Wiedza dedykowana Tobie

Sukces pisany słowem – Twoja pierwsza kampania AdWords

29 marca 2016

Nagłówek, dwie linijki tekstu i adres strony. Reklamy AdWords nie wyglądają skomplikowanie. Gdy jednak przychodzi moment przygotowania pierwszej kampanii, możemy czuć się lekko zagubieni. Jak skierować użytkowników do witryny, sprzedać nasze usługi bez wyrzucania pieniędzy w błoto?

Krok pierwszy: Punkt widzenia zależy od ustawienia

Aby rozpocząć wszelkie działania, po zalogowaniu się do Google Adwords. Na górze strony wybierz Kampanie, a następnie przejdź do pierwszej zakładki o takiej samej nazwie nieco niżej. Widzisz czerwony przycisk z napisem + KAMPANIA? Świetnie! Kliknij w niego i ….

wybierz typ kampanii

W tym miejscu ustawisz typ kampanii, który określa, gdzie będą wyświetlać się Twoje reklamy. Do wyboru masz:

Adwords - typy kampanii

Każdy z dostępnych typów pozwala nam na wyświetlanie naszych reklam w różnych miejscach. Porównując dostępne opcje zauważysz również odmienne ustawienia dla każdej kampanii. Wybór typu zależy od Ciebie i warto zdecydować o nim w oparciu o cele, jakie chcesz osiągnąć.

Sieć wyszukiwania – ta opcja pozwoli na wyświetlanie Twoich reklam w wyszukiwarce Google oraz u partnerów sieci wyszukiwania.

adwords - reklama w sieci wyszukiwania

Sieć reklamowa –Twoja reklama będzie wyświetlana w witrynach i aplikacjach należących do partnerów Google. W obrębie każdej sieci, w zależności od typu kampanii, możesz również sprecyzować, jak Google ma kierować Twoje reklamy.

 

Kampania produktowa –wspiera promowanie produktów informując odbiorców o szczegółach asortymentu, np. o cenie.

adwords - reklama produktowa

Kampania wideo –Twoje reklamy mogą wyświetlać się w serwisie YouTube i w sieci wideo Google.

Uniwersalna kampania promująca aplikacje – dzięki temu rozwiązaniu z łatwością zareklamujesz swoją aplikację działającą systemie Android w wyszukiwarce, Google Play, YouTube.

W poszczególnych typach niezbędne będzie uzupełnienie informacji o Twojej kampanii takich jak Nazwa kampanii, Lokalizacja, Stawki czy Budżet. Aby ułatwić użytkownikowi obsługę, Google AdWords pozwala na ustawienie i edycję wymienionych parametrów również po uruchomieniu kampanii . Dlatego warto z pewnością…

sprawdzić, co kryje zakładka Ustawienia

Solidna podstawa, która trzymać będzie naszą premierową kampanię w ryzach to właśnie ustawienia. Brzmi dość ogólnie, ale dzięki temu elementowi możemy nadać kampanii pierwsze kształty. Przechodząc do karty Ustawienia widzimy kolejno cztery zakładki: Wszystkie ustawienia, Lokalizacje, Harmonogram reklam oraz Urządzenia.

Wśród wymienionych podstron znajdziemy wszystkie podstawowe wytyczne dla naszej kampanii. Zanim przejdziemy do bardziej zaawansowanych parametrów, warto z pewnością powiedzieć dwa słowa o wyborze Nazwy kampanii. Niezwykle istotne jest właściwe nazewnictwo, które pozwoli Ci utrzymać porządek i w razie potrzeby szybko odnaleźć konkretną reklamę.

Przykładowo, jeśli prowadzisz internetowy sklep z obuwiem, dobrym rozwiązaniem jest użycie typów butów jako nazw kampanii (np. sportowe, eleganckie, dziecięce). Nazwy typu „reklamy 1”, „reklamy 2” itd. nie sprawdzają się przy dużym asortymencie i są mylące dla osoby, której przekażesz nadzorowanie kampanii.

Ważne jest również określenie urządzeń, na które kierowane są Twoje reklamy. Konkretnie chodzi tu o rodzaje urządzeń (komputery/tablety/smartfony). W późniejszych etapach korzystania z Google AdWords będzie możliwe dopasowywanie reklam pod kątem różnych z nich.

Następnym istotnym krokiem jest określenie lokalizacji geograficznych, na które kierowane będą Twoje treści reklamowe. To szczególnie ważne, gdy swoją ofertę kierujesz do mieszkańców danego miasta lub regionu. Ustawione przez Ciebie reklamy mogą wyświetlać się użytkownikom w zależności od lokalizacji lub na podstawie wybranego przez nich języka interfejsu.

Jak mówi stare porzekadło, żeby coś zyskać, należy zainwestować. W przypadku Google AdWords możesz ręcznie ustawić stawki za poszczególne słowa kluczowe (CPC) albo wybrać opcję, w ramach której system zrobi to za Ciebie. Odpowiednia strategia ustalania stawek pozwala na kontrolę wydatków na reklamy AdWords, ponieważ kwota, jaką zdecydujesz się wydawać codziennie zależy tylko od Ciebie i możesz ją zmienić w każdej chwili.


Widget not in any sidebars

Krok drugi: Wyrażać więcej niż tysiąc słów

Jedną z najczęściej wybieranych typów reklamy jest ta tworzona w sieci wyszukiwania. Jeśli do tej pory nie przykładałeś zbytnio wagi do słów i wyrażeń opisujących Twoje produkty czy usługi, warto na chwilę się nad tym pochylić.

Dzięki odpowiedniemu dobraniu słów kluczowych możesz skuteczniej zapraszać potencjalnych klientów do Twojej witryny. Należy jednak pamiętać, że słowa kluczowe powinny być dopasowane do specyfiki danej kampanii reklamowej. Im lepiej i bardziej precyzyjnie je dobierzesz, tym większe prawdopodobieństwo, że system wyświetli reklamy dobrze dopasowane do wyszukiwań użytkowników.

Wróćmy do naszego przykładu ze sklepem internetowym sprzedającym obuwie. Hasło „buty” jest bardzo ogólne i może sprowadzić na stronę wielu przypadkowych użytkowników. Lepszym rozwiązaniem jest wybór słów kluczowych typu „kalosze damskie ocieplane” lub „brązowe buty do garnituru”.

Sam wybór odpowiednich słów kluczowych to nie wszystko. Aby wydawać pieniądze tylko na te zapytania, które rzeczywiście dotyczą Twoich produktów lub usług, stale optymalizuj ten aspekt kampanii AdWords. Do najważniejszych działań w tym zakresie należy bieżące wykluczanie fraz, które nie generują pożądanych przez Ciebie akcji. Jeśli prowadzisz sklep z obuwiem, nie interesują Cię osoby, które wyszukują hasła „buty w średniowieczu”, prawda?

Jak obchodzić się ze słowami kluczowymi? Google podaje pięć przydatnych rad:

Krok trzeci: reklama jaka jest każdy widzi – no właśnie!

Reklama w Adwords składa się trzech podstawowych części: nagłówka, wyświetlanego adresu URL i dwóch linijek tekstu. Już na samym początku warto wspomnieć, że każda z tych części jest ograniczona liczbą znaków , które determinują nasz dobór słów.

adwords - nowa reklama

Patrząc z perspektywy użytkownika, któremu wyświetlane będą Twoje reklamy, nagłówek (czyli to, na co zwraca najwięcej uwagi) to pierwsze miejsce, w którym należy umieścić słowa kluczowe. Następnie widzi adres URL wyświetlany w kolorze zielonym, który wskazuje odbiorcy do jakiej witryny zostanie przekierowany po kliknięciu. Jest to również dobre miejsce na przemycenie słowa kluczowego.

Następny element reklamy to opis, czyli miejsce, gdzie możemy zawrzeć najważniejsze atrybuty naszych produktów i usług, informacje o aktualnej promocji, wezwanie do działania (ang. call to action – CTA) czy informacje o cenie. Warto przetestować różne warianty tekstów, zarówno te, które będą składały się z haseł związanych z Twoją witryną, ale również całe zdania przekazujące reklamową treść. Dzięki testom różnych konfiguracji dowiesz się , jakie słowa najbardziej przyciągają użytkowników do Twojej strony WWW, co sprawia, że pobudzasz ich do działania i na jakie frazy kłaść nacisk.

Tworzenie tekstów reklamowych to często, zwłaszcza na początku, walka serca z umysłem. Chęć umieszczenia wszystkich możliwych treści, które Twoim zdaniem są istotne dla odbiorcy w starciu z ograniczoną ilością znaków to sytuacja, która zdecydowanie nagminnie powtarza się w początkowej fazie korzystania z Google AdWords. Co warto zrobić w sytuacji, gdy jest zbyt dużo treści i za mało miejsca?

Wypisz cechy swoich produktów/usług i wybierz te najważniejsze. Szukaj synonimów istotnych fraz, które będą krótsze i testuj różne rozwiązania. Skorzystaj z dodatkowej przestrzeni tekstowej (rozszerzenia linków do podstron, objaśnienia itd.)

Wypisz cechy swoich produktów/usług i wybierz te najważniejsze. Szukaj synonimów istotnych fraz, które będą krótsze i testuj różne rozwiązania. Skorzystaj z dodatkowej przestrzeni tekstowej (rozszerzenia linków do podstron, objaśnienia itd.)

Podsumowanie

Tworzenie reklam za pośrednictwem Google AdWords wymaga sporego skupienia. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafiają do Ciebie. Od nich zależy czy zachęcisz ich do kliknięcia w link, zapoznania się z ofertą i dokonania zakupu.

Nie ma jednego, skutecznego sposobu na efektywne reklamy. Warto testować różne konfiguracje reklam, monitorować godziny, w czasie których Twój serwis odwiedza największa ilość osób oraz analizować, jakie słowa przyciągają użytkowników najskuteczniej. Na podstawie zebranych danych możesz jak najlepiej dopasować Twoje treści reklamowe. Gotowy na swoją pierwszą kampanię AdWords?

Sukces pisany słowem – Twoja pierwsza kampania AdWords
5 (100%) 3 głosów