BlackFriday. Przygotuj swój serwer

Serwery dedykowane, Serwery VPS

Black Friday – nie zapomnij przygotować swojej infrastruktury

Katarzyna Węgiel

Wzmożone zainteresowanie ofertą to podstawowa kwestia, z którą trzeba zmierzyć się na długo przed uruchomieniem akcji promocyjnej. Wielkimi krokami zbliża się Black Friday. To ostatni moment, aby obok oferty dla Klientów, zadbać przede wszystkim o to, by mogli ją zobaczyć. Rozumiemy przez to dostępną i stabilną stronę internetową, której postawą jest serwer.

Boost your business – czyli jak wykorzystać potencjał Black Friday

Black Friday, to mówiąc potocznie święto wyprzedaży. Czarny piątek, to nie lada wyzwanie dla właścicieli sklepów internetowych. Z jednej strony muszą wpisać się w aktualny trend i przygotować wyjątkową ofertę dla Klientów, z drugiej zaś pamiętać o tym, że wzmożony ruch na stronie wymaga właściwie przygotowanej infrastruktury technologicznej. Zwłaszcza teraz, gdy w dobie pandemii, ecommerce rośnie w siłę. A zakupy w dużej mierze robimy online.
Black Friday to idealna okazja, aby przyciągnąć do siebie klientów i związać ich z marką. Black Friday, znany pod różnymi nazwami na całym świecie, stanowi bodziec, do zbudowania relacji z Klientem, wysprzedaży towarów oraz zwiększania świadomości marki.

Tak dla przykładu, w Meksyku obchodzone jest EI Buen Fin i przypada na weekend poprzedzający Dzień Rewolucji Meksykańskiej. Natomiast Diwali, czyli tak zwane święto świateł, czyli jedno z największych świąt hinduskich zbiega się ze startem sezonowej wyprzedaży w tej części świata. Natomiast odpowiednikiem polskiego Black Friday w Australii jest Click Frenzy. Dla Chin, święto wyprzedaży rozpoczyna się w Dniu Singla (Singles Day).

Black Friday w poszczególnych krajach

Black Friday, przygotuj się na wzmożony ruch na stronie

Stojąc w obliczu projektu Black Friday właściciele e-commerce powinni zadbać o pełną dostępność i gotowość strony do przyjęcia wzmożonego ruchu. Musisz zbadać jaki ruch notuje Twoja strona, jakie maksymalne obciążenie jest w stanie przyjąć i czy obecne parametry pozwolą Ci przygotować sklep pod Black Friday. Serwer ulega obciążeniu, gdy w tym samym czasie użytkownicy wykonują te same operacje na stronie. To jeden z najważniejszych motywów, który musimy rozważyć przy przygotowaniu akcji na Black Friday. Ale to nie wszystko.

Obciążenie serwera. Powody

Pracę swojej maszyny powinieneś monitorować na bieżąco. Analiza statystyk dostarcza szeregu cennych informacji. Na ich podstawie możesz reagować na długotrwałe przeciążenia, tak aby nie dopuścić do pojawienia się błędu 503.

Obciążenie serwera to po pierwsze naturalny skutek rozwoju serwisu, wzrastającej jego popularności. Rozwijając swój serwis, inwestując w marketing, naturalną konsekwencją tych aktywności jest wzrost popularności serwisu. Po drugie, może być efektem nagłego wzrostu ruchu, spowodowanego sezonową intensyfikacją sprzedaży, jak np. zbliżający się Black Friday. Po trzecie, nie możemy zapomnieć, że jego obciążenie może być spowodowane dużą ilością skyptów i brakiem stałej optymalizacji strony.

Jak sprawdzić obciążenie serwera?

Sprawdzając bieżące wykorzystanie zasobów serwera, możesz uniknąć przykrych sytuacji związanych z niedostępnością strony Statystyki wykorzystania zasobów sprawdzisz w swoim w panelu administracyjnym. Posiadasz usługę w Kei.pl? Wystarczy, że zalogujesz się do panelu WebAs, w lewym menu wybierzesz Historia > Statystyki, a następnie przejdziesz do zakładki Obciążenie.

Jak przygotować swoją stronę na wzmożony ruch?

Wymienialiśmy powyżej 3 najczęstsze powody obciążenia serwera. Teraz skupmy się na tym, jak przygotować się na wzmożony ruch.

Zrób porządek z wtyczkami

Zainstalowane wtyczki i rozszerzenia wydają się być sporym ułatwieniem dla właścicieli stron internetowych, ale ich ilość nie pozostaje bez znaczenia dla naszego serwera. Aby nie obciążać serwera, warto przyjrzeć się bliżej, z których korzystamy, a które nie są już nam potrzebne. Te, z których już nie korzystamy powinny zostać usunięte (samo wyłączenie nie da za wiele). Wśród tych najbardziej obciążających wtyczek znajdziesz te dotyczące generowania map XML dla wyszukiwarek, związane z translacją na inny język oraz te służące tworzeniu zaawansowanych galerii.

