Wiedza dedykowana Tobie
Administrator Kei.pl

Co robi dla Ciebie admin? Dzień pracy specjalisty IT

24 stycznia 2018

Czego wymaga się od administratora? Przede wszystkim dużych umiejętności technicznych, ale nie tylko. Praca na tym stanowisku jest zróżnicowana. Admin to określenie bardzo ogólne. Może się za nim kryć wiele obowiązków. Jednak podstawowym zadaniem osoby zatrudnionej w Data Center jest zarządzanie serwerami i dbałość o utrzymanie prawidłowego funkcjonowania systemów.


Identyfikacja i rozwiązywanie problemów sieciowych

Obowiązkiem administratora jest instalacja, konserwacja i modernizacja serwerów wedle potrzeb. Admin odpowiada za tworzenie kopii zapasowych i bezpieczeństwo przechowywanych danych. Zajmuje się kwestią programowania systemu w celu usprawniania i automatyzacji działania. W tego typu pracy konieczna jest znajomość zagadnień zdobyta m.in. podczas studiów informatycznych bądź inżynierskich. Wsparcie infrastruktury sieciowej wymaga specjalistycznej wiedzy. Aby efektywnie monitorować infrastrukturę sieciową i reagować na zaistniałe zdarzenia od kandydatów na stanowisko administratora oczekuje się:

  • znajomości zasad projektowania sieci,
  • zagadnień sieci LAN/WAN,
  • zagadnień bezpieczeństwa sieci (routery, firewalle, IDS/IPS),
  • umiejętność tworzenia skryptów w Bashu, Perlu lub Pythonie,
  • doświadczenia w technologii wirtualizacji.

Praca w serwerowni to nie tylko monitoring działania aplikacji

Serwerownia jest niezwykle skomplikowanym organizmem na którego pracę składa się sieć zaawansowanych systemów. Administratorzy Data Center zobligowani są nie tylko do śledzenia ogólnej wydajności sieci i sprawnego reagowania na awarie sprzętu, ale też do dbałości o prawidłowe i wydajne działanie serwerów zarówno pod kątem oprogramowania jak i sprzętu.

Admin Kei.pl


Problemy techniczne? Wsparcie zawsze pod ręką

Praca administratora Centrum Danych to także bezpośredni kontakt z klientem. W firmie hostingowej największe obciążenie spoczywa właśnie na dziale administratorów. W Kei.pl Biuro Obsługi Klienta powierzono specjalistom IT, tak by klient, w możliwie najkrótszym czasie, otrzymał rzetelne informacje odnośnie pracy danego serwera. Reprezentowany poziom obsługi poszczególnych adminów przekłada się na bezpośrednie zadowolenie klientów i wizerunek całej firmy. Specjalista służy swoją pomocą i wiedzą. Wymaga to umiejętności rozmowy z ludźmi i klarownego przekazywania instrukcji.

Administratorzy mają pełną świadomość, że osoba zgłaszająca problem nie ma specjalistycznej wiedzy.

Wcale nie musi jej mieć… właśnie dlatego korzysta z zewnętrznych usług.

Celem obu stron jest szybkie rozwiązanie problemu, w gestii administratora leży poprowadzenie rozmowy w taki sposób, aby przekazać klientowi skalę danego problemu a co najważniejsze przedstawić możliwe rozwiązanie.

Klienci Kei.pl kontaktują się bezpośrednio z administratorami w celu szybkiego i sprawnego rozwiązania sprawy technicznej. W większości ścieżka rozwiązania jest prosta i może zostać wykonana przez samego użytkownika. Klienci mogą zgłaszać problemy techniczne z poziomu panelu Webas. W panelu klienta w zakładce „zgłoszenia” mogą skierować pytanie do administratora.

panel klienta kei.pl


Wsparcie techniczne w wersji Admin

W opcji serwera dedykowanego Root także mogą liczyć na pomoc techniczną w zakresie opieki sprzętowej, tj. wymiany uszkodzonych podzespołów (sprzęt Kei.pl) a także wymiana sprzętu w przypadku kolokacji. Klient może liczyć na rozwiązywanie problemów z działaniem sieci i dostępu do serwera. Specjaliści służą radą w kwestii sprzętowej przed zakupem. To także usługa remote hand – np. wpięcie klucza usb itp.

Użytkownik serwera administrowanego nie musi martwić się o konfigurowanie i instalowanie oprogramowania. Admin zadba o aktualizacje i kopie bezpieczeństwa. Powierzenie administrowania zewnętrznemu podmiotowi nie oznacza utraty kontroli. Klient jest na bieżąco informowany o zaistniałych problemach. To przekonuje właścicieli firm, którzy dzięki takim rozwiązaniom nie muszą oddelegowywać pracownika. Więcej o kosztach zatrudniania specjalisty IT: https://www.kei.pl/blog/outsourcing-it-dlaczego-sie-oplaca/


Administratorzy chronią serwer przed przeciążeniem, dbają o optymalne wykorzystanie zasobów. W Kei.pl pracują w trybie zmianowym 24/h. Oznacza to, że nad poprawnym funkcjonowaniem serwerowni zawsze ktoś fizycznie czuwa. Dzięki temu reakcja na zaistniałe problemy może być odpowiednio szybka. Monitorowanie serwerów pozwala na rozwiązanie problemów zanim staną się one zauważalne dla użytkowników. Serwer administrowany to regularne aktualizowanie wszystkich podsystemów, a także doradztwo w zakresie rozwoju infrastruktury. Powierzenie administrowania serwera doświadczonym specjalistom realnie zwiększa wydajność i bezpieczeństwo.

administrator Kei.pl


Zapraszamy do zapoznania się z ofertą serwerów zarządzanych:

https://www.kei.pl/serwery-dedykowane

Co robi dla Ciebie admin? Dzień pracy specjalisty IT
4.7 (94.67%) 15 głosów