Pomoc

Ponad 300 praktycznych artykułów i dane kontaktowe

Wiadomość zwrotna – Mailer Daemon

Poniżej zostały opisane najczęstsze przyczyny braku dostarczenia wiadomości do adresata. W większości przypadków wiadomość zwrotna zawiera informacje o powodzie niedostarczenia. Informacje najczęściej prezentowane są w języku angielskim, mogą zawierać informacje od serwera z którego wysyłamy lub docelowego serwera. Wiadomości zwrotne zaczynają się najczęściej od formuły „Undelivered Mail returned to Senter”

Za mało miejsca na koncie adresata

Przykład zwrotu:

Bardzo nam przykro jednakze nie udalo sie wyslac maila pod wskazane adresy.
Przyczyna wskazana jest ponizej:
 
 <biuro@kontotestowe.e-kei.pl>: (Adres odbiorcy)
 maildrop: maildir over quota.  (Informacja wyjaśniająca problem)
 
 --- Below this line is a copy of the message.
 
 Return-Path: <bok@kei.pl> (Adres nadawcy)

W tym wypadku konto e-mail, na które chciałeś wysłać wiadomość, jest pełne i nie może przyjąć kolejnych wiadomości. Rozwiązanie leży wyłącznie po stronie adresata, może usunąć wiadomość z konta lub rozszerzyć jego pojemność.

Nieistniejące konto pocztowe

Kod błędu 500 lub 550

Przykład zwrotu:

failure: 192.168.41.48_does_not_like_recipient./Remote_host_said:_/
_Zdalny_host_odpowiedzial:_500_No_such_user/Giving_up_on_192.168.41.48.

lub

Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550 No Such User Here"
Błąd serwera: '550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

Docelowe konto nie istnieje lub zostało zablokowane i nie można z niego korzystać.

Adres serwera nadawcy znajduje się na SpamLiście (RBL)

Kod błędu 554 5.7.1 lub 550-5.7.1

Przykłady zwrotów:

Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550-5.7.1 [10.0.33.118 
12] Our system has detected that this message is 550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to
Gmail,

lub

192.168.26.130 failed after I sent the message.
 Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 554 5.7.1 This message has been blocked because ASE reports it as spam.

lub

Connected to 192.168.69.240 but greeting failed.
Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 554-heip002com
554 Connections from this sending hostname 5e9804c2.pl, IP address of: 10.0.4.194 are being rejected 
due to low SenderBase Reputation score (below -1). Your SenderBase organization: 32291. See for more information.

lub

Connected to 192.168.254.94 but greeting failed.
Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 554-domena
554 Your access to this mail system has been rejected due to the sending
MTA's poor reputation.

Podane przykłady opisują sytuację w której Twój serwer a konkretnie adres IP znajduje się na czarnej liście. Do większości usług w Kei.pl przypisany jest indywidualny adres IP dlatego warto dbać o jego reputację. Figurowanie na spam-listach można sprawdzić w sieci na przykład za pomocą strony:
http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx podając adres IP który podany jest w panelu WebAs (lewy dolny róg panelu).

Niedozwolone znaki w adresie e-mail

Kod błędu 5.1.2

Przykład zwrotu:

'test@kei.pl'
failure: Sorry,_I_couldn't_find_any_host_named_/_Nie_mozna_znalezc_hosta_:_kei.pl'._(#5.1.2)

W podanym przykładzie, podczas wysyłki adres został ujęty w apostrofy ”, które nie mogą występować w adresie e-mail.
Pamiętaj o poprawnym podawaniu adresu e-mail na który wysyłasz wiadomość, adres nie powinien zawierać dodatkowych znaków lub spacji.

Nieprawidłowy adres w RevDNS

Kod błędu 450 4.7.1

Przykład zwrotu:

deferral: 192.168.86.34_does_not_like_recipient./Remote_host_said:_/_Zdalny_host_odpowiedzial:_450_4.7.1_
Client_host_rejected:_cannot_find_your_hostname,_[10.0.134.163]/Giving_up_on_83.238.86.34./

Jeśli dostałeś taki zwrot koniecznie sprawdź w konfiguracji czy poprawnie ustawiony jest adres w polu Rev DNS. Rozwiązaniem tego problemu będzie dodanie wybranej domeny która kieruje na adres IP Twojej usługi np. w panelu WebAs. Proszę przejść do zakładki Konfiguracja > Adresy IP, domenę należy wpisać w pole „Rev DNS„.

Autoryzacja SPF

Kod błędu 550

Przykład zwrotu:

<przyklad@wp.pl>:
Connected to 192.168.101.4 but sender was rejected.
Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550 BLAD SPF - zobacz strone /
SPF Error: Please see
http://www.openspf.org/Why?id=newsmedia%40wp.pl&ip=94.152.13.18&receiver=smtp.wp.pl
Jesli jestes uzytkownikiem poczta.wp.pl sprawdz poprawnosc
autoryzacji SMTP / If you are a poczta.wp.pl user check SMTP configuration:
http://poczta.wp.pl/autoryzacja/

W tym przypadku sugestia jest w treści, brak stosownego wpisu SPF w rekordzie TXT.
W podanym w zwrocie linku znajdziesz wartość rekordu którą należy zmodyfikować w konfiguracji DNS Twojej domeny. Jeśli zwrot nie zawiera podpowiedzi skontaktuj się z administracją serwera z którego wysyłane są wiadomości, powinieneś otrzymać stosowne instrukcje.

Domyślna wartość w przypadku serwerów Kei.pl:

"v=spf1 a mx include:spf.tld.pl -all"

Wiadomości wysyłana z zewnętrznego serwera bez autoryzacji do SMTP serwera w Kei.pl

Kod błędu 553 lub 5.5.3

Przykład zwrotu:

Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts / Ta domena nie znajduje sie na liscie obslugiwanych przez serwer, jest zablokowana lub nieprawidlowo skonfigurowano uwierzytelnianie SMTP (#5.5.3 - vuser)

Jeśli autoryzacja SMTP jest poprawna lub wiadomość jest wysyłana bezpośrednio z serwera Kei.pl prosimy o kontakt w tej sprawie za pomocą formularza kontaktowego.

Problem z niedostępnością adresata

Kod błędu 4.4.2 lub 4.4.1

Przykład zwrotu:

Connected to / Polaczenie z 192.168.33.29 but connection died. / ale polaczenie zostalo przerwane. (#4.4.2) I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

W tym przypadku serwer docelowy był niedostępny przez dłuższy, mógł być wyłączony lub działać niepoprawnie.

Problem z odszyfrowaniem wiadomości po stronie odbiorcy DKIM

Kod błędu 550 5.7.1

Przykład zwrotu:

failure: 192.168.211.25_failed_after_I_sent_the_message./Remote_host_said:_/_Zdalny_host_odpowiedzial:_550_5.7.1
_DKIM_domain_mismatch_-_healthway.pl_found_in_DKIMCache,_but_no_DKIM-Signature_found_in_mail_header/

W przypadku takiego komunikatu skontaktuj się z administracją serwera docelowego.

Serwer docelowy odrzucił wiadomość z nieznanej przyczyny

Przykłady zwrotów:

10.0.205.11 failed after I sent the message.
 Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550 Administrative 
 prohibition

lub

10.0.17.216 does not like recipient.
 Remote host said: / Zdalny host odpowiedzial: 550-Verification failed for
 <admin@domena>
 550 Sender verify failed

W wielu przypadkach serwer docelowy nie podaje konkretnej przyczyny, może to być związane z polityką bezpieczeństwa lub uproszoną konfiguracją serwera. Jeśli otrzymałeś podobny zwrot skontaktuj się z administracją serwera docelowego.

Jeśli w wiadomość zwrotnej jest informacja z linkiem koniecznie sprawdź stronę do której prowadzi. W wielu przypadkach pod tym adresem znajduje się wskazówka lub konkretne rozwiązanie problemu.

Wiadomość zwrotna którą możesz otrzymać nie musi być identyczna z podanymi przykładami, może też być prezentowana w innym języku.
Zwróć uwagę na słowa kluczowe które znajdują się w wiadomości np. „maildir oever qouta” „bad spf” lub „revDNS” dzięki temu dopasujesz rozwiązanie do problemu który się pojawił.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami

Właściciel serwisu:

cyber_Folks S.A.

ul. Wierzbięcice 1B,

61-569 Poznań

NIP: PL 7792467259

Regon: 367731587

KRS: 0000685595

Kapitał zakładowy/wpłacony: 283.600,00 PLN

Adres korespondencyjny:

ul. Marcika 27 C-D

30-443 Kraków

tel. 12 349 22 00

Infolinia handlowa: 801 308 408

Wsparcie techniczne (24/7/365): 12 349 22 00