Kilka kliknięć do własnego sklepu internetowego. O responsywnych szablonach e-commerce

Hosting

Kilka kliknięć do własnego sklepu internetowego. O responsywnych szablonach e-commerce

Daniel B. Drożdż

Myślisz o założeniu sklepu internetowego? Wiesz już, że stabilna usługa hostingowa to pierwszy krok do startu? Potrzebujesz szablonu graficznego, dostosowanego do Twojej branży? Sprawdź, jak wybrać proste i łatwo konfigurowalne rozwiązania. Swoimi wskazówkami podzielił się Janusz Kamiński z TemplateMonster.

O szybkim tempie rozwoju polskiego rynku e-commerce pisze się dużo. Według ostatnich danych, na początku 2018 roku w kraju działało ponad 29,1 tys. sklepów internetowych. Aż 26,8 tys. z nich powstało w ciągu ostatnich 7 lat. Na taką dynamikę zmian składa się rosnąca liczba rozwiązań e-commerce i ich dostępność dla coraz szerszego grona.

Użytkownicy coraz chętniej sięgają po autoinstalatory i gotowe szablony. Świadczy o tym m.in. duża popularność aplikacji Click&Go dostępnych z poziomu Panelu WebAs. Wybierając Hosting Kei.pl, klienci zyskują możliwość instalacji e-commercowych silników za pomocą jednego kliknięcia. To znacznie przyśpiesza sukces sklepu internetowego, ale nie oznacza końca pracy nad platformą. Kolejnym krokiem jest stworzenie atrakcyjnego środowiska dla klienta, także pod względem wizualnym. Jakościowe szablony komercyjne, projektowane pod PrestaShop, Magento czy WordPress zachowują wszystkie standardy. Do korzystania z gotowych rozwiązań zachęca nie tylko atrakcyjny wygląd, ale też funkcjonalność templatek.

Jak korzystać z gotowych szat graficznych?

1. Darmowy vs. płatny

Dla wszystkich popularnych CMSów i serwisów dostępne są płatne oraz bezpłatne templatki. Te ostatnie mają na celu zapoznać użytkowników z możliwościami produktu, zawierają tylko podstawowe opcje. Oprócz tego producenci bezpłatnych templatek nie oferują wsparcia technicznego. Korzystając z takiego rozwiązania, użytkownik musi być gotowy do samodzielnej naprawy możliwych błędów podczas instalacji i użycia szablonu. Warto uważnie przeanalizować producenta i sam produkt pod względem opinii i aktualizacji.

2. Funkcjonalność szablonu

Każde rozwiązanie e-commerce ma podstawowe funkcje do tworzenia sklepu internetowego. Dodanie dynamicznego suwaka, rozwijany koszyk oraz karuzele produktów będą potrzebować dodatkowych rozszerzeń. Darmowe szablony rzadko posiadają rozbudowane struktury. Rozwiązaniem jest znalezienie darmowego rozwiązania oraz płatne dodatki do rozszerzenia funkcjonalności strony. W przypadku dobrych, płatnych szablonów wszystkie potrzebne dodatki są już na pokładzie. Bardzo ważne jest, aby templatki wspierały popularne rozszerzenia. W przeciwnym razie strona może „posypać się” podczas instalacji.

3. Responsywność i kompatybilność z przeglądarkami internetowymi

Dbanie o ten aspekt pozwoli na poprawne wyświetlanie platformy na różnych urządzeniach, bez względu na rozdzielczość ekranu. To absolutny standard. Aktualnie trudno znaleźć nieresponsywne wersje szablonów.

4. Szablon e-commerce a poprawny kod

Szablon musi być zaprojektowany zgodnie z wymaganiami standardu W3C i rekomendacjami wyszukiwarek internetowych. Tylko wtedy strona będzie w pełni przyjazna SEO. Oczywiście, trzeba mieć świadomość, że najczęstsze problemy z kodem można spotkać w darmowych szablonach.

5. Nowoczesny projekt

Trendy w projektowaniu webowym zmieniają się bardzo szybko. Dlatego warto wybierać nowe szablony oraz te, które są często aktualizowane. Choć design to nie wszystko, nie można zapominać o przyjaznym interfejsie. Mnogość projektów szat graficznych pozwala na personalizację, dostosowaną do branży i sektora działalności. Warto z tego skorzystać.

6. Wsparcie techniczne

Ten aspekt wymaga dodatkowej analizy. Wsparcie techniczne dostępne jest dla płatnych szablonów i nie zawsze oznacza to samo. Warto zwrócić uwagę, co dokładnie oferuje producent, roczne czy dożywotnie wsparcie?

Jeśli wybrany szablon odpowiada powyższym kryteriom, z powodzeniem może zostać użyty do tworzenia e-sklepu. Poprawnie wybrany szablon oszczędza czas i koszty podczas zakładania sklepu internetowego. Poszukiwania atrakcyjnych templatek można rozpocząć na popularnych marketplace typu TemplateMonster
oraz na stronach producentów.

Chcesz wystartować w e-commerce?

Z Serwer+ wykupujesz pracę zespołu specjalistów IT oraz fachowe doradztwo dedykowanego konsultanta. Możesz liczyć na doradztwo sprzętowe oraz elastyczność w dostosowaniu oferty względem wymagań projektu. Nie musisz martwić się o aspekty techniczne. Administratorzy Centrum Danych Kei.pl zadbają m.in. o konfigurację środowiska wirtualnego, serwery baz danych i backup.

Wejdź na Kei.pl bądź napisz na cst@kei.pl

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 2
Kilka kliknięć do własnego sklepu internetowego. O responsywnych szablonach e-commerce

Daniel B. Drożdż

W Kei.pl odpowiedzialny za marketing internetowy, w szczególności SEO/SEM, analitykę i wdrożenia rozwiązań UX i e-commerce. Marketer z wykształcenia i pasji z ponad 10-letnim doświadczeniem. Certyfikowany specjalista Google Ads. Związany z rynkiem hostingowym od 2016 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *