Od Facebooka odwracają się duże marki? Dlaczego social media to za mało #ModaNaHosting

Hosting

Od Facebooka odwracają się duże marki? Dlaczego social media to za mało #ModaNaHosting

Daniel B. Drożdż

Pierwszy kwartał roku to nie najlepszy czas dla Marca Zuckerberga i całego facebookowego imperium. Zaniedbania i wyciek danych niosą ze sobą przykre konsekwencje. Firmy usuwają swoje profile i zmieniają kanały komunikacji z klientem. Czy to wskazówka dla polskich przedsiębiorców? Sprawdź nowy trend #ModaNaHosting

Facebookowe problemy

Co tak bardzo zniesmaczyło właścicieli firm i internautów? Przede wszystkim 5-godzinne zaznania Zuckerberga przed Kongresem w sprawie nielegalnego użycia danych 50 mln użytkowników. Punktem zapalnym był polityczny wydźwięk całego zamieszania. Brytyjska firma wspierająca wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, w 2016 roku analizowała profile internautów i dostosowywała przekaz marketingowy na podstawie poszczególnych aktywności. Afera z Cambridge Analytica i Donaldem Trumpem w tle zaowocowała ogólnoświatową akcją #DeleteFacebook i masowego kasowania kont. Wartość spółki zmalała w ciągu jednego dnia o 40 mld dolarów.

Fanpage odchodzi do lamusa

Firmy stopniowo rezygnują z prowadzenia oficjalnych fanpage na Facebooku. Przykładem są działania koncernu medialnego Playboy Enterprises. Wydawca odpowiedzialny za amerykański magazyn „Playboy” ogłosił wycofanie swojej działalności z serwisu. Taki krok był szeroko komentowany w mediach i nie został zaakceptowany przez wszystkich. Dyrektor Kreatywny Cooper Hefner pozostał nieugięty, komentując:

„Ostatnie wiadomości na temat rzekomego nieodpowiedniego zarządzania danymi użytkowników przez Facebooka umocniły naszą decyzję o zawieszeniu w tym momencie naszej działalności na platformie (…) Nie chcemy być współwinnymi narażania użytkowników na opisywane praktyki.”

Za ciosem walki z Facebookiem poszedł także miliarder Elon Musk, który po wymianie komentarzy z użytkownikiem na Twitterze zdecydował się na usunięcie kont swoich czołowych marek: Tesli i SpaceX z serwisu Facebook. W podobnym tonie wypowiedział się także Steve Wozniak współzałożyciel Apple, który swoją decyzję o usunięciu konta tłumaczył krzywdzącym modelem biznesowym Facebooka, który zarabia na zbieraniu danych użytkowników. Afera znalazła swoje odbicie także w obszarze polskiego Internetu. Z facebookowej działalności zrezygnował m.in. internetowy kantor walutowy cinkciarz.pl.

Zmiana algorytmu czy zmiana idei?

Serwis boryka się z problemami i głośno zapowiada zmiany w algorytmach. Nie ma wątpliwości, że modyfikacje uderzą głównie w firmy i oficjalne konta marek na Facebooku. Za całą zmianą stoi idea powrotu serwisu do swojej pierwotnej, „prywatnej” natury. Zmiana algorytmu wpłynie na kolejność wyświetlania postów pojawiających się w aktualnościach. Ograniczona zostanie widoczność postów publikowanych przez oficjalne profile firm. Priorytetowe będą posty znajomych, co ma przywrócić społecznościowy charakter serwisu i ograniczyć wszechobecny przekaz marketingowy. Publikowane treści będą filtrowane z dużo większą dokładnością. Jak można się domyślić takie zmiany nie odpowiadają wszystkim…

