Digitalfest. Spotkanie branży digital. Mieliśmy okazję wysłuchać ponad 20 prelekcji doświadczonych praktyków digitalu.

Bezpieczeństwo

Jak nowe technologie zmieniają biznes? O swojej perspektywie opowiadają organizatorzy konferencji #digitalfest

Katarzyna Węgiel

W połowie listopada 350 osób zgromadzonych w salach krakowskiego Multikina miała okazję wysłuchać ponad 20 prelekcji doświadczonych praktyków digitalu. Konferencja pod hasłem: Analityka to nie czarna magia wyjaśniała, że jeśli biznes, to tylko ten oparty na danych. Kei.pl po raz kolejny pojawił się na wydarzeniu jako oficjalny partner technologiczny. Zapraszamy do zapoznania się z naszą relacją!

Przedsiębiorcy na stałe zagościli w internetowej przestrzeni. Wydaje się to zupełnie oczywiste… Czy aby na pewno? Pojawiają się głosy, że w Polsce proces cyfryzacji odbywa się zdecydowanie wolniej. Szacuje się, że aż 30% firm nie posiada własnej strony internetowej. W niektórych przypadkach oznacza to też zupełnie nietrafione próby promocji w sieci. Fundacja Inicjatyw Gospodarczych, Analitycznych i Technologicznych stara się odwracać te tendencje 😉

Analityczni czarodzieje

Jak podkreśla Anna Zbela, CEO fundacji: W swoich działaniach stawiamy przede wszystkim na rozwój i doskonalenie kompetencji cyfrowych. Chcemy uczyć praktycznego wykorzystania technologii w biznesie. To główne powody, dla których organizujemy #digitalfest. To oczywiste, że problemy z konwersją nie znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, ale chcemy przekonać, ze na wszystko jest sposób. Staramy się, aby na wydarzeniu gościć najlepszych prelegentów. Wierzymy, że wspólnie z naszymi partnerami uda się zrobić wiele dobrego na rzecz edukacji cyfrowej przedsiębiorców, marketerów i start-upów.

Udział w DigitalFest
Prelekcja podczas DigitalFest
Wykład na DigitalFest

Konferencja dotycząca digital marketinguAnalityka nie musi być czarną magią, szczególnie jeśli uświadomimy sobie podstawowe błędy. Na przykładzie własnej działalności główne bolączki zobrazował Paweł Gniadkowski z Obido. Paweł wskazał, że rutyna, brak regularności w badaniach, oderwanie wskaźników od celów, ignorowanie kontekstu bądź skupienie się wyłącznie na jednym wskaźniku to główne przeszkody w efektywnej analityce.

E-commerce stage

W tej edycji wydarzenia, organizatorzy skupili się także na sektorze e-commerce. Uczestnicy mieli okazję poznać narzędzia pozwalające zwiększyć sprzedaż i poznać sposoby na rozwój w handlu internetowym.

Analityka w sprzedaży i marketingu, czyli o czym powinien pamiętać przedsiębiorca startujący z własnym e-sklepem? Na to pytanie odpowiada Mateusz Muryjas fundator & CVO digitalfest

Mateusz Muryjas, digitalfest

Przedsiębiorcy startujący z własnym e-sklepem nierzadko dysponują ograniczonym budżetem na działania sprzedażowe i marketingowe, które – w dłuższej perspektywie – są kluczowe dla stabilnego rozwoju ich biznesu. Głównym wskaźnikiem dla każdego sprzedającego będzie współczynnik konwersji, który może być obliczony jako liczba użytkowników odwiedzających sklep internetowy podzielona przez liczbę osób, które dokonały zakupu.  

Mikrokonwersje

Ścieżka zakupowa w internecie nie jest jednak prosta, dlatego warto pamiętać o mikrokonwersjach, czyli pośrednich krokach użytkownika podczas zakupów. Może to być m. in. dodanie produktu do koszyka, zapis na newsletter lub wyszukiwanie w witrynie. Każde zachowanie, wartościowe dla sprzedawcy, może być mierzone jako wskaźnik i osobno analizowane – wszak jeśli nie możemy czegoś zmierzyć, tym bardziej nie będziemy mogli tego zoptymalizować.  

Każdy przedsiębiorca powinien znać i umieć mierzyć ROI (return on investment) dla działań marketingowych i sprzedażowych. ROI – lub niekiedy ROMI (return on marketing investment) – to zysk netto podzielony przez poniesione koszty, uszczegóławiając wyliczenia na poszczególne kanały i kampanie  marketingowe.

LTV i CAC

Finalnie, każdy dojrzały właściciel e-sklepu powinien przyglądać się dwóm niezwykle istotnym wskaźnikom biznesowym, które nierzadko pozwalają ocenić rentowność sklepu.  Pierwszy z nich to LTV (lifetime value – wartość życiowa klienta), który możemy rozumieć jako sumę przychodów od klienta w czasie jego cyklu życia i interakcji ze sklepem. Drugi to CAC (customer acquisition cost – koszt pozyskania klienta), czyli koszt pozyskania nowego klienta dla sklepu. Wiedząc ile kosztuje nas pozyskanie nowego klienta oraz to, ile średnio pieniędzy zostawi w sklepie możemy ocenić, czy prowadzenie naszego e-sklepu będzie opłacalne w dłuższym okresie czasu.

Biznes oparty na danych, digitalfest
wystąpienie podczas digitalfest
Kei.pl podczas digitalfest

kubek kei.pl

Global Index Study

Jak wykorzystać dane w procesie sprzedaży?

Praktyczne warsztaty

Dzień po konferencji Fundacja Inicjatyw Gospodarczych, Analitycznych i Technologicznych przygotowała praktyczne warsztaty dla uczestników #digitalfest 2018! Warsztaty pozwalają rozwijać kompetencje w 2 ścieżkach:

  • analityczny marketer
  • all about digital

W czwartek 15 listopada uczestnicy  #digitalfest wzięli udział w specjalne przygotowanych warsztatach, które rozszerzyły i uporządkowały zdobytą wiedzę. O tajnikach analityki w marketingu opowiadali: Michał Grzebyk (ContentHouse), Agata Patoła i Olka Smolarek (Social Media Now – merytorycznie o mediach społecznościowych) oraz Łukasz Kołodziejczyk (Onet). Ścieżkę prawdziwego digitalowego managera: Beata Mosór-Szyszka (Project: People), Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk (MyLo) i Mateusz Muryjas (Analityczny).

gadżety kei.pl
Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 2
Jak nowe technologie zmieniają biznes? O swojej perspektywie opowiadają organizatorzy konferencji #digitalfest

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *