Pastelowy odcień blogosfery. Na nasze pytania odpowiada Joanna Kieryk #ModaNaHosting

Hosting

Pastelowy odcień blogosfery. Na nasze pytania odpowiada Joanna Kieryk #ModaNaHosting

Katarzyna Węgiel

Joanna Kieryk pierwsze sukcesy w blogosferze ma już dawno za sobą. Rosnąca popularność zupełnie zmieniła jej życie zawodowe i wpłynęła na decyzję o porzuceniu pracy na etacie.  Dziś Joanna bloguje „na całego”. Może pochwalić się ponad 43 tys. fanów na Facebooku i 45,8 tysięcznym gronem followersów na Instagramie. Zapraszamy do rozmowy o największych blogowych osiągnięciach. Sprawdź, jak własna domena może przyczynić się także do Twojego sukcesu online. 

Powiedz, co zmieniło Twoje blogowe życie i dlaczego wybrałaś własną domenę?

Przyznam szczerze, że nie pamiętam już, jak wyglądało moje życie bez bloga, bo prowadzę go niemalże od 8 lat. A zmieniło w zasadzie wszystko… Gdyby nie blog, nie zajęłabym się modą na poważnie, nie otrzymałabym propozycji swojej pierwszej pracy w social media, nie zainteresowałabym się marketingiem, prawdopodobnie nie miałabym aktualnie możliwości podróżować i pracować zdalnie. Mogłabym tak długo wyliczać… Własna domena to naturalna kolej rzeczy, gdy robisz coś w Internecie i chcesz być poważnie traktowanym. To wizytówka, to znak, że jesteś profesjonalistą.

Profesjonalizowanie bloga to coraz silniejszy trend. O czym powinni pamiętać początkujący blogerzy?

O tym, by się wyróżnić, by stawiać na jak najwyższą jakość, o regularności w publikacjach, o aktywnym szukaniu sposobów na pozyskiwanie nowych czytelników oraz czerpaniu wiedzy od bardziej doświadczonych.

Gdybyś w blogosferze startowała dziś.. czy jest coś, co sama zrobiłabyś inaczej?

Poświęciłabym jeszcze więcej czasu na blogowanie, stworzyłabym strategię bloga i skupiłabym się na niszy, którą wcześniej bym znalazła.

Plaamkaa - blog o modzie i lifestylu

Twój największy blogowy sukces?

Moim największym sukcesem są codzienne odwiedziny na blogu, mnóstwo komentarzy i wiadomości prywatnych od czytelników. Fakt, że gdzieś tam na świecie, po drugiej stronie komputera, są ludzie, którzy chcą mnie czytać, oglądać zdjęcia i stylizacje oraz poświęcać swój cenny czas, by je komentować. Mam ogromne szczęście!

Co jest najtrudniejsze w prowadzeniu bloga? Czy aktualnie blogowanie jest już dla Ciebie pracą?

Od pewnego czasu blogowanie to moja praca w 100%. Najtrudniejsza dla mnie jest regularność, ale nie mogę narzekać, bo to najlepsza praca, jaką mogłabym sobie wyobrazić.

Bloger to pracoholik na ciągłych wakacjach?

Skądże! Bloger to stuprocentowy pracoholik, który nie zaśnie bez sprawdzenia powiadomień na Instagramie. O wakacjach nie ma mowy – przynajmniej w moim wypadku. Właśnie wróciłam z tygodniowego wyjazdu do Hiszpanii. Czy odpoczywałam? Oczywiście, że nie. Przygotowałam tam aż 4 sesje zdjęciowe i mnóstwo zdjęć do wpisów o Andaluzji, które wkrótce ukażą się na blogu. W trakcie wyjazdu odpowiadałam każdego dnia na wiadomości, dogadywałam kolejne współprace itp.

Joanna Kieryk. Blog
Źródło: www.plaamkaa.pl

Podkreślasz, że blogowa działalność pomogła Ci znaleźć obiecującą pracę. Zgadzasz się z tym, że osobisty blog to ważny element w CV?

Oczywiście! Profesjonalnie prowadzony blog to doskonała wizytówka, po której można rozpoznać potencjalnego pracownika, jego sposób bycia i komunikacji, pracowitość, rzetelność oraz oczywiście umiejętności.

Porzucenie pracy na etacie to rewolucja?

Ogromna. Szczerze mówiąc, to największa rewolucja, jaka dokonała się w moim życiu w ciągu ostatnich kilku lat. Porzucenie pracy na etacie na rzecz działalności w charakterze freelancera to ogromne wyzwanie – począwszy od założenia działalności gospodarczej, poprzez pozyskiwanie klientów (w zależności od charakteru prowadzonej DG), aż do nauczenia się na własnej skórze, czym jest podatek dochodowy i odróżnienie go od podatku VAT. Na etacie nie miałam takich problemów – po prostu każdego miesiąca otrzymywałam pensję na konto. Własna działalność to bardzo duża odpowiedzialność i doskonała szkoła dyscypliny oraz regularności.

Praca w dobrze prosperującej organizacji ma też swoje plusy, czy tęsknisz jeszcze za pracą w zespole?

Tęsknię za ludźmi – każda z osób, z którą pracowałam na etacie, była dla mnie olbrzymią inspiracją. Z niektórymi osobami przez te 3 lata zdążyłam się zaprzyjaźnić. Na szczęście, do dzisiaj utrzymujemy kontakt.

Joanna Kieryk. Prowadzenie własnego bloga
Źródło: www.plaamkaa.pl

Piszesz o sobie – „cyfrowy nomada”, jakie cechy musi posiadać osoba, która prowadzi taki tryb życia?

Cyfrowy nomada powinien przede wszystkim być profesjonalny, pracowity, rzetelny, odpowiedzialny. Powinien potrafić pozyskiwać wartościowych klientów, trzymać się wyznaczonych terminów i umieć pracować z każdego miejsca na świecie, co wbrew pozorom nie zawsze jest łatwe, gdy za oknem widać lazurową wodę i palmy.

Teksty, zdjęcia, stylizacje, sama dbasz o wygląd witryny, czy bloger może polubić z WordPressem?

Kilka lat temu postanowiłam, że od teraz stawiam na profesjonalizm, więc najwyższa pora na przeniesienie się z darmowego portalu dla blogerów na WordPress. Optymistycznie założyłam, że praca w WordPressie nie może być skomplikowana, skoro mnóstwo osób korzysta z platformy. Pierwsze dwa dni były ciężkie – postanowiłam sama zająć się wyglądem strony, więc spędziłam mnóstwo czasu na dopieszczaniu szablonu i wysyłaniu pytań do znajomych, którzy wcześniej przenieśli się na WordPress. Po dwóch dniach opanowałam niemalże wszystko i w tym momencie nie wyobrażam sobie powrotu na darmową platformę.

Podsumowując … Moda bez marketingu, czy marketing bez mody? 

Jedno i drugie musi żyć w symbiozie. Nie ma mody bez marketingu, ani marketingu bez mody.

Dziękuję za rozmowę!

#ModaNaHosting

Więcej na blogu Joanny.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.5
Liczba ocen: 2
Pastelowy odcień blogosfery. Na nasze pytania odpowiada Joanna Kieryk #ModaNaHosting

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *