Integracja WooCommerce z Google Zakupy prosta jak nigdy dotąd

Hosting, Serwery VPS

Integracja WooCommerce z Google Zakupy prosta jak nigdy dotąd

Daniel B. Drożdż

Integracja Google Zakupy z WooCommerce, stała się prosta jak instalacja wtyczki w WordPressie. Dotarcie do większej liczby odbiorców w usługach Google dla ponad 4 milionów firm korzystających z WooCommerce jest na wyciągnięcie ręki.

Plan współpracy pomiędzy Google a WooCommerce, ogłoszono podczas Google Marketing Live (2021). A już od 9 czerwca użytkownicy na całym świecie mogą pobierać bezpłatną wtyczkę Google Listings & Ads. Integracja umożliwia użytkownikom WooCommerce wyświetlanie swoich zasobów i produktów w usługach Google za darmo. Przynajmniej w niektórych usługach.

Sprzedawcy WooCommerce mogą przesyłać swoje produkty do Google, tworzyć bezpłatne listowania i kampanie reklamowe oraz przeglądać wskaźniki wydajności — wszystko to bez opuszczania pulpitu WooCommerce.

Matt Madrigal, VP/GM of Merchant Shopping

Google Listings & Ads

Wszystko to brzmi super, ale co dokładnie zrobisz dzięki plug-inowi?

Integracja z Google Merchant Center

Aby przesyłać do Google dane na temat Twojego sklepu i produktów zintegruj go z kontem w Google Merchant Center. Jeśli jeszcze nie masz konta GMC, zacznij od tego. Dzięki integracji dane o Twoich produktach, takie jak ich cena, dostępność, rozmiar, etc., będą synchronizowane automatycznie. Jeśli do tej pory przesyłałeś dane ręcznie (data feed), dobrze wiesz jak duże jest to ułatwienie. Co ważne, dane udostępniasz nie tylko dla reklam Google Zakupy, ale też dla innych usług Google.

Karta Zakupy

Możesz zaprezentować swoje się produkty kupującym, którzy szukają tego, co oferujesz, i zwiększyć ruch w swoim sklepie, dzięki bezpłatnym informacjom w Google na karcie Zakupy.

zakładka Zakupy w Google

To właśnie tu znajdziesz „bezpłatne listowania” swoich produktów, o których pisał Matt Madrigal.

Kampanie produktowe

Jeśli dotąd nie posiadałeś konta Google Merchant Center i nie prowadziłeś kampanii w Google Zakupy, ponieważ wydawało Ci się to zbyt skomplikowane, czas zmienić zdanie. Ponieważ wszystkie niezbędne dane wtyczka automatycznie pobierze z WooCommerce i prześle do GMC, Ty możesz skupić się na samym prowadzeniu inteligentnych kampanii produktowych (Smart Shopping). Kampanie te pozwolą Ci promować swoje produkty w wyszukiwarce Google, Zakupach, YouTube, Gmailu i sieci reklamowej.

Google Zakupy

Pamiętaj o połączeniu konta Google Ads z Merchant Center. Teraz kampanię uruchomisz bezpośrednio z pulpitu WooCommerce. Możesz także przeglądać statystyki kampanii i uzyskiwać dostęp do automatycznych raportów, aby łatwo sprawdzać skuteczność swoich reklam.

Podsumowując

Wtyczka opracowana przez zespół WooCommerce to świetne narzędzie ułatwiające prowadzenie biznesu online. Świetne przede wszystkim dlatego, że bezpłatne. Podobne rozwiązania bowiem już były dostępne, tyle że odpłatnie i bez „namaszczenia” od Google. Instalujcie, testujcie i dajcie znać czy Google Listings & Ads jest tak dobra jak piszą!

Źródło:

https://blog.google/products/shopping/woocommerce-merchants-can-now-list-their-products-across-google/

https://woocommerce.com/products/google-listings-and-ads/

Jak spodobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Daniel B. Drożdż

W H88 S.A. odpowiedzialny za marketing internetowy marek premium, w szczególności SEO/SEM, analitykę i wdrożenia rozwiązań UX i ecommerce. Marketer z wykształcenia i pasji z ponad 10-letnim doświadczeniem. Certyfikowany specjalista Google Ads. Związany z rynkiem hostingowym od 2016 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poczytaj więcej na naszym blogu