Platformy społecznościowe: facebook, instagram i inne

Własna strona WWW? postaw na #ModaNaHosting

Ostatnie tendencje zmuszają do przewartościowania firmowej działalności online. O ile koniec serwisów społecznościowych jest mało prawdopodobnym scenariuszem, to ograniczanie się wyłącznie do bezpłatnych kanałów, może mieć przykre konsekwencje dla przedsiębiorców. Facebook przeżył i pewnie przeżyje jeszcze niejeden kryzys… Pytanie czy z problemem wycieku danych i ograniczaniem zasięgów poradzi sobie początkujący przedsiębiorca. Opłacanie własnej domenyhostingu to sposób na bezpośrednie uniezależnienie się. Owszem, bywają marki, które w 100% wypromowały się za pośrednictwem social media. Czy jednak budowanie swojej marki w oparciu o nieodpłatne serwisy to bezpieczna strategia? O tym, że duża platforma nie gwarantuje ciągłości działania przekonali się ostatnimi czasy blogerzy. Po 17 latach działalności darmowa platforma blog.pl zamknęła się, a kilkadziesiąt osób zostało zmuszonych do przeniesienia publikowanych przez lata treści na inne serwery. Zaraz po Onecie również Wirtualna Polska ogłosiła zamknięcie platformy bloog.pl. Jak widać, darmowe rozwiązania są o tyle kuszące, co ryzykowne.

Płacę i wymagam

Własna strona daje szersze możliwości i to pod każdym względem. Nawet w przypadku najmniejszej firmy warto skupić się na odnalezieniu własnego miejsca w sieci. Choć firmowe profile na facebooku reklamują i kreują potrzebę w użytkownikach, to tylko stabilna witryna, dostępna w wyszukiwarce Google takie potrzeby zaspokaja. Mimo rozwoju serwisów społecznościowych to strona WWW wciąż pozostaje oficjalnym źródłem informacji o danej firmie. Proste strony internetowe są dostępne dla wszystkich, nawet niewielkich działalności. Gotowe rozwiązania i stabilny hosting pomogą sprostać wymogom klientów. Jeśli chcesz zarabiać na swojej pasji i rozpocząć działalność na własną rękę, inwestycje już na początku działalności pomogą w stabilnym rozwoju.

Do założenia strony www potrzebujesz trzech elementów:

Hosting | Domena | Szablon strony www

Wybierając usługi hostingowe w Kei.pl otrzymujesz domenę za 1 zł. Co więcej, możesz liczyć na darmowy certyfikat SSL – Let’s Encrypt, dzięki któremu zabezpieczysz swoją witrynę zupełnie za darmo. Uruchomienie własnej witryny dzięki aplikacjom ClickS&Go pozwala na instalację WordPress w kilka chwil. Jeszcze tylko odpowiedni szablon i gotowe!

Swoja stronę może mieć naprawdę każdy!

Jesteś freelancerem? Prowadzisz dodatkową działalność? Poniższy przegląd gotowych motywów wskaże jak mogłaby wyglądać Twoja własna strona. Efektowny szablon bądź adres www wykorzystujący nazwisko, czy ciekawą branżową końcówkę to sposób na przebicie się wśród konkurencji.

#ModaNaHosting

Pobierz

Podany motyw pozwoli w najlepszy sposób przedstawić swoje umiejętności w Internecie. To nie tylko stylowy projekt, ale także szeroki wybór widgetów. W paczce z templatką znajdziecie pliki PSD i obrazki komercyjne. Za ich pomocą możesz zmodyfikować wygląd strony w zależności od potrzeb projektu. Pomoże w tym także rozszerzona dokumentacja. Funkcjonalność motywu realizowana za pomocą Cherry Framework. To pozwala korzystać z MegaMenu, galerii, zakładek ulubionych stron, chmury tagów, mapy Google itd. Templatka także ma czysty kod, który został stworzony w odpowiedniości do standardów W3C i rekomendacji wyszukiwarek internetowych. Dlatego strona będzie przyjazna dla SEO. Brzmi nieźle? To zdecydowanie więcej niż fanpage na Facebooku.

