fbpx
Wiedza dedykowana Tobie
panel kei

Logowanie do Panelu Klienta od teraz jeszcze bezpieczniejsze

09 października 2015

Czas na kolejne nowości w usługach Kei.pl. Tym razem wprowadziliśmy rozwiązanie, które docenią osoby dbające o bezpieczeństwo.Dwuetapowa weryfikacja użytkownika pozwala na jeszcze lepszą ochronę dostępu do Panelu Klienta. Na czym polega to rozwiązanie? 

Domyślna metoda logowania do Panelu Klienta polega na podaniu loginu lub adresu e-mail i hasła. To oznacza jednak, że każdy, kto uzyska dostęp do tych danych, może dostać się do środka. Dwuetapowe uwierzytelnianie wprowadza kolejne zabezpieczenie w postaci kodu wysyłanego na telefon użytkownika. Logowanie przebiega wtedy następująco:

  1. Użytkownik wpisuje swoje dane do logowania, które są weryfikowane.
  2. Jeśli dane są poprawne, przeglądarka wyświetla kolejny formularz logowania, a na aplikację zainstalowaną w telefonie zostaje wysłany specjalny kod. Należy wpisać go w formularzu.
  3. Po zweryfikowaniu kodu użytkownik zostaje zalogowany do panelu i może zacząć pracę.

W przypadku, gdy do konta mają dostęp użytkownicy o różnych uprawnieniach (np. Księgowa, Pracownik IT), dla każdego z nich można osobno aktywować podwójną weryfikację. Co jednak w sytuacji, gdy użytkownik straci telefon?

Spokojnie, tę okoliczność też przewidzieliśmy 🙂 Podczas konfiguracji usługi generowana jest lista jednorazowych kodów, którą otrzymuje użytkownik. Najlepiej wydrukować ją i przechowywać w bezpiecznym miejscu. W sytuacji awaryjnej wpisanie takiego kodu pozwala na zalogowanie się do Panelu Klienta.

Włączenie dwuetapowego uwierzytelnienia jest możliwe po zalogowaniu do Panelu Klienta. W lewym menu znajduje się sekcja Ustawienia. Po kliknięciu w Twoje konto zobaczysz nową zakładkę Weryfikacja dwuetapowa. Tam można włączyć lub wyłączyć usługę i wybrać, którzy użytkownicy będą używali telefonu podczas logowania.

weryfikacja dwuetapowa kei