Za opóźnienie odpowiedzialny jest mechanizm antyspamowy Greylist.
Przy aktywnym zabezpieczaniu Greylist, serwer pocztowy przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej lub kolejnej próbie jej dostarczenia na serwer. Warunkiem jest, by została ona nadana z tego samego adresu IP i po czasie nie krótszym niż 5 minut od pierwszej próby.
Zabezpieczenie jest bardzo skuteczne, ponieważ wirusy i spamerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki. Greylist powoduje jednak opóźnienie w dostarczaniu poczty w zależności od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponowi próbę wysyłki wiadomości. Jeżeli serwer nie ponowi próby, poczta nie dotrze. Zdarza się to jednak bardzo rzadko.
Jeżeli w przypadku danego konta pocztowego ważniejsze od ochrony antyspamowej jest dostarczanie przesyłek na bieżąco i bez opóźnień, problem może zostać rozwiązany poprzez wyłączenie Greylist dla tego konta lub domeny. Innym rozwiązaniem jest dodanie domeny nadawcy lub jego adresu e-mail do białej listy Greylist. Mechanizm Greylist możesz wyłączyć dla konkretnego konta lub dla całej domeny.
W sekcji Antyspam zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie.
Wyłączenie Greylisty dla wybranej domeny.
Przejdź do zakładki Usługi > Poczta > Domeny i kliknij w domenę dla której chcesz zmienić ustawienia.
W sekcji Antyspam zaawansowany zmień opcję Obsługa Greylist, z rozwijanej listy wybierz Nie.
Przykład działania:
Opóźnienie w dostarczeniu wiadomości zależy od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponawia wysyłkę i czy nadaje z różnych adresów IP.
Pamiętaj, jeśli zmieniłeś ustawienia domyślne w sekcji Antyspam dla konkretnego konta pocztowego, to zmiana ustawień dla domeny nie będzie miała pierwszeństwa w przypadku tego konta.