Wiedza dedykowana Tobie
#ModaNaHosting

#ModaNaHosting – nie przegap!

26 marca 2018

#ModaNaHosting? Osobom odwiedzającym bloga z branży IT z pewnością nie trzeba przypominać jak ważna jest obecność w sieci, ale swojego miejsca online szukają nie tylko pasjonaci nowych technologii i początkujący przedsiębiorcy. Efektywne działanie w sieci jest trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Postawienie własnej platformy to kierunek, którym podążają najaktywniejsi Internauci. Jak ten trend przekłada się na rynek pracy? Jak reagują blogerzy? Jakie są konsekwencji #ModaNaHosting?


3,5 mld użytkowników

Aktualny trend #ModaNaHosting ma wiele przyczyn. Poniekąd jest naturalnym skutkiem ciągłego wzrostu liczby internautów. Najnowsze wyniki badań Gemius/PBI wskazują, że liczba Internautów w Polsce sięgnęła 28 mln. Taki obraz polskiego Internetu współgra z globalnymi tendencjami. W 2017 ta liczba użytkowników sieci zwiększyła się o ponad 250 mln. Tempo wzrostu jest bardzo szybkie. Witryny mnożą się prędkością światła, by nie wypaść z obiegu należy zadbać o swoją obecność w sieci.


Sprzedaj się online #ModaNaHosting

To tutaj są Twoi odbiorcy. Choć poza sferą online istnieć można, ale czy to się opłaca? Stracić można wiele.

W 2017 roku w ciągu 60 sekund:

  • wyszukiwano średnio 3,5 mln fraz w Google,
  • wysyłano 156 mln wiadomości e-mail,
  • opublikowano 452 000 postów na Twitterze,
  • wydano 751,522 dolarów wydanych w sektorze e-commerce.

Użytkownicy konsumują i tworzą treści, sprzedają towary, usługi a coraz częściej także „siebie”. O działaniu pod własną marką myśli coraz więcej osób. Jak efektywnie działać w sieci? Choć sprzedaż w internetowym zalewie wszelkiej treści nie jest łatwym zadaniem, stabilne podstawy w postaci bezpiecznej platformy znacznie ułatwiają to zadanie.


No risk no fun? Minusy bycia „free”

Darmowe rozwiązania lubi każdy, nie każdy je jednak wybiera. Nie wolno zapominać, że profesjonalne podejście to konieczność inwestycji. Otwarte platformy choć kuszące finansowo niosą ze sobą pewne ryzyko. Wystarczy spojrzeć losy użytkowników serwisu blog.pl. Skoro największa platforma blogowa w Polsce, po 17 latach działalności może zostać zamknięta w ciągu kilku miesięcy to znak, że era darmowego blogowania odchodzi w zapomnienie. Budowanie zaplecza firmy, marki czy własnego nazwiska w oparciu o bezpieczne platformy minimalizuje ryzyko przykrych konsekwencji w przyszłości. Warto zaznaczyć, że wybierając darmowe platformy tracimy kontrolę, a niekiedy też prawa do swoich treści. Dlatego bardziej świadomi blogerzy „przesiadali się” na swoje domeny już dawno, mając na uwadze także wymagania sponsorów. Komercjalizacja blogosfery i zyski płynące ze współpracy z markami nie są tutaj bez znaczenia.


Facebook zmieni blogosferę?

Część specjalistów analizujących temat, jako przyczynę zmian wskazuje rosnącą popularność serwisu Facebook. Portale społecznościowe to świetnym kanał komunikacji z odbiorcą o czym dobrze wiedzą influenserzy. Mimo to całkowite przeniesienie działalności blogerskiej w obszar social media jest mało prawdopodobnym scenariuszem. Ograniczanie zasięgów i ciągłe zmiany algorytmów świadczą o dużej niestabilności tego obszaru. Gdzie zatem budować swoje miejsce w sieci? Najlepiej pod własnym adresem.


Działaj pod swoim szyldem

Wybieranie własnej domeny to nie tylko pole dla blogerów. Trend znajduje swoje odzwierciedlenie na rynku pracy, szczególnie wśród grafików, webdeveloperów, fotografów, czy freelancerów chcących przebić się ze swoimi usługami. Dziś doświadczenie to nie wszystko… przychylnie traktowane są osoby o dużej kreatywności i zdolnościach adaptacyjnych. Aby przebić się przez tłum kandydatów kreatywne CV to niekiedy jedyna droga. Nowoczesne działanie i zainteresowanie nowymi technologiami to punkty warte podkreślenia. Życiorys wskazujący na te cechy świetnie uzupełni własna strona www.

Działalność pod własnym adresem ma wiele plusów, daje szansę podkreślić swoje kompetencje, choćby przy użyciu nazwiska i chwytliwej końcówki .EXPERT. Takie portfolio z pewnością zostanie zapamiętane. Pomocne okazuje się także wskazanie na profesjonalizm (.PRO) bądź obszar swojej działalności (.). To co publikujemy w sieci jest naszą wizytówką. Według badań firmy doradczej Deloitte, aż 60% pracodawców przeszukuje zasoby Internetu w celu sprawdzenia kandydata.


Globalne możliwości z własną domeną

Ciągłe przemiany zmieniają sposób w jaki szukamy pracy, ale też to jak pracujemy. Zatrudnianie pracowników w trybie zdalnym powoli staje się normą. Potwierdza to między innymi sondaż Gallupa, wedle analizy w minionym roku aż 43% z 15 000 przebadanych Amerykanów pracowało poza biurem. Szacuje się, że do 2020 roku połowa pracowników administracyjnych ze Stanów Zjednoczonych część pracy będzie wykonywać zdalnie. Takie trendy otwierają drogę specjalistom w Polsce. Aby działać globalnie i realizować zlecenia dla pracodawców z całego świata, warto już dziś pracować nad promocją własnego nazwiska w sieci. Wykorzystaj możliwości jakie oferuje Ci #ModaNaHosting.


Komu spodoba się Twoja strona?

Strona www zaadresowana własną marką nie musi tylko prezentować, równie dobrze może sprzedawać. Zaprojektowana i spersonalizowana witryna pomoże w niezależnym działaniu i świadczeniu usług pod swoim szyldem. W sieci może sprzedawać każdy. Jesteś doradcą biznesowym, korepetytorem, przewodnikiem? A może organizujesz przyjęcia? Z pewnością znajdziesz adres dla siebie. Część z przedsiębiorców wybiera domenę z pełnym imieniem i nazwiskiem

  • imięnazwisko.pl
  • imięnazwisko.waw.pl

bądź wybiera nowe domeny, które podkreślą charakter działalności:

  • marianna.wedding
  • kowalski.fitness
  • nowak.design
  • alex.fashion

Komunikowanie odbiorcom branż jest bardzo ważne. Taką metodę z sukcesem stosuje np. dagrasso.pizza. Nie trzeba jednak otwierać sieci placówek by realizować swoją pasję do gotowania online. Warsztaty kulinarne cieszą się dziś dużą popularnością. Wystarczy zaprosić chętnych laików do swojej kuchni, promując inicjatywę domeną .KITCHEN. Warto wyłamać się korporacyjnym tendencjom. W erze wszechobecnej automatyzacji, chatbotów, globalizacji i międzynarodowych marek, imię i nazwisko coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Jest „ludzką twarzą” biznesu. Posługiwanie się własnym nazwiskiem, w połączeniu z końcówką oddającą charakter branży, ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów zarówno w wymiarze lokalnym, jak i międzynarodowym.


Sklep handmade? Działaj po swojemu

Wiele osób ma wątpliwość czy można zarabiać na swoim hobby. Jesteś pasjonatem fotografii? Cały swój wolny czas poświęcasz na amatorską na produkcję biżuterii, dekoracji, szycie czy projektowanie mebli – chcesz czerpać korzyści finansowe ze swojej pasji? Możesz to zrobić! Widmo przebijania się przez konkurencję, cały trud promowania e-sklepu skutecznie odstrasza, ale stabilna witryna w połączeniu z platformami aukcyjnymi i sieciami społecznościowymi może przynieść sukces. Każda niszowa działalność znajdzie swoich odbiorców. Zobacz ofertę ->>

Dołącz do grona szczęśliwców, zarabiających na swojej pasji!

Nie zostawaj w tyle.

Sprawdź #ModaNaHosting

 

#ModaNaHosting – nie przegap!
5 (100%) 8 głosów