
Pomoc
Ponad 300 praktycznych artykułów i dane kontaktowe
W czym możemy Ci pomóc?
Dlaczego nie mogę wysłać/odebrać poczty lub poczta, ftp działają mi bardzo wolno? Testowanie połączenia.
Jeśli w programie pocztowym lub kliencie FTP zostały prawidłowo skonfigurowane wszystkie ustawienia, problemy mogą wynikać z konfiguracji sieci lub słabej jakości połączenia.
Aby sprawdzić jakość połączenia pomiędzy Twoim komputerem a serwerem, należy dokonać kilku testów. Wyniki testów prosimy o przesłanie za pomocą formularza kontaktowego.
Test połączenia
Windows lub Linux
- Włącz terminal i wpisz polecenie: ping nazwadomeny.pl
- Efekt wykonania polecenia można przesłać do administratorów jako zrzut z ekranu lub kopiując tekst z okna i wklejając go do wiadomości.
Uruchomienie terminalu w systemie Windows:
W pasku Start wpisz polecenie „cmd” lub kliknij przycisk WIN na klawiaturze i wpisz polecenie „cmd”.
Test przesyłania pakietów
Windows
- Włącz terminal i wpisz polecenie tracert nazwadomeny.pl
- Podobnie jak w przypadku polecania „ping”, należy przesłać do administratora efekt w postaci załącznika jako zrzut z ekranu lub skopiowany tekst z okna.
Linux
- Przejdź do terminalu i wpisz polecenie traroute nazwadomeny.pl
Test działania usług
Windows lub Linux
- Włącz terminal i wpisz polecenie: telnet nazwadomeny.pl port
- W zależności od tego, jaką usługę chcesz testować, podaj odpowiedni port. Najpopularniejsze porty:
21 – FTP
22 – SSH
25 – Poczta
80 – WWW
3306 – Mysql
5432 – PostgreSQL
- Efekt wykonania polecenia należy przesłać do administratora w sposób analogiczny do poprzednich.
Uwaga!
Brak połączenia podczas powyższych testów może oznaczać problem z usługą lub problem z blokadą w konfiguracji Twojego komputera. Koniecznie sprawdź, czy połączenia nie są blokowane po stronie Twojej zapory Windows lub innego programu typu Firewall.
Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami
Właściciel serwisu:
cyber_Folks S.A.
ul. Franklina Roosevelta 22,
60-829 Poznań
NIP: PL 7822622168
Regon: 364261632
KRS: 0000612359
Kapitał zakładowy/wpłacony: 225.541,00 PLN
Adres korespondencyjny:
ul. Marcika 27 C-D
30-443 Kraków
tel. 12 349 22 00
Infolinia handlowa: 801 308 408
Wsparcie techniczne (24/7/365): 12 349 22 00