Pomoc


Za opóźnienie odpowiedzialny jest mechanizm antyspamowy Greylist. 

Przy  aktywnym zabezpieczaniu Greylist, serwer pocztowy przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej lub kolejnej próbie jej dostarczenia na serwer. Warunkiem jest, by została ona nadana z tego samego adresu IP i po czasie nie krótszym niż 5 minut od pierwszej próby.

Zabezpieczenie jest bardzo skuteczne, ponieważ wirusy i spamerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki. Greylist powoduje jednak opóźnienie w dostarczaniu poczty w zależności od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponowi próbę wysyłki wiadomości. Jeżeli serwer nie ponowi próby, poczta nie dotrze. Zdarza się to jednak bardzo rzadko.

Jeżeli w przypadku danego konta pocztowego ważniejsze od ochrony antyspamowej jest dostarczanie przesyłek na bieżąco i bez opóźnień, problem może zostać rozwiązany poprzez wyłączenie Greylist dla tego konta lub domeny. Innym rozwiązaniem jest dodanie domeny nadawcy lub jego adresu e-mail do białej listy Greylist. Mechanizm Greylist możesz wyłączyć dla konkretnego konta lub dla całej domeny.


  1. Wyłączenie Greylisty dla wybranego konta pocztowego

    Zaloguj się do panelu WebAs i przejściu do sekcji Usługi > Poczta > Skrzynki.



    W sekcji Antyspam zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie.




  2. Wyłączenie Greylisty dla wybranej domeny.

    Przejdź do zakładki Usługi > Poczta > Domeny i kliknij w domenę dla której chcesz zmienić ustawienia.



    W sekcji Antyspam zaawansowany  zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie.


  3. Wyłączenie Greylisty dla wybranego konta pocztowego z poziomu aplikacji WebMail.

    Zaloguj się do swojego konta pocztowego przez aplikację WebMail.
    Kliknij w ikonę koła zębatego i wybierz sekcję Zaawansowane > Antyspam.
    Z listy rozwijanej wybierz "Nie" i kliknij przycisk zapisz.



  4. Wyłączenie Greylisty dla wybranej domeny z poziomu aplikacji WebMAail z konta postmaster.

    Zaloguj się do konta postmaster@twojadomena przez aplikację WebMail.
    Przejdź do zakładki Administracja > Domena, w sekcji ANTYSPAM ZAAWANSOWANY zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie i kliknij przycisk zapisz.

 

 

Przykład działania:

  • Serwer A o adresie IP 1.1.1.1 wysyła wiadomość do serwera B o godzinie 12:00.

  • Serwer B odbija wiadomość mechanizmem Greylist i zgłasza: "rejected and added entry". 

  • Serwer A ponawia wysyłkę o godzinie 12:04. W tym czasie nadawca wiadomości nie musi nic robić - serwer sam powinien ponowić próbę wysłania wiadomości. 

  • Serwer B ponownie odbija wiadomość zgłaszając: "min_reject is not expired". Nie minęło bowiem 5 minut od pierwszej próby. 

  • O godzinie 12:06 serwer A ponownie wykonuje próbę wysyłki. Tym razem wiadomość jest wpuszczana na serwer B i trafia do odbiorcy. Serwer A o adresie IP 1.1.1.1 przez kolejnych 12 godzin może swobodnie i bez odbitek wysłać wiadomości do serwera B. 

  • Jeśli jednak serwer A o godzinie 12:06 nadaje z innego adresu IP (np. 1.1.1.2), procedura zaczyna się od początku. 

 

Opóźnienie w dostarczeniu wiadomości zależy od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponawia wysyłkę i czy nadaje z różnych adresów IP.

 

 

Pamiętaj, jeśli zmieniłeś ustawienia domyślne w sekcji Antyspam dla konkretnego konta pocztowego, to zmiana ustawień dla domeny nie będzie miała pierwszeństwa w przypadku tego konta.

 

Promocja
Oceń:  

Podobne tematy

Co oznacza listowanie mojego adresu IP na RBL?
Mam problem z wysyłaniem/odbieraniem załączników poprzez Outlook Express po zmianie konfiguracji.
Jak sprawdzić czy wiadomość dotarła na serwer ?
Jak zmienić delegację domeny / jak zmienić dnsy?
NASZE ATUTY
  • 18 lat doświadczenia
  • własne centrum danych
  • 11 000 klientów
  • 1 000 m2 powierzchni
  • Zgodność z wytycznymi GIODO
  • Łącza do 6 operatorów
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

DOCENILI NAS
nagrodzony hosting www

NEWSLETTER

Warto wiedzieć więcej! Jesli chcesz wiedzieć pierwszy o nowych możliwościach technicznych i promocjach zapisz się do Newsletter'a.

Zaznacz kategorie, które Cię interesują:

Domeny Hosting Serwery dedykowane VPS Certyfikaty SSL

ZAUFALI NAM

1-indykpol 10-wisla 11-caritas 13-malta 14-kotlet 15-miniatury 16-zacheta 17-rabka 18-wojsko 2-wiosna 20-teatrw 21-amp 22-komputronik 23-parisoptique 25-urbancity 28-polinar 29-ksi 3-yves-rocher 30-spacerywirtualne 32-merkury 36-ornitolodzy 37-donna 38-otte 39-sophisti 4-wojas 40-elamed 5-olsztyn 7-sphinx 1-indykpol 10-wisla

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w polityce cookie.
Pomoc - Kei.pl  

Pamiętaj, że nasi konsultanci są dostępni 24/7 i odpowiedzą na wszystkei pytania.