Co robi dla Ciebie admin? Dzień pracy specjalisty IT

Serwery dedykowane

Co robi dla Ciebie admin? Dzień pracy specjalisty IT

Katarzyna Węgiel

Czego wymaga się od administratora? Przede wszystkim dużych umiejętności technicznych, ale nie tylko. Praca na tym stanowisku jest zróżnicowana. Admin to określenie bardzo ogólne. Może się za nim kryć wiele obowiązków. Jednak podstawowym zadaniem osoby zatrudnionej w Data Center jest zarządzanie serwerami i dbałość o utrzymanie prawidłowego funkcjonowania systemów.

Identyfikacja i rozwiązywanie problemów sieciowych

Obowiązkiem administratora jest instalacja, konserwacja i modernizacja serwerów wedle potrzeb. Admin odpowiada za tworzenie kopii zapasowych i bezpieczeństwo przechowywanych danych. Zajmuje się kwestią programowania systemu w celu usprawniania i automatyzacji działania. W tego typu pracy konieczna jest znajomość zagadnień zdobyta m.in. podczas studiów informatycznych bądź inżynierskich. Wsparcie infrastruktury sieciowej wymaga specjalistycznej wiedzy. Aby efektywnie monitorować infrastrukturę sieciową i reagować na zaistniałe zdarzenia od kandydatów na stanowisko administratora oczekuje się:

  • znajomości zasad projektowania sieci,
  • zagadnień sieci LAN/WAN,
  • zagadnień bezpieczeństwa sieci (routery, firewalle, IDS/IPS),
  • umiejętność tworzenia skryptów w Bashu, Perlu lub Pythonie,
  • doświadczenia w technologii wirtualizacji.

Praca w serwerowni to nie tylko monitoring działania aplikacji

Serwerownia jest niezwykle skomplikowanym organizmem na którego pracę składa się sieć zaawansowanych systemów. Administratorzy Data Center zobligowani są nie tylko do śledzenia ogólnej wydajności sieci i sprawnego reagowania na awarie sprzętu, ale też do dbałości o prawidłowe i wydajne działanie serwerów zarówno pod kątem oprogramowania, jak i sprzętu.

Problemy techniczne? Wsparcie zawsze pod ręką

Praca administratora Centrum Danych to także bezpośredni kontakt z klientem. W firmie hostingowej największe obciążenie spoczywa właśnie na dziale administratorów. W Kei.pl Biuro Obsługi Klienta powierzono specjalistom IT, tak by klient, w możliwie najkrótszym czasie, otrzymał rzetelne informacje odnośnie pracy danego serwera. Reprezentowany poziom obsługi poszczególnych adminów przekłada się na bezpośrednie zadowolenie klientów i wizerunek całej firmy. Specjalista służy swoją pomocą i wiedzą. Wymaga to umiejętności rozmowy z ludźmi i klarownego przekazywania instrukcji.

Skracamy czas oczekiwania na odpowiedź do minimum. Klient zgłaszający problem z działaniem infrastruktury oczekuje szybkiej informacji i sprawnego działania.

Miłosz Wolan, Kei.pl

Mamy pełną świadomość, że osoby zgłaszające problem, nie mają specjalistycznej wiedzy. I wcale nie muszą jej mieć! Właśnie dlatego korzystają z naszych usług, aby realizować swoje cele biznesowe. A nasza infrastruktura ma im w tym pomagać.

Celem obu stron jest szybkie rozwiązanie problemu, w gestii administratora leży poprowadzenie rozmowy w taki sposób, aby ustalić przyczynę błędu, przekazać klientowi skalę danego problemu a co najważniejsze przedstawić możliwe rozwiązanie i szybko je wdrożyć.

Klienci Kei.pl kontaktują się bezpośrednio z administratorami w celu szybkiego i sprawnego rozwiązania sprawy technicznej. To celowe rozwiązanie. Gdybyśmy korzystali z hierarchicznego i tradycyjnego podziału ról, a więc założenia, że zgłoszenie przyjmuje Biuro Obsługi Klienta, a następnie takie zgłoszenie jest procesowane do zespołu technicznego, nie odnotowywalibyśmy tak szybkich i sprawnych realizacji zamówień. Natomiast, gdy na infolinii Klient łączy się bezpośrednio z administratorem, bardzo często na etapie telefonu jesteśmy w stanie pomóc i zakończyć zgłoszenie. Właśnie za to cenią nas Klienci. Bardzo często, ścieżka rozwiązania jest prosta i może zostać wykonana przez samego użytkownika. Klienci mogą zgłaszać problemy techniczne z poziomu panelu Webas. W panelu klienta w zakładce „zgłoszenia” mogą skierować pytanie do administratora.

Zgłoszenia techniczne w kei.pl

Wsparcie techniczne w wersji Root

Klienci wybierając serwer w Kei.pl mają do dyspozycji 2 warianty: serwer root bądź serwer zarządzany przez naszych administratorów. W przypadku wyboru serwera typu ROOT użytkownik otrzymuje pełen dostęp do wszystkich komend i plików, w związku z czym zyskuje pełną kontrolę nad maszyną, a tym samym dowolność w zakresie jej konfiguracji z poziomu zdalnej konsoli IPMI.

W opcji serwera dedykowanego Root także mogą liczyć na pomoc techniczną w zakresie opieki sprzętowej, tj. wymiany uszkodzonych podzespołów (sprzęt Kei.pl) a także wymiana sprzętu w przypadku kolokacji. Klient może liczyć na rozwiązywanie problemów z działaniem sieci i dostępu do serwera. Specjaliści służą radą w kwestii sprzętowej przed zakupem. To także usługa remote hand – np. wpięcie klucza USB, itp.

Wsparcie techniczne w wersji Admin

Wybór serwera zarządzanego to rozwiązanie, w którym to administrator przejmuje pełną kontrolę i odpowiedzialność za funkcjonowanie maszyny. Użytkownik serwera administrowanego nie musi martwić się o konfigurowanie i instalowanie oprogramowania. Admin zadba o aktualizacje i kopie bezpieczeństwa. Powierzenie administrowania zewnętrznemu podmiotowi nie oznacza jednak utraty kontroli. Klient jest na bieżąco informowany o zaistniałych problemach. To przekonuje właścicieli firm, którzy dzięki takim rozwiązaniom nie muszą oddelegowywać pracownika. Więcej o kosztach zatrudniania specjalisty IT znajdziesz na naszym blogu.

Co robi dla Ciebie Admin?

Dzień administratora w kei.pl

Administratorzy chronią serwer przed przeciążeniem, dbają o optymalne wykorzystanie zasobów i działanie infrastruktury sprzętowej.
W ramach codziennych czynności znajduje się nie tylko utrzymywanie i zarządzanie sprzętem. To także :

  • aktualizowanie parametrów w ramach oficjalnych repozytoriów poprawek,
  • systematyczne sprawdzanie dostępności usług na danym porcie,
  • sprawdzanie obciążenia serwera,
  • monitorowanie zajętości dysków, baz danych czy pamięci operacyjnej,
  • wykonywanie backupu danych.

W Kei.pl administratorzy pracują w trybie zmianowym 24/h. Oznacza to, że nad poprawnym funkcjonowaniem serwerowni zawsze ktoś fizycznie czuwa. Dzięki temu reakcja na zaistniałe problemy może być odpowiednio szybka. Monitorowanie serwerów pozwala na rozwiązanie problemów zanim staną się one zauważalne dla użytkowników. Serwer administrowany to regularne aktualizowanie wszystkich podsystemów, a także doradztwo w zakresie rozwoju infrastruktury. Powierzenie administrowania serwera doświadczonym specjalistom realnie zwiększa wydajność i bezpieczeństwo.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.67
Liczba ocen: 3
Co robi dla Ciebie admin? Dzień pracy specjalisty IT

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *