Certyfikaty SSL - Top 10 korzyści

Bezpieczeństwo

Certyfikaty SSL – Top 10 korzyści

Katarzyna Węgiel

Certyfikaty SSL kojarzą się z bezpieczeństwem i ochroną witryn internetowych. Prawidłowo, ponieważ w takim celu zostały stworzone i jest to ich główna funkcja.

Jednak nie wszyscy wiedzą, że mają znacznie więcej zalet i korzystanie z nich wpływa na wiele innych, niemniej ważnych kwestii.

Certyfikaty SSL pozytywnie wpływają na SEO

Google docenia i punktuje każdą stronę, zaczynającą się od https://. Wpływa to jej pozycję w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Nie znaczy to oczywiście, że jeżeli zainwestujesz w certyfikat SSL to Twoja witryna od razu wskoczy na czołowe miejsca. Na to również wpływa szereg innych czynników. Natomiast jeżeli konkurujesz z firmą, która certyfikatu nie posiada to zdobędziesz od niej więcej „punktów” w algorytmie. Wyższe pozycje w wyszukiwarce to jeszcze jedna korzyść w postaci zwiększonego ruchu na Twojej stronie, a jeśli prowadzisz sklep na pewno będzie to miało przełożenie na przychody.

Integracja z Facebookiem

Nie jest tajemnicą, że jeżeli chcesz, aby Twoja biznesowa strona zaistniała w sieci musisz być obecny w mediach społecznościowych. W dalszym ciągu najbardziej popularny jest Facebook, który stopniowo rozwija zakres swoich usług. Dlatego właściciele sklepów internetowych, chcąc zwiększyć ilość odbiorców i docierać do większego grona klientów za pośrednictwem wspomnianego serwisu społecznościowego, muszą zintegrować z nim swój sklep online. Aby to zrobić Facebook wymaga posiadania certyfikatu SSL.

Ochrona przed phishingiem

Phishing to jedna z obecnie funkcjonujących metod oszustwa internetowego. Polega na podszywaniu się pod daną witrynę i podstępnym wyłudzaniu danych użytkownika. Cennym łupem są tak zwane wrażliwe dane takie jak hasła logowania czy numery kart kredytowych. Aby zapobiec kradzieży danych z Twojej strony WWW z pomocą przychodzi certyfikat SSL. Dzięki weryfikacji organizacji dla której ma zostać wydany certyfikat ssl nikt nie jest w stanie otrzymać certyfikatu w Twoim imieniu i podszywać się pod stronę www – pamiętaj że taka pewność jest tylko w przypadku certyfikatów EV.

Większe zaufanie do strony

W dzisiejszych czasach wielopoziomowe korzystanie z Internetu należy do codziennych czynności. Konsumenci korzystają z potencjału jaki kryje Internet, ale także są coraz bardziej świadomi ryzyka i niebezpieczeństwa, jakie się z nim łączy. Dlatego częściej zwracają uwagę na to, czy strona, którą odwiedzają posiada w pasku adresowym protokół https://. Obecność tych elementów bezpośrednio wpływa na poczucie bezpieczeństwa u potencjalnego użytkownika oraz postrzeganie danej firmy jako profesjonalnej i troszczącej się o klientów. W szczególności powinni o to zadbać właściciele sklepów online, nie mówiąc już o bankach i innych portalach wymagających logowania przez podawanie poufnych danych.

Niewysoka cena i nieskomplikowane wdrożenie

Biorąc pod uwagę główne zadania i zalety certyfikatów SSL można by sądzić, że ich cena nie należy do najniższych. Okazuje się jednak, że koszty wcale nie są takie wysokie. Za około 100 zł netto na rok można już zabezpieczyć stronę WWW w podstawowym zakresie (przeczytaj na czym polega walidacja DV). Dodatkowo sam proces wdrażania nie jest specjalnie skomplikowany i nie powinien nikomu sprawiać większych problemów.

RODO a certyfikaty SSL

Wbrew temu co podają niektóre serwisy RODO nie wymaga, aby strony były wyposażone w certyfikaty SSL. Jednak witryny sprzedające online, w tym sklepy internetowe, muszą posiadać dokument polityki bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych. Ma on zawierać m.in. informacje na temat rodzajów zabezpieczeń dotyczących środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia pełnego bezpieczeństwa danych osobowych klientów. Zabezpieczeniem, które spełnia wymagania RODO jest certyfikat SSL, który szyfruje wrażliwe dane użytkowników, w tym związane z płatnościami online.

Światowy standard bezpieczeństwa

Certyfikaty SSL stanowią obecnie podstawową metodę zabezpieczeń na świecie. Nie bez powodu mówi się więc, że SSL to przyszłość. Strona zabezpieczona certyfikatem przesyła kompletnie zaszyfrowane i nieczytelne dla innych użytkowników dane. Certyfikaty SSL to najwyższy standard światowego bezpieczeństwa w zakresie wymiany danych przez Internet.

WordPress tylko z SSL

Końcem zeszłego roku twórca wielozadaniowej platformy WordPress zapowiedział, że w 2017 r. zamierzają wyposażyć popularny CMS w funkcje, których używanie będzie wymagało posiadania certyfikatu SSL. Oznacza to, że korzystanie ze stron opartych na WordPressie będzie o wiele bezpieczniejsze a ryzyko wycieku informacji zostanie ograniczone do minimum. Nie ma jeszcze dokładnej daty wprowadzenia zmian, jednak można wnioskować, że działania w tym kierunku zostały już podjęte.

Wiarygodność

Strona, która wymaga od użytkowników podawania jakichkolwiek danych musi być wiarygodna. Odbiorca musi mieć pewność, że sklep internetowy posiada prawnego właściciela, którego dane zostały sprawdzone. Certyfikaty SSL o wyższym stopniu walidacji (OV, EV) gwarantują, sprawdzenie autentyczności firmy. Po kliknięciu w ikonkę certyfikatu SSL wyświetla się pełna nazwa firmy.

Sposób na większe obroty w sklepie online

Każdy właściciel sklepu internetowego dąży do tego, aby jego biznes generował jak największe zyski, co jest absolutnie normalne. Dlatego coraz częściej korzysta się z opcji obsługiwania płatności za pomocą kart kredytowych. Pomijając oczywistą kwestię bezpieczeństwa jednym z wymogów stawianych przez normę wydajności Payment Card Industry Data Security Standard jest posiadanie certyfikatu SSL. Ponadto – jak już wyżej wspomnieliśmy – klienci coraz częściej zwracają uwagę na istnienie zielonej kłódki w pasku adresowym. Jeśli jej nie widzą najczęściej opuszczają stronę. Jak pokazują badania Symantec serwisy, które wdrożyły certyfikaty SSL, doświadczyły wzrostu liczby rejestracji nowych użytkowników do 87%, a konwersji ze sprzedaży do 30%. Dodatkowo zmniejszając liczbę opuszczania koszyka po dodaniu produktów aż o 13%. Te dane potwierdzają wzrost zaufania potencjalnego klienta do witryny, która jest zabezpieczona certyfikatem SSL.

Patrząc na wyżej wymienione korzyści nasuwa się jeden istotny wniosek: certyfikat SSL zdecydowanie lepiej mieć, niż go nie mieć. Zapoznaj się z ofertą i wybierz certyfikat dla siebie.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 2
Certyfikaty SSL – Top 10 korzyści

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *