Wiedza dedykowana Tobie

Jak napisać teksty na stronę www?

18 października 2017

Tworząc własną stronę internetową należy skupić się na końcowym odbiorcy, czyli Twoim potencjalnym kliencie. Tylko witryna zbudowana w sposób użyteczny dla klienta spełni swoją rolę. Co znaczy „użyteczna”? Oferująca wiedzę. Co to oznacza dla Ciebie? Popracuj z contentem. Zobacz jak stworzyć odpowiednie teksty na stronę www.

O czym warto pamiętać przy tworzeniu treści?

Wartościowa informacja jest dziś na wagę złota, dlatego kopiowanie opisów od producentów (bądź przeredagowywanie artykułów konkurencji) nie jest dobrym pomysłem. Pamiętajmy, bezpośrednie dublowanie treści niesie za sobą odpowiedzialność cywilną, a nawet karną. Co więcej, działania tego typu są bardzo widoczne i szybko zniechęcają konsumentów. Świadczą o minimalnym wysiłku włożonym w budowanie strony, która jest przecież podstawową wizytówką firmy.

Dobrze przygotowana, unikalna treść wymaga zrozumienia potrzeb i oczekiwań odbiorców. Wyczerpujący opis produktu jest w stanie rozwiać wątpliwości klienta i zachęcić do decyzji o zakupie. Zadbajmy o to, by opis produktu oprócz danych technicznych, zawierał gotowe odpowiedzi na najczęściej poszukiwane pytania. Tworząc treść zoptymalizowane pod kątem oczekiwania grupy docelowej, minimalizujemy ryzyko straty gotowego na zakup klienta. Oferując czytelnie podaną i konkretną treść możemy liczyć na to, że użytkownik odwiedzający stronę zrealizuje założony cel, tym samym pozostanie z nami dłużej.

Content is the King, czyli jak przygotować teksty na stronę www?

Przede wszystkim należy zadbać o unikalność treści. Oryginalne teksty cenią wszyscy, poczynając od klientów, przez internautów, na algorytmie Google kończąc. Od tego, w jaki sposób przygotujemy treści na stronę zależy widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przekłada się na ilość odwiedzających. Aktualizacje algorytmu z ostatnich lat i zwrócenie szczególnej uwagi na tekst strony są ogromną szansą dla mniejszych serwisów. Wartościowy content może poprawić pozycję nawet małych portali o niewielkim zasięgu.

Robot Google odwiedzający stronę monitoruje objętość tekstu i kalkuluje ilość słów na stronie, dlatego pamiętajmy – podstrona wyposażona w jedno bądź dwa zdania nie spełnia podstawowych wymagań. Oczywiście, naszym celem nie jest publikowanie obszernych “wypracowań”. Wszystko zależy od specyfiki strony, branży i sprzedawanych produktów. Tworząc treści na stronę www warto przyjąć optymalną zasadę minimum 500 słów. Takie wpisy już pomagają w wybiciu się na wyższe pozycje w wyszukiwarce oraz są atrakcyjne dla użytkowników.

Czas – waluta w świecie Online

Liczy się objętość treści, ale także czas, jaki użytkownik jest w stanie poświęcić na ich konsumpcję. Wartościowe treści są w stanie zatrzymać użytkownika, skupić jego uwagę, zachęcić do pozostania na stronie bądź przejścia do kolejnej zakładki. Jeśli użytkownicy spędzają na stronie dużo czasu, algorytm odczytuje takie zachowania jako potwierdzenie jakości i automatycznie faworyzuje witrynę.

Przemyślane treści zapewniają wyższe indeksowanie w organicznych wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim budują wizerunek marki. Rzetelne podejście do kwestii treści publikowanych na stronie jest przejawem profesjonalizmu oraz szacunku względem potencjalnego klienta. Pozwala na budowanie długofalowych relacji z odbiorcą.

Marketingowa funkcja nagłówka

Dotrzeć z komunikatem do odbiorcy jest dziś trudno. Pośpiech, pęd życia i przeglądanie stron w biegu, najczęściej na urządzeniach mobilnych bardzo spłycają odbiór prezentowanych treści. Pierwszy kontakt klienta ze stroną jest najważniejszym momentem całego komunikatu reklamowego i działa na zasadzie “dobrego pierwszego wrażenia”. Tekst od razu widoczny na stronie ma zatem kluczowe znaczenie.

O uwagę klienta walczy się przede wszystkim za pomocą nagłówków, które spełniają marketingowe funkcje. Dobrze skonstruowany nagłówek jest najprostszym komunikatem reklamowym, przyciąga uwagę odbiorcy i pozwala dokonać wstępnej interpretacji. W długich tekstach śródtytuły pomagają w nawigacji tekstu, pobudzają i podtrzymują uwagę czytelnika. Internauci szukając odpowiedzi na pytania zwykle są niecierpliwi i szybko się irytują. Najczęściej jedynie omiatają tekst wzrokiem w poszukiwaniu konkretnych słów. Nagłówki są sposobem na skupienie ich uwagi i uporządkowanie tekstu. Za prawdziwie skuteczne możemy uznać te, które oprócz przyciągnięcia uwagi, zachęcą do głębokiej analizy tekstu.


Widget not in any sidebars

Call to Action – Wzywaj do działania!

To bardzo ważny element każdego internetowego przekazu. Sposób w jaki formułowane są wezwania na stronie powinien odpowiadać założonym celom. Wezwanie do działania może mieć proste funkcje użytkowe i m.in. ułatwiać poruszanie się po witrynie. Krótkie wezwania typu: “zobacz”, “pobierz”, “kliknij tutaj” są zrozumiałe i wywołują szybką reakcję. Nawet niewielka zmiana na stronie w postaci przycisku CTA ma realny wpływ na współczynnik konwersji.

Skuteczne wezwania do działania to takie, które są konkretną propozycją rozwiązania  problemu użytkownika. Aby zadowolić klienta, należy wskazać na realne kroki, które powinien podjąć, aby swój problem jak najszybciej rozwiązać: Zapisz się do newslettera, a otrzymasz 20% rabat na wybrany model – takie wezwanie przyśpiesza decyzję zakupową klienta, dla którego problemem jest zbyt wysoka cena danego modelu. Pamiętajmy, że dobry tekst reklamowy zawsze diagnozuje wątpliwości klienta i pokazuje możliwe rozwiązania.

Zobacz także jak zwiększyć efektywność sklepu internetowego: “Sprawdź jak zwiększyć sprzedaż”

Jak napisać teksty na stronę www?
4.7 (93.85%) 13 głosów