Skalowalność zasobów

Wybierając serwer VPS w Kei.pl, wybierasz architekturę z myślą pod rozbudowane projekty e-commerce. To co wyróżnia usługę, to infrastruktura chmurowa z możliwością skalowania zasobów. W swoim Panelu Klienta możesz na bieżąco monitorować i manewrować zasobami. W przypadku planowanych akcji marketingowych, jak np. zbliżający się Black Friday, możesz dostosować parametry do kalendarza swoich działań.

Load Balancing

Równoważenie obciążenia, pozwala na automatyczne dysponowanie żądań i przekierowywanie ich do określonych zasobów systemowych.
Przy równoczesnym dostępie do strony, równoważenie obciążenia staje się elementem koniecznym. Load balancer decyduje,
które z serwerów, tworzących jego klaster zajmie się obsługą tego konkretnego procesu/wywołania.

Serwer VPS – przygotuj się na intensyfikację sprzedaży

Serwer Vps, czyli rozwiązanie pośrednie pomiędzy hostingiem współdzielonym, a serwerem dedykowanym wpisuje się w sezonowy wzrost odwiedzin strony. Obok oczekiwanej wydajności, szybkości gwarantowanej dzięki dyskom SSD, niezawodności, otrzymujesz także możliwość samodzielnej konfiguracji rozwiązania, według potrzeb.


VPS gwarantuje pełną izolację uruchamianych procesów. Dzięki skalowalności możesz dowolnie zwiększać zasoby, takie jak np. pamięć RAM w czasie wzmożonego ruchu. Oznacza to, że w przypadku planowania akcji marketingowej możesz zarządzać zasobami serwera bez konieczności migracji. Masz do dyspozycji wirtualne zasoby infrastruktury, które możesz okresowo zwiększać zgodnie z obserwowanym ruchem.
Modyfikacja zasobów wykonywana jest z poziomu Panelu Klienta. Za pomocą suwaka możesz zwiększyć parametry rdzenia procesora, czy zwiększyć pamięć RAM. W Kei.pl zmiany widoczne są natychmiast. Nabiera to szczególnego znaczenia, bowiem na wszelkie anomalie możesz reagować w czasie rzeczywistym.

Serwer VPS to skalowanie zasobów według potrzeb oraz możliwość rozbudowy do High Availability

Serwer dedykowany – rozbuduj do High Availability

Serwer dedykowany w Kei.pl możesz rozbudować do infrastruktury High Availability (wysokiej dostępności serwery). Systemy HA projektowane są w ten sposób, aby zapewnić stały dostęp do serwera i zapewnić bezawaryjne działanie usługi. Co to oznacza? Serwer High Availability wyposażony w moduł load balancer, sprawia, że w przypadku dużej ilości żądań wysyłanych w tym samym czasie, możemy zmniejszyć latency, czyli czas pomiędzy żądaniem użytkownika, a odpowiedzią serwera. W przypadku wzmożonego ruchu na naszej witrynie, która może mieć miejsce w przygotowaniu akcji promocyjnej dla Klientów, czy sezonowej wyprzedaży, np. z okazji Black Friday klastrowa budowa i zintegrowane środowisko serwerowe sprawia, że moduł równoważenia wysyła dane zapytanie do przetworzenia konkretnemu zasobowi systemowej architektury.

Standardowa infrastruktura oparta na High Availability wymaga zaprojektowania środowiska opartego na klastrze dwóch serwerów oraz macierzy dyskowej. W przygotowywaniu akcji promocyjnej, nieprzerwalna praca serwera i gwarancja jego pełnej dostępności jest podstawowym czynnikiem sukcesu prowadzenia biznesu online. Rozbudowa serweru do HA zapewnia SLA niemal 100%, natomiast architektura klastrowa umożliwia osiągnięcie Load balancingu.

Przygotowując swoją ofertę pod Black Friday przygotuj na wstępie swoją infrastrukturę. Nagły sezonowy wzrost ruchu może skutkować obciążeniem serwera, a w konsekwencji błędem 503. Gotowość serwera na przyjęcie i przetwarzanie wzmożonej ilości zapytań podyktowane jest jego architekturą. Wybierając VPS w Kei.pl masz możliwość skalowania zasobami w czasie rzeczywistym. W przypadku posiadania serwera dedykowanego, posiadasz możliwość rozbudowy infrastruktury do High Availability, zapewniającego pełną dostępność serwera.

Jak spodobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poczytaj więcej na naszym blogu