Wiedza dedykowana Tobie
#ModaNaHosting

Podpisz się domeną #ModaNaHosting

17 maja 2018

Osobista domena internetowa pomoże umocnić własną markę. Budowanie strategii promocyjnej w oparciu o nazwisko ma wiele plusów. Może pomóc osobom startującym na rynku pracy, a także tym bardziej doświadczonym, w budowaniu pozycji eksperta. Przeczytaj, co powinieneś wiedzieć i dlaczego warto podpisać się domeną.


Startujesz na rynku pracy?

Mówi się, że media społecznościowe przyśpieszają proces rekrutacji. Serwisy typu Facebook i LinkedIn pomagają w weryfikowaniu informacji zawartych w CV. Informacje o nas są z reguły porozrzucane w obszarze różnych serwisów, własna strona pozwala to uporządkować. Domena oparta o swoje nazwisko pozwoli stworzyć najlepszą wizytówkę własnej osoby. W sferze biznesowej szczególnie pomocne okazują się końcówki typu: .EXPERT, .PRO bądź te wskazujące na obszar działalności.

Dzięki takiemu adresowi, po pierwsze pozwalamy się znaleźć. To już dużo, w dobie rosnącej konkurencji. Po drugie, kierujemy odbiorców na własną stronę, jesteśmy w stanie wyselekcjonować informacje, które chcemy przekazać. Domena osobista to aktualnie najlepsza wizytówka. Adres jankowalski.pl pozwala zbudować własne miejsce w sieci, w oparciu o wartość, jaką jest nazwisko.


Końcówka .PRO – bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Trend posiadania własnej domeny znajduje swoje odzwierciedlenie także na rynku pracy. Z portfolio na własnej domenie korzystają: graficy, webdeveloperzy, fotografowie, czy freelancerzy. Aby przebić się ze swoimi usługami inwestują w platformę do prezentacji swoich realizacji. Dziś sztywne CV to za mało, szczególnie w firmach które punktują innowacyjne podejście. Interesujesz się nowymi technologiami, odnajdujesz się w sferze online? Pokaż to – wykorzystaj własną domenę.


O HR-owym spojrzeniu na kwestię domeny osobistej opowiada Justyna Maćkowska, rekruter w H88 S.A.:

CV na własnej domenie to świetnie rozwiązanie dla niektórych branż. Z takiego sposobu prezentacji z powodzeniem mogą korzystać graficy, marketingowcy, początkujący programiści, ale też handlowcy. Atrakcyjnie zbudowana witryna jest alternatywą dla tradycyjnych profili na portalach typu LinkedIn. Stworzenie kreatywnego CV to duże wyzwanie… własna strona z ciekawą nazwą i końcówką może w tym pomóc.

#ModaNaHosting


Globalne możliwości

Trendy na rynku pracy otwierają nowe możliwości. Mobilność daje szansę na próbowanie swoich sił niemal na całym globie. Zmienia się to jak i gdzie szukamy zatrudnienia. Praca zdalna, elastyczny czas pracy, nowoczesne metody zarządzania pozwalają na swobodne wykonywanie pracy poza biurem. Badania wskazują, że aż 43% amerykanów jakąś część swojej pracy wykonuje zdalnie. To duże udogodnienie i szansa dla osób startujących na rynku pracy. Dziś, grupa osób do których adresowane są ogłoszenia o prace, rozrasta się, głównie ze względu na brak ograniczeń lokalizacyjnych. Tym samym rośnie konkurencja i liczba osób ubiegających się o dane stanowisko. Bywa, że doświadczenia i ukończone fakultety to za mało. Sposobem na wyróżnienie się jest własna domena. Jak wybrać odpowiedni adres?


Personal branding

Warto budować siłę swojego nazwiska, także pod szyldem domeny. W komunikacji z odbiorcami z powodzeniem wykorzystują je znaczące jednostki w przestrzeni online:

  • hatalska .com
  • lukaszrosicki.pl
  • arturjablonski .com
  • kotarbinski .com
  • mateuszczech.pl
  • olagosciniak.pl
  • andrzejtucholski.pl
  • paweltkaczyk .com

W świadomości pokutuje pewne przekonanie, że promocja własnym nazwiskiem jest możliwa wyłącznie w przypadku osób o dużym dorobku. Jednak rozpoczynanie swojej zawodowej kariery właśnie na tym filarze może mieć wiele plusów. Jak podkreśla Izabela Wołyniec-Sobczak, headhunter i ekspert personal brandingu:

Z mojego doświadczenia wynika, że we współczesnym świecie, w którym część naszego życia zawodowego odbywa się w internecie, działania online są dużo skuteczniejsze gdy mamy silną markę osobistą. Bo marka osobista to reputacja i zaufanie i jeśli to odczuwają odbiorcy słysząc nasze nazwisko, to mamy sukces. Gdy rozpoczęłam własną działalność to zdecydowałam się rozwijać ją na bazie nazwiska i to była dobra decyzja. Nazwa firmy jest wtórna, bo to ja jestem ekspertem z którym pracują Klienci i za moim nazwiskiem stoją konkretne obietnice i korzyści. Zdecydowanie polecam budować swoją markę osobistą i każdy może rozpocząć to robić na każdym etapie rozwoju zawodowego. Im wcześniej się zacznie tym lepiej, bo jeśli jest się dobrym specjalistą, znanym w branży, to z czasem wybiera się dla kogo chce się pracować i z kim chce się pracować. I to jest piękna sytuacja!


Sprzedawaj nie tylko siebie

Za pośrednictwem własnej strony możemy trafić do rekruterów, ale też klientów. Technologia otacza nas z każdej strony, dlatego użytkownicy coraz wyżej cenią znaczenie „twarzy” i nazwiska. Zwracają uwagę na to, kyo adresuje do nich swoje usługi. Nie ma wątpliwości, że automatyzacja wpływa pozytywnie na rynek. Przyśpiesza i ułatwia cały proces, jednak w naturalny sposób kształtuje w odbiorcy tęsknotę za tym co „ludzkie”. W dobie chatbotów i autoresponderów indywidualne podejście do problemu ma ogromne znaczenie. Odpowiadając na zapytania klienta, składamy ofertę podpisaną własnym nazwiskiem, nawet jeśli nie prowadzimy bezpośredniej sprzedaży. Odpowiedni adres witryny wzbudza zaufanie, a to bezpośrednio przekłada się na sukces sprzedaży za pośrednictwem swojej strony. Sprawdź co możesz zyskać działając z własną platformą. Przeczytaj więcej o pomysłach na promocję usług.


 

Podpisz się domeną #ModaNaHosting
5 (100%) 4 głosów