Czas wdrożyć SSL na stronę

Bezpieczeństwo

Czas wdrożyć SSL na stronę www

Katarzyna Węgiel

SSL to już nie tylko szyfrowanie danych to podstawowe narzędzie dla wszystkich, którzy chcą zacząć działać w sieci. Giganci nie wycofują się z zapowiadanych działań. Certyfikaty SSL stają się już niezbędne do poprawnego działania domen. Podążaj za trendami i nie pozwól swojej stronie zostać w tyle… Dołącz do grupy szczęśliwych bezpiecznych przedsiębiorców i zyskuj razem z SSL. Dowiedz się jaką rolę zatem odgrywa SSL i w jakim kierunku podąża cyberbezpieczeństwo?

Dla przypomnienia…

Certyfikat SSL ma przede wszystkim na celu szyfrowanie danych przesyłanych przez użytkownika. Należy pamiętać, że już strony z możliwością zapisu do newslettera powinny zatroszczyć się o takie zabezpieczanie. W świetle europejskiego rozporządzenia RODO podawany przez internautę adres e-mail jest daną osobową, którą właściciel danego serwisu ma obowiązek chronić. Na co jeszcze, oprócz bezpieczeństwa, ma wpływ certyfikat SSL?

Wyższe wyniki SEO

Google już w 2014 roku zapowiedział i ciągle podtrzymuje znaczenie zainstalowanego ssl na stronie w algorytmie SEO. Strona zabezpieczona zyskuje więcej punktów w algorytmie wyszukiwarek i dzięki temu ma szansę na osiągnięcie wyższych wyników organicznych, co wprost przekłada się się na zwiększenie ruchu na stronie.

Facebook i Adwords

Kolejna kwestia to prowadzenie kampanii Adwords oraz integracja z serwisem społecznościowym Facebook. Firmy chcące uruchomić reklamy adwords muszą mieć strony, zabezpieczone certyfikatem SSL. Podobnie jest w przypadku sklepów online chcących zintegrować swoją ofertę z Facebookiem. Obaj internetowi giganci wymagają wdrożonego protokołu https.

Zaufanie klientów

Coraz więcej użytkowników Internetu jest świadoma niebezpieczeństwa jakie skrywa w sobie świat online. Internauci coraz częściej zwracają uwagę na to czy e-sklep, w którym robią zakupy szyfruje ich dane. Poniżej kilka statystyk, wyraźnie sugerujących, że porzucone koszyki i niepowracający klienci mają ścisły związek z brakