Domeny

Certyfikat VMC – Twoje logo w wiadomości

Katarzyna Węgiel

Twoje logo w wiadomości e-mail? Teraz to możliwe. Buduj profesjonalną obecność w sieci. Pomoże Ci w tym cyfrowy certyfikat VMC, dostępny już w portfolio Kei.pl. VMC daje możliwość, że Twoje logo będzie dostępne obok wiadomości e-mail. Finalnie oznacza to, że adresat przy Twojej wiadomości zobaczy obok tytułu maila – zamiast inicjału, logotyp Twojej marki.

Co to jest certyfikat VMC

VMC, czyli Verified Mark Certificate jest rodzajem certyfikatu, poświadczającym autentyczność logo w wiadomości dla danej domeny. To część nowego standardu BIMI, umożliwiającego skrzynkom pocztowym wyświetlanie logotypu dla uwierzytelnionych wiadomości. Aby standard wdrożyć w swojej firmie potrzebujesz poświadczyć autentyczność tożsamości oraz zweryfikować logo.

Certyfikat VMC wizualnie przypomina ikony, używane w mediach społecznościowych. Jednak w przypadku certyfikatu, musisz spełnić dodatkowe warunki walidacji. Celem tego działania jest zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa, które docelowo mają chronić przez nieautoryzowanym dostępem do danych.

BIMI to nowy standard umożliwiający skrzynkom pocztowym wyświetlanie logotypu dla uwierzytelnionych wiadomości. Dzięki temu, właściciele domen mogą określić logo, które będzie pojawiać się w skrzynce odbiorczej obok wiadomości e-mail wysyłanych z ich domen.

Jak działa certyfikat VMC

VMC to cyfrowy typ certyfikatu, potwierdzający autentyczność logo powiązanego z domeną nadawcy, od którego otrzymano wiadomość. VMC jest używany jako część rekordu BIMI i jest niezbędny dla prawidłowego zaimplementowania rozwiązania.

Wysyłając wiadomość do odbiorcy, następuje weryfikacja. Serwer pocztowy wykonuje proces uwierzytelnienia. Następuje weryfikacja DMARC. Dla VMC serwer korzysta z adresu URL, który jest lokalizacją wyświetlanego logotypu. Jeżeli VMC potwierdzi zgodność logo, zostanie one wyświetlone obok tytułu w skrzynce odbiorczej.

Co potrzebujesz, aby uruchomić VMC?

Przygotowujesz się do realizacji certyfikatu VMC? Aby przejść proces, finalnie, który pozwoli Ci wyświetlać logotyp przy wiadomości musisz zadbać o 2 rzeczy. Aby logo było widoczne w Twojej wiadomości musisz po pierwsze posiadać zarejestrowany znak graficzny, po drugie zapewnić zgodność z DMARC – czyli zaimplementować protokół dla domeny, którą używasz do wysyłania wiadomości e-mail.

Realizacja certyfikatu VMC: DMARC, rejestracja znaku towarowego.

Zarejestrowany znak graficzny

Realizacja certyfikatu powinna być poprzedzona uzyskaniem praw do używania znaku. Musisz posiadać ochronę dla logotypu, którego chcesz używać. Pamiętaj, że w przypadku VMC możesz używać wyłącznie znaków graficznych. Znaki towarowe słowne nie są podstawą dla wydania VMC. W Polsce znak zarejestrujesz w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej (UPRP) dla Stanów Zjednoczonych takim organem jest United States Patent and Trademark Office (USPTO), dla Unii Europejskiej – European Union Intellectual Property Office (EUIPO). Dla firm zarejestrowanych w Polsce, wystarczy taką ochronę zyskać jedynie w UPRP.

DMARC

DMARC czyli Domain-Based Message Authentication to protokół wykorzystujący SPF i DKIM, aby potwierdzić, że wiadomość, którą dostajesz jest rzeczywiście od adresata ze skrzynki. Jest rekordem TXT przechowywanym w systemie DNS, tak, aby adresat Twojej wiadomości miał możliwość zweryfikowania autentyczności otrzymanej wiadomości. To procedura, w której ustalasz jak ma zachowywać się serwer pocztowy.

DMARC gwarantuje autentyczność nadawcy. Klient ma pewność, że otrzymuje wiadomość od zweryfikowanego źródła. Używając protokołu DMARC zyskujesz pełną kontrolę nad swoim adresem. Następuje weryfikacja autentyczności tożsamości nadawcy.

Sprawdź, jak ustawić rekord DMARC.

Jak wykorzystać certyfikat VMC?

Certyfikat VMC z jednej strony zapewnia bezpieczeństwo środowiska pocztowego, w którym odbiorca wiadomości będzie pewnym, że wiadomość, którą otrzymał rzeczywiście podchodzi od zaufanego i wiarygodnego źródła. Z drugie zaś, należy docenić walor marketingowy rozwiązania. W ten sposób zadbasz o ekspozycję swojej marki i tym samym zapewnisz lepszy współczynnik CTR.

Dlaczego warto zrealizować certyfikat VMC?

  • zapewniasz weryfikacją autentyczności tożsamości dzięki DMARC,
  • chronisz przed nieautoryzowanym użyciem Twojej domeny,
  • zwiększasz ekspozycję marki,
  • budujesz rozpoznawalność marki,
  • zwiększasz CTR.

Jeżeli masz zarejestrowany znak graficzny, całą procedurę uzyskania certyfikatu VMC przejdziesz w Kei.pl.
Wdrożymy dla Twojej domeny protokół DMARC, a następnie zrealizujesz cyfrowy certyfikat VMC.

Źródło:
https://www.digicert.com/content/dam/digicert/pdfs/dmarc-guide-en.pdf

FAQ – VMC

Co to jest VMC?

Verified Mark Certificate (VMC) to certyfikat cyfrowy wydany przez urząd certyfikacji, który weryfikuje, czy dana organizacja posiada prawa autorskie do swojego logo (musi być one zarejestrowane w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej). Dzięki temu odbiorcy mogą być pewni, że otrzymana wiadomość e-mail pochodzi z wiarygodnego i pełni legalnego źródła.

Czy certyfikat VMC jest darmowy?

Certyfikat VMC nie jest darmowy – jego koszt różni się w zależności od kraju i firmy hostingowej. W KEI.pl można uzyskać go już za 6499 zł.

Jaki dodać logo do wiadomości e-mail?

Aby dodać logo do wiadomości e-mail, należy w pierwszej kolejności zadbać o to, aby znak graficzny był zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej oraz aby domena była zgodna z protokołem uwierzytelniania DMARC.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 3
Certyfikat VMC – Twoje logo w wiadomości

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *