Bezpieczeństwo
Efektywny sklep internetowy. Sprawdź jak zwiększyć sprzedaż
Co znajdziesz w tym artykule:
Budowa sklepu internetowego rozpoczyna się od sprecyzowania grupy docelowej, następnie nadania nazwy. Gdy pomysłodawca określi co chce sprzedawać i komu wtedy musi wybrać odpowiedni system, na którym postawi stronę WWW. Te trzy kroki już wymagają dużo zaangażowania, a to dopiero początek przygody. Rozwijająca się branża e-commerce jest dużym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców. Próbą sił są także wymagający klienci, którzy oczekują zabezpieczeń najwyższej jakości. Co jest kluczem do sukcesu w tworzeniu efektywnej sprzedaży online? i jakie znaczenie ma certyfikat SSL OV?
Zakupy online z punktu widzenia klientów
Kwestią priorytetową w tworzeniu platformy handlowej w sieci jest świadomość, że strona projektowana jest przede wszystkim dla klientów. Dla ich wygody i poczucia bezpieczeństwa. Cały proces zakupowy powinien być więc przejrzysty i wygodny. Klient, który sprawnie porusza się po stronie, płynnie przechodzi pomiędzy kategoriami i nie ma problemów z odnalezieniem konkretnego produktu, chętniej sfinalizuje transakcje.
Właściwa strategia marketingowa to nie tylko atrakcyjna cena. Oczywiście, klientów przyciągają krzykliwe nagłówki i wyprzedaże, ale coraz więcej użytkowników nauczonych negatywnymi doświadczeniami wybiera wyłącznie bezpieczne, sprawdzone źródła. Oszustów i naciągaczy nie brakuje, dlatego odbiorca weryfikuje podstawowe dane rejestrowe. Każdy, kto chce zajmować się biznesem online na poważnie i promować asortyment swojego e-sklepu musi liczyć się z koniecznością ujawnienia nazwiska, numeru NIP, adresu siedziby sklepu. Automatycznym potwierdzeniem weryfikacji danych są certyfikaty SSL o wyższych poziomie walidacji OV (Organization Validation) i EV (Extended Validation). Wyposażenie strony w tego typu szyfrowanie daje użytkownikowi gwarancje co do wiarygodności domeny, a także autentyczności danych ich właściciela.
Mniej opuszczonych koszyków z SSL OV
Użyteczność i funkcjonalność serwisu bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedaży, dlatego „usability” to pojęcie, które odgrywa kluczową rolę w projektowaniu strony sklepu. Aby skutecznie sprzedawać warto skupić się na tym, czego klienci poszukują oraz czego wolą unikać. Jeśli wizyta na stronie w większości przypadków nie kończy się zakupem, wysoce prawdopodobne, że klient nie rozumie któregoś kroku, ma problem z nawigacją po stronie bądź trafia na element, który go zniechęca.
Badania Triggered Messaging nie pozostawiają złudzeń – 61% kupujących porzuca koszyk i rezygnuje z zakupów. To ponad połowa wszystkich odwiedzających! Wyeliminowanie błędów daje zatem szansę na podwojenie swojego sukcesu. Przebieg ścieżki zakupowej musi być przemyślany. Ekspercka analiza pod kątem usability pozwoli wykryć i wyeliminować błędy utrudniające zakupy. Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu użytecznej strony? Intuicyjne menu, linkowanie wewnętrze oraz właściwy układ. W przypadku sklepu internetowego funkcjonalność oznacza przede wszystkim dopracowany katalog produktów.
Kompleksowe podejście przynosi efekty
Aby ułatwić klientom podjęcie decyzji zakupowych należy zapewnić:
- Dokładny opis produktu – istotne są zdjęcia (całościowe, z różnych perspektyw, skupione na detalach) i opis, który sam w sobie zawierać będzie odpowiedzi na wszystkie wątpliwości klienta. Sklepy internetowe wychodzą naprzeciw oczekiwań i oferują widok 360, który umożliwia całościowy podgląd produktu.
- Obsługa przez LiveChat – przydatne i popularne narzędzie, które symuluje proces tradycyjnych zakupów w stacjonarnych sklepach, gdzie klient może zadać konkretne pytania o produkt, uzyskać poradę, przedstawić swoje indywidualne wymagania. To duże ułatwienie dla kupującego, ale też szansa firmy na budowanie pozytywnego wizerunku i trwałych relacji.
- Dowolność w wyborze płatności – transakcje za pośrednictwem popularnych serwisów PayU, DotPay, czy PayPal cieszą się niesłabnącą popularnością. W swoich założeniach nie warto jednak pomijać grupy, która preferuje przelew tradycyjny bądź płatność gotówką przy odbiorze. Ważne by oferować e-klientowi dowolność i możliwość sfinalizowania transakcji według indywidualnych preferencji. Sprzedaż zwiększa także opcja zakupów bez konieczności posiadania konta.
- Szybkość ładowania strony – nic tak nie zniechęca do zakupów jak wolno ładująca się strona. Fundamentem płynnego funkcjonowania sklepów z dużym ruchem są serwery z szybkimi dyskami SSD. Ładowanie strony znajduje odbicie w konwersji, dlatego zawsze warto zastanowić się nad hostingiem dostosowanym do indywidualnych wymagań projektu.
Prawo chroni klientów
Podstawowe kwestie reguluje Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, która w swoich założeniach dostosowała obowiązujące przepisy do wymogów prawa europejskiego. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w zagranicznych e-sklepach i korzysta z międzynarodowej dostawy i możliwości zwrotów bez podania przyczyny. To duże wyzwanie dla rodzimych dystrybutorów, którzy chcąc utrzymać się na rynku, muszą dostosować się do światowych standardów. Warto zaznaczyć, że dzisiejszy konsument coraz sprawniej porusza się w przestrzeni internetowej i jest w stanie „chronić się sam”. Rozumie mechanizmy, zna zagrożenia, świadomie artykułuje swoje prawa. Z tego względu dbanie o bezpieczeństwo i szyfrowanie danych klientów jest standardem w dzisiejszym poziomie obsługi.
Aktualny regulamin sklepu internetowego
Ustawa z 2014 roku to nie jedyne wymagania stawiane przed sprzedawcami, którzy muszą stale reagować na zmiany i aktualizacje przepisów. Ostatnia ze zmian przeprowadzona według wytycznych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podwyższa wysokości nakładanych kar finansowych, co pokazuje, że Urząd reprezentuje rygorystyczną postawę względem przedsiębiorców. Warto zatem dbać o dobrą znajomość przepisów oraz posiadanie zgodnego i aktualnego regulaminu sklepu internetowego. Więcej o obowiązkach informacyjnych i regulaminach na stronie.
Zainwestuj w bezpieczeństwo SSL OV
Istnieją tanie sposoby na wszystko. Można prowadzić sklep internetowy bez większych nakładów, pytanie: z jaką skutecznością? Celem każdego poważnego internetowego przedsięwzięcia są realne zyski i szeroka grupa wiernych klientów. To wymaga dostosowania strony do obowiązujących standardów i wyposażenie sklepu w podstawowe zabezpieczenia takie jak certyfikat SSL.
Certyfikaty SSL OV i EV (o wyższej walidacji) są potwierdzeniem rzetelności sklepu internetowego, a posługiwanie się symbolem zielonej kłódki jest zapewnieniem o spełnianiu wymogów bezpieczeństwa. To jasny komunikat dla klienta, że transakcje w obrębie witryny odbywają się zgodnie z prawem. Aż 72 % ankietowanych internautów przyznało, że zamknęło kartę strony, która wydała im się niebezpieczna. 91% z tej grupy przyznało, że zostałoby na stronie, gdyby posiadała certyfikat SSL. Prowadzisz sklep internetowy? Zawalcz o zaufanie klientów i sprawdź aktualną promocję na Certyfikat SSL OV Trusted.
3 odpowiedzi na "Efektywny sklep internetowy. Sprawdź jak zwiększyć sprzedaż"
Dodaj komentarz
Poczytaj więcej na naszym blogu
-
Co to jest traceroute?
Czasami dostęp do niektórych witryn internetowych może być utrudniony. Traceroute to przyjazne dla użytkownika narzędzie, które pomaga zdiagnozować przyczynę takiego problemu! -
W chmurze czy lokalnie na serwerze dedykowanym?
Serwer czy chmura? Zastanawiasz się teraz, jakie rozwiązanie zapewni Ci oczekiwaną wydajność. Co będzie bezpieczniejsze? Serwer czy chmura? Jakie są wady i zalety każdego z nich?
Ciekawe statystyki. Faktycznie jest wiele opuszczeń koszyka. Jest to na pewno spowodowane konkurencja – klikają i sprawdzają co kto ma. Ale o podejściu do ssl nie pomyślałem.
Tak się tylko zastanawiam czy OV wystarczające. Czy jednak nie powinno być EV przynajmniej dla tych którzy faktycznie chcą rozwijać sklep i naprawdę zarabiać.
ciekawy artykuł. czy są jakieś badania na polskim rynku?