Pomoc i Kontakt Kei.pl

Pomoc

Ponad 300 praktycznych artykułów i dane kontaktowe

Wiadomość zwrotna – Mailer Daemon

Poniżej zostały opisane najczęstsze przyczyny braku dostarczenia wiadomości do adresata.
W większości przypadków wiadomość zwrotna zawiera informacje o powodzie niedostarczenia.
Informacje najczęściej prezentowane są w języku angielskim, mogą zawierać informacje od serwera z którego wysyłamy lub docelowego serwera. Wiadomości zwrotne zaczynają się najczęściej od formuły „Undelivered Mail returned to Senter”

  1. Za mało miejsca na koncie adresata.

    Przykład zwrotu:
    Bardzo nam przykro jednakze nie udalo sie wyslac maila pod wskazane adresy.
    Przyczyna wskazana jest ponizej:

    <biuro@kontotestowe.e-kei.pl>:       <——-Adres odbiorcy
    maildrop: maildir over quota.            <——-Informacja wyjaśniająca problem

    — Below this line is a copy of the message.

    Return-Path: <bok@kei.pl>              <——-Adres nadawcy


    W tym wypadku konto e-mail na które chciałeś wysłać wiadomość jest pełne i nie może przyjąć kolejnych wiadomości. Rozwiązanie leży wyłącznie po stronie adresata, może usunąć wiadomość z konta lub rozszerzyć jego pojemność.

  2. Nieistniejące konto pocztowe
    Kod błędu 500 lub 550

    Przykład zwrotu:
    failure: 192.168.41.48_does_not_like_recipient./Remote_host_said:_/_Zdalny_host_odpowiedzial:_500_No_such_user/Giving_up_on_192.168.41.48.

    lub

    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550 No Such User Here”
    Błąd serwera: '550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table


    Docelowe konto nie istnieje lub zostało zablokowane i nie można z niego korzystać.

  3. Adres serwera nadawcy znajduje się na SpamLiście (RBL).
    Kod błędu 554 5.7.1 lub 550-5.7.1

    Przykłady zwrotów:
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550-5.7.1 [10.0.33.118
    12] Our system has detected that this message is
    550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to
    Gmail,

    lub

    192.168.26.130 failed after I sent the message.
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 554 5.7.1 This message has
    been blocked because ASE reports it as spam.

    lub

    Connected to 192.168.69.240 but greeting failed.
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 554-heip002com
    554 Connections from this sending hostname 5e9804c2.pl, IP address
    of: 10.0.4.194 are being rejected due to low SenderBase Reputation score
    (below -1). Your SenderBase organization: 32291. See
    http://www.senderbase.org/ for more information.

    lub

    Connected to 192.168.254.94 but greeting failed.
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 554-domena
    554 Your access to this mail system has been rejected due to the sending
    MTA’s poor reputation.

    Podane przykłady opisują sytuację w której Twój serwer a konkretnie adres IP znajduje się na czarnej liście. Do większości usług w Kei.pl przypisany jest indywidualny adres IP dlatego warto dbać o jego reputację. Figurowanie na spam-listach można sprawdzić w sieci na przykład za pomocą strony:
    http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx podając adres IP który podany jest w panelu WebAs (lewy dolny róg panelu)

  4. Niedozwolone znaki w adresie e-mail
    Kod błędu 5.1.2

    Przykład zwrotu:
    ’test@kei.pl'
    failure: Sorry,_I_couldn’t_find_any_host_named_/_Nie_mozna_znalezc_hosta_:_kei.pl'._(#5.1.2)


    W podanym przykładzie, podczas wysyłki adres został ujęty w apostrofy ” które nie mogą występować w adresie e-mail.
    Pamiętaj o poprawnym podawaniu adresu e-mail na który wysyłasz wiadomość, adres nie powinien zawierać dodatkowych znaków lub spacji.


  5. Nieprawidłowy adres w RevDNS
    Kod błędu 450 4.7.1

    Przykład zwrotu:
    deferral: 192.168.86.34_does_not_like_recipient./Remote_host_said:_/_Zdalny_host_odpowiedzial:_450_4.7.1_Client_host_rejected:_cannot_find_your_hostname,_[10.0.134.163]/Giving_up_on_83.238.86.34./


    Jeśli dostałeś taki zwrot koniecznie sprawdź w konfiguracji czy poprawnie ustawiony jest adres w polu Rev DNS. Rozwiązaniem tego problemu będzie dodanie wybranej domeny która kieruje na adres IP Twojej usługi np. w panelu WebAs. Proszę przejść do zakładki Konfiguracja > Adresy IP, domenę należy wpisać w pole „Rev DNS

  6. Autoryzacja SPF
    Kod błedu 550

    Przykład zwrotu:
    <przyklad@wp.pl>:
    Connected to 192.168.101.4 but sender was rejected.
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550 BLAD SPF – zobacz strone /
    SPF Error: Please see
    http://www.openspf.org/Why?id=newsmedia%40wp.pl&ip=94.152.13.18&receiver=smtp.wp.pl
    Jesli jestes uzytkownikiem poczta.wp.pl sprawdz poprawnosc
    autoryzacji SMTP / If you are a poczta.wp.pl user check SMTP configuration:
    http://poczta.wp.pl/autoryzacja/


    W tym przypadku sugestia jest w treści, brak stosownego wpisu SPF w rekordzie TXT.
    W podanym w zwrocie linku znajdziesz wartość rekordu którą należy zmodyfikować w konfiguracji DNS Twojej domeny. Jeśli zwrot nie zawiera podpowiedzi skontaktuj się z administracją serwera z którego wysyłane są wiadomości, powinieneś otrzymać stosowne instrukcje.

    Domyślna wartość w przypadku serwerów Kei.pl:

    „v=spf1 a mx include:spf.tld.pl -all”



  7. Wiadomości wysyłana z zewnętrznego serwera bez autoryzacji do SMTP serwera w Kei.pl
    Kod błędu 553 lub 5.5.3

    Przykład zwrotu:
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 553 sorry, that domain
    isn’t in my list of allowed rcpthosts / Ta domena nie znajduje sie na
    liscie obslugiwanych przez serwer, jest zablokowana lub nieprawidlowo
    skonfigurowano uwierzytelnianie SMTP (#5.5.3 – vuser)


    Jeśłi autoryzacja SMTP jest poprawna lub wiadomość jest wysyłana bezpośrednio z serwera Kei.pl prosimy o kontakt w tej sprawie za pomocą formularza kontaktowego.

  8. Problem z niedostępnością adresata
    Kod błędu 4.4.2 lub 4.4.1

    Przykład zwrotu:
    Connected to / Polaczenie z 192.168.33.29 but connection died. / ale
    polaczenie zostalo przerwane. (#4.4.2) I’m not going to try again; this
    message has been in the queue too long.


    W tym przypadku serwer docelowy był niedostępny przez dłuższy, mógł być wyłączony lub działać niepoprawnie.

  9. Problem z odszyfrowaniem wiadomości po stronie odbiorcy DKIM
    Kod błędu 550 5.7.1

    Przykład zwrotu:
    failure: 192.168.211.25_failed_after_I_sent_the_message./Remote_host_said:_/_Zdalny_host_odpowiedzial:_550_5.7.1_DKIM_domain_mismatch_-_healthway.pl_found_in_DKIMCache,_but_no_DKIM-Signature_found_in_mail_header/

    W przypadku takiego komunikatu skontaktuj się z administracją serwera docelowego.


  10. Serwer docelowy odrzucił wiadomość z nieznanej przyczyny

    Przykłady zwrotów:
    10.0.205.11 failed after I sent the message.
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550 Administrative
    prohibition

    lub

    10.0.17.216 does not like recipient.
    Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550-Verification failed for
    <admin@domena>
    550 Sender verify failed


    W wielu przypadkach serwer docelowy nie podaje konkretnej przyczyny, może to być związane z polityką bezpieczeństwa lub uproszoną konfiguracją serwera. Jeśłi otrzymałeś podobny zwrot skontaktuj się z administracją serwera docelowego.

Jeśli w wiadomość zwrotnej jest informacja z linkiem koniecznie sprawdź stronę do której prowadzi. W wielu przypadkach pod tym adresem znajduje się wskazówka lub konkretne rozwiązanie problemu.

Wiadomość zwrotna którą możesz otrzymać nie musi być identyczna z podanymi przykładami, może też być prezentowana w innym języku.
Zwróć uwagę na słowa kluczowe które znajdują się w wiadomości np. „maildir oever qouta” „bad spf” lub „revDNS” dzięki temu dopasujesz rozwiązanie do problemu który się pojawił.

Nie znalazłeś odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami

Właściciel serwisu:

 

H88 S.A

ul. Franklina Roosevelta 22,

60-829 Poznań

 

NIP: PL 7822622168

Regon: 364261632

KRS: 0000612359

Kapitał zakładowy/wpłacony: 215 228,00 PLN

 

 

Adres korespondencyjny:

 

ul. Marcika 27 C-D

30-443 Kraków

 

tel. 12 349 22 00

Infolinia handlowa: 801 308 408

Wsparcie techniczne (24/7/365): 12 349 22 00

Formularz został pomyślnie przesłany.
Wystąpił bład! Spróbuj ponownie lub skontaktuj się z nami.