SuiteCRM - rozwiązania dla biznesu

Serwery dedykowane

SuiteCRM – Twoje rozwiązanie 360 stopni

Katarzyna Węgiel

SuiteCRM to gotowe rozwiązanie dla przedsiębiorstw, integrujące całą wiedzę na temat Klienta w jednym miejscu. Jest oprogramowaniem 360 stopni. Oznacza to, że w jednym miejscu masz całą wiedzę na temat Klientów, aby jeszcze ściślej wykorzystywać potencjał danych. Co więcej, to dawka praktycznej wiedzy pozwalająca działom sprzedaży, obsługi i marketingu skutecznie rozwijać i utrzymywać relacje, wspierając jednocześnie Customer Satisfaction.

SuiteCRM – relacja z Klientem 360

Suite CRM to oprogramowanie stworzone na otwartym kodzie źródłowym, dające możliwość ścisłej integracji i dostosowania rozwiązania do potrzeb Twojej organizacji, nie na odwrót. To właśnie elastyczność rozwiązania jest głównym wyróżnikiem rozwiązania. To szereg dostępnych funkcjonalności – począwszy od segmentacji poprzez marketing, aż po finanse. Co ważne, ze względu na swój charakter open source masz możliwość dostosowania rozwiązania stricte do swojego modelu biznesowego.

SuiteCRM. Korzyści na wielu poziomach

SuiteCRM to najpopularniejsze rozwiązanie wykorzystywane na rynku CRM. Dostępne w 69 językach. Globalnie liczy ponad 4,5 miliona użytkowników. Jest on następcą Sugar Crm, zaktualizowanym o dodatkowe moduły. Dlatego też elastyczność rozwiązania (architektura oparta na otwartym kodzie źródłowym) powoduje, że crm umiejętnie wpisuje się w rozbudowane modele biznesowe organizacji, począwszy od prostych e-commerce, po rozbudowane systemy sprzedażowe.

Najważniejsze funkcjonalności

Skala możliwość SuiteCRM jest niemal nieograniczona. Po pierwsze za jego pomocą uporządkujesz wewnętrzne procesy, zintegrujesz sprzedaż z marketingiem. Po drugie zyskasz wiedzę dzięki dynamicznie generowanym raportom. Dzisiaj skupimy się na głównych możliwościach rozwiązania.

SuiteCRM - zastosowanie w sprzedaży i marketingu
  • sprzedaż
    Za pomocą SuiteCRM możesz wygodnie zarządzać kontaktami i skutecznie zwiększać ilość konwersji. To źródło wiedzy na temat klientów i kontrahentów. Zebrana wiedza na temat Twoich odbiorców pozwala modelować procesy sprzedaży za pomocą narzędzi, tak by finalnie zwiększyć współczynnik konwersji leadów. Możesz również na podstawie całej dostępnej wiedzy wysyłać spersonalizowane oferty i ustalać priorytety wykonywanych zadań.

  • marketing
    Wiedza na temat Twoich Klientów to nieograniczone możliwości dla rozwijania marketingu i zarządzania relacjami. Dzięki narzędziom możesz modelować swoje persony, segmentować dane za pomocą odpowiedniego modułu i tworzyć grupy odbiorców. Wykorzystasz to do budowania lejka sprzedażowego, prowadzenia kampanii mailingowych i śledzenia ich efektów. 

  • zarządzanie
    Całą wiedzę na temat Klienta masz na wyciągnięcie ręki. Integruj i automatyzuj procesy Customer Satisfaction. W SuiteCrm możesz automatyzować kluczowe punkty kontaktu z klientem poprzez moduły: połączenia, spotkania, zadania i notatki. W crm obok osobistego kalendarza możesz optymalizować workflow, dzięki współdzieleniu informacji z członkami zespołu i śledzić proces zarządzania relacją.

Najważniejsze moduły

SuiteCRM to Twoje centrum informacji. Przede wszystkim pozwala zarządzać wiedzą na temat Klienta, kontaktami i potencjalnymi klientami. Od momentu zdobycia leadu, aż po zafakturowanie transakcji. Ponadto zarządzasz relacją poprzez automatyzację procesów marketingowych oraz wygodnie oceniasz efekty podjętych działań. Poznaj najważniejsze moduły.

Kampanie

Moduł Kampanie pozwala na tworzenie poprzez doskonalenie, aż po śledzenie postępów kampanii – zarówno tej przy wykorzystaniu e-mail, jak i telesprzedażowej. Dzięki narzędziom śledzącym wbudowanym w moduł Kampania w czasie rzeczywistym możesz śledzić jej postępy, weryfikować efekty i oceniać ROI (zwrot z inwestycji).

Moduł kampania w SuiteCrm
Źródło: https://docs.suitecrm.com/user/core-modules/campaigns/

Raportowanie dzięki Suite spots

Moduł Suite Spots umożliwia generowanie dynamicznych raportów sprzedażowych z wykorzystaniem zmiennych parametrów. Dlatego też za jego pomocą zestawisz i porównasz najważniejsze dane sprzedażowe. W tym celu wybierasz formę prezentacji graficznej, oraz za pomocą funkcji „drag and drop” zaznaczasz dane dane do analizy. Finalnie, raport na podstawie zaznaczonych zmiennych wygeneruje się automatycznie.

Finanse

Zarządzanie fakturami jeszcze nigdy nie było tak proste. Z jednej strony Suite CRM pozwala na zautomatyzowaną obsługę faktur. Co wiecej, w ramach modułu masz możliwość: ewidencji faktur VAT, kategoryzacji kosztów poszczególnych pozycji faktury, sprawdzenia stanu opłacenia dokumentu, automatyczne wyliczanie kwot netto i brutto podatku dla każdego z elementów faktury, czy możliwość uwzględniania kosztów ponoszonych przy wysyłce towaru.[1]

Moduł faktury w SuiteCrm
Żródło: https://suitecrm.com.pl/suitecrm-funkcje/

Przepływ pracy

Workflow to moduł dla SuiteCRM pozwalający członkom zespołu na tworzenie niestandardowych procesów workflow. Możesz samodzielnie określać warunki i rekordy dla danego procesu. W celu uruchomienia procesu kliknij przycisk „Utwórz workflow” na pasku bocznym.

moduł workflow w SuiteCrm
Źródło: https://suitecrm.com.pl/suitecrm-funkcje/

Teraz wystarczy zdefiniować poniższe elementy:

  • Nazwa — dowolna nazwa procesu, którą chcesz nadać.
  • Przypisany do — określasz użytkownika procesu Workflow.
  • Moduł workflow – rozwijana lista wszystkich modułów znalezionych w instancji rozwiązania. Jest to moduł, na którym działa Workflow. Na przykład, gdy Konto jest tworzone/edytowane.
  • Status – Aktywny lub Nieaktywny. Uruchomią się tylko aktywne procesy, więc możesz użyć tego pola, aby dezaktywować przepływ pracy bez konieczności jego usuwania.
  • Wykonaj — kontroluje sposób wyzwalania przepływu pracy.[2]

Po etapie wstępnej konfiguracji możesz przejść do określenia warunków – czyli kryteriów dla rekordów. Jednocześnie tylko rekordy spełniające założone warunki będą mieć wpływ na worflow.

Teraz SuiteCRM możesz mieć na swoim serwerze

Zarządzaj relacjami z klientami za pomocą gotowego do pracy, o otwartym kodzie źródłowym SuiteCRM. Jest to możliwe dzięki gotowemu rozwiązaniu od Kei.pl. Wybierając serwer dedykowany SuiteCr, rozwiązanie jest wpisane w architekturę Twojej infrastruktury. Otrzymujesz serwer z wbudowanym crm-em.

Dowiedz się więcej o serwerze SuiteCrm: liknujemy do art nr 2

Źródło:
[1] https://suitecrm.com.pl/suitecrm-funkcje/
[2] https://docs.suitecrm.com/user/advanced-modules/workflow/

Jak spodobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poczytaj więcej na naszym blogu