy nieuczciwa konkurencja. Paraliż infrastruktury informatycznej przekłada się na realne straty finansowe i wizerunkowe, szczególnie w sektorze e-commerce” – podkreśla Przemysław Frasunek, Dyrektor Działu Rozwiązań Multimedialnych i Działu Systemów Bezpieczeństwa w Atende Software.

Groźne sztuczki socjotechniki

Zagrożeniem je nie tylko technologia. W całej infrastrukturze najsłabszym ogniwem najczęściej są ludzie. Ataki hakerskie ukierunkowane są na pracowników firmy, którzy wykorzystując sztuczki socjotechniczne zyskują zaufanie klientów, a następnie docierają do poufnych informacji. Edukacja jest pierwszym krokiem do zminimalizowania ryzyka. Bieżące uczulanie pracowników na zagrożenia i wprowadzanie sztywnych procedur dla osób pracujących na dużych bazach danych ograniczy hakerom możliwości manipulacji.

Na bezpieczeństwo klienta składa się wiele elementów. Osoba zarządzająca sklepem sprzedaje produkty online, administruje stroną, systemem, bazą danych, kwestiami płatności i dostawą. Każdy z tych elementów narażony jest na atak hakerski. Odpowiedzialność jest więc duża. Jak branża e-commerce powinna bronić się przed atakami? Co mówią statystyki? Jakich zachowań unikać? Zapraszamy do lektury raportu

NASZE ATUTY
  • 19 lat doświadczenia
  • własne centrum danych
  • 11 000 klientów
  • 1 000 m2 powierzchni
  • Zgodność z wytycznymi RODO
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

DOCENILI NAS
nagrodzony hosting www

Aktualności Kei.pl - sprawdź co u nas  

W aktualnościach Kei.pl dowiesz się jakie zmiany wdrożylismy, ajkie nowe produkty czekają na Ciebie. Także dowiesz się co nowego u nas i gdzie możesz nas spotkać.