Najdroższe domeny w historii Internetu

Domeny

Najdroższe domeny w historii Internetu

Katarzyna Węgiel

Prawdopodobnie każdy wie, że ciekawa i łatwa do zapamiętania nazwa domeny, ma znaczący wpływ na zainteresowanie daną stroną internetową.  Co za tym idzie? Oczywiście rosnąca wartość witryny, ciągnąca za sobą realne pieniądze. W sieci znajdziemy mnóstwo rankingów najbardziej dochodowych domen. Mogą się one ,między sobą nico różnić. Wynika to z tego, że dokładne kwoty sprzedaży nie zawsze są ujawniane. Poniżej przedstawiamy zestawienie dziesięciu najdroższych domen w historii Internetu. Pięć naszych, polskich oraz pięć z zagranicznego rynku.

5 najdroższych polskich domen

Najdrożej sprzedane domeny .pl

Na pierwszym miejscu zestawienia najdroższych polskich domen znalazła się domena Play.pl.  Jej właścicielem jest popularna sieć telekomunikacyjna o takiej samej nazwie. Domena ta została zarejestrowana w 2002 roku i była używana przez sklep internetowy z grami komputerowymi. Co prawda, Play bezskutecznie próbował odkupić nazwę już od początku swojej działalności. Dopiero w 2011 roku firmom udało się dojść do porozumienia i tak oto dokonano prawdopodobniej największej transakcji w historii polskiego rynku domen.

Drugie miejsce w naszym rankingu zajmuje domena co.pl. Należy ona do firmy Michau Enterprises LTD. Właściciela giełdy domen AfterMarket.pl. Michau Enterprises LTD dostrzegł potencjał dwuliterowej nazwy domeny i obecnie reklamuje swoją końcówkę, jako „alternatywną domenę internetową dla Polski”.

Ostatnie miejsce na podium zajmuje domena Opony.pl. Została ona zakupiona pod koniec lutego 2010 roku przez spółkę Oponeo.pl, w ramach transakcji obejmującej zakup całego przedsiębiorstwa. Dzięki temu można śmiało powiedzieć, że Oponeo.pl zmonopolizowało internetowy rynek opon. Adres Opony.pl jest generyczny, tzn. automatycznie sugeruje użytkownikowi, co znajdzie pod wskazanym adresem. Ponadto należy zwrócić uwagę, że klikalność w domeny zawierające słowa kluczowe jest ponad dwukrotnie wyższa od tych, które ich nie posiadają. Z tego względu domeny generyczne są niezwykle atrakcyjne dla inwestorów.

Na czwartym miejscu rankingu uplasowała się domena Saturn.pl, należąca obecnie do sieci sklepów z elektroniką użytkową. Została zakupiona na licytacji przeprowadzonej pod koniec listopada 2011 roku, jednak dopiero w drugiej połowie stycznia 2012, aktualny właściciel nabył do niej prawa. Wcześniejszym posiadaczem domeny Saturn.pl była Kompania Węglowa S.A. która w 2003 roku weszła w posiadanie Rybnickiej Spółki Węglowej z Zakładem Informatyki i Telekomunikacji.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka domena Urlopy.pl zakupiona w 2008 roku przez jedno z biur podróży. Ciekawostką jest, że wśród stu najdroższych polskich domen najwięcej należy do branży turystycznej.

5 najdroższych domen zagranicznych

Teraz przyjrzyjmy się nieco bliżej zagranicznym domenom. Już na pierwszy rzut oka widać niesamowitą różnicę w cenie. Na uwagę zasługuje również tematyka sprzedawanych domen i fakt, że nie są one z branży pornograficznej.

Lista najdrożej sprzedanych domen zagranicznych

Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do domeny LasVegas.com zakupionej w 2005 roku, za wstępną opłatą opiewającej na kwotę 12 milionów dolarów. Interesujące jest to, że nowy właściciel płaci za zakupioną domenę w miesięcznych ratach wynoszących 280 tysięcy dolarów. Na podstawie podpisanej umowy do końca 2040 roku powinien zapłacić całą uzgodnioną w kontrakcie sumę, oczywiście jeśli wcześniej nie zrezygnuje.

Kolejne, drugie miejsce, z wyraźnie mniejszą kwotą, zajmuje domena carinsurance.com, kupiona w 2010 roku przez jedną z największych firm zajmujących się marketingiem internetowym. W obecnej chwili pod danym adresem znajduje się strona przedsiębiorstwa, działającego w zakresie ubezpieczeń samochodowych.

Trzecie miejsce także należy do branży ubezpieczeniowej i domeny Insurance.com, zakupionej wraz z całym serwisem działającym pod tym adresem. Aktualnie znajdziemy tam zaawansowaną wyszukiwarkę z porównywarką ubezpieczeń.

Kolejne, czwarte miejsce należy do domeny VacationRentals.com. Pod tym adresem kryje się witryna, pośrednicząca w wynajmowaniu mieszkań na czas wakacji. Początkowo owa transakcja nie była uznawana za domenową, ponieważ adres został sprzedany wraz z działającym serwisem. Jednak po odpowiednim oświadczeniu nabywcy jej status uległ zmianie.

Piąte miejsce zestawienia najdroższych, zagranicznych domen zamyka PrivateJet.com. Adres zakupiony w 2012 roku przez firmę ze Stanów Zjednoczonych zajmującą się wypożyczaniem oraz sprzedażą samolotów odrzutowych.

Patrząc na powyższe zestawienie aż trudno uwierzyć, że pozornie zwykły zlepek liter może być aż tak wartościowy. Zestawienie pokazuje jak wielkie możliwości kryje rynek domen. Co ciekawe, to najprostsze domeny kryją w sobie największy potencjał. Wart podkreślenia jest również fakt, że w tym rankingu królują wyłącznie dwie końcówki domen. Milionowy zysk na zagranicznym rynku generują adresy z końcówką .com, w rodzimym środowisku natomiast ogólnopolska końcówka .pl. Zanim wybierzesz adres dla swojej firmy – zastanów się i sprawdź wolne końcówki. W końcu to inwestycja na lata.

Źródło: Internet

Sprawdź nasze domeny i wybierz coś dla siebie!

Jak spodobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poczytaj więcej na naszym blogu