Więcej niż portfolio

Projektujesz? Chcesz zbudować swoją markę w sieci? Zastanów się co chciałbyś komunikować użytkownikom wyszukującym usług w Google. Budowanie siły swojego nazwiska w połączeniu z odpowiednią optymalizacją to coś, co warto robić już na wstępie swojej kariery. Gotowe szablony znacznie ułatwią cały proces. Korzystanie z dostępnych templatek wcale nie musi być nudne. Odpowiednio dobrane rozwiązanie z pewnością zaskoczy i przekona odbiorców. Przedstawiony poniżej motyw opiera się o Cherry Framework 3.1.5. To jednak nie ogranicza użytkowników w wyborze opcji. Templatka posiada rozwijane menu, galerię TM, mapę Google, kalendarz, przycisk do góry strony, opcje mediów społecznościowych itd. Oprócz tego motyw jest kompatybilny z WPML, Ecwid, Yost SEO i innymi popularnymi wtyczkami dla WordPress. Z własną domeną masz szansę się wyróżnić, a z odpowiednią szatą graficzną zatrzymać uwagę użytkownika. Choć w social media znajdziemy przykłady na kreatywne profile, to działalność z własną stroną otwiera zupełnie nowe możliwości.

Gotowe szablony dla www

Zobacz demo

Nie tylko domena grafików

Własna strona to nie tylko domena grafików, fotografów i designerów. Jesteś przewodnikiem? Daj się odnaleźć w wyszukiwarce! Poniższy motyw jest przeznaczony do tworzenia blogu podróżniczego, ale świetnie sprawdzi się w roli zachęcającego tła do oferowanych przez Ciebie usług. Motyw ma jasny projekt, w którym główny nacisk został stworzony na duże obrazki i typografie. Oprócz tego templatka posiada wygodne opcje personalizacji, które pomogą dostosować jej wygląd do potrzeb projektu.

Szablony do stworzenia strony www

A może trochę magii?

Nawet osoby z nieszablonową profesją mogą w przejrzysty sposób zaprezentować swoje umiejętności w oparciu o gotowe templatki. Portfolio dla magika? Czemu nie! Podany motyw ma charakterystyczny projekt, który idealnie przyda się do tego celu. Do przewag templatki warto odnieść proste efekty animacyjne, które nie odwracają uwagi od zapoznania się z zawartością strony. Oprócz tego projekt posiada duże obrazki i typografie. I chociaż motyw został zbudowany w oparciu o Cherry Framework 3.1.5, to w żaden sposób nie ogranicza w tworzeniu profesjonalnej strony. Templatka zawiera kluczowe rozszerzenia, w tym MegaMenu, manager shortcodes, galerie, opcje mediów społecznościowych itd. A jeśli wyniknie potrzeba dodać nowe opcje, możecie skorzystać z popularnych wtyczek dla WordPress. Ten motyw jest kompatybilny z nimi. Jeśli nie chcesz ukrywać swoich umiejętności warto sprawdzić jak to wszystko działa.

Przykłady gotowych szablonów dla www

Pobierz

Szansa na powtórzenie sukcesu wielkich platform typu Facebook jest nikła. Trudno ocenić czy na świecie znajduje się inna witryna gromadząca 1,4 mld użytkowników dziennie. Trzeba przyznać, że przy wszechobecności Facebooka trudno z niego zrezygnować. I choć miliard użytkowników dziennie to zazwyczaj liczby wykraczające poza możliwości polskich przedsiębiorców, działalność „na swoim” może okazać się znaczącą przewagą konkurencyjną. Dotarcie do klientów różnymi kanałami, za pomocą firmowego fanpage i oficjalnej strony www napędzi działanie każdego startującego projektu.

Sprawdź jak postawić WWW „na swoim” – #ModaNaHosting

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 2
Od Facebooka odwracają się duże marki? Dlaczego social media to za mało #ModaNaHosting

Daniel B. Drożdż

W Kei.pl odpowiedzialny za marketing internetowy, w szczególności SEO/SEM, analitykę i wdrożenia rozwiązań UX i e-commerce. Marketer z wykształcenia i pasji z ponad 10-letnim doświadczeniem. Certyfikowany specjalista Google Ads. Związany z rynkiem hostingowym od 2016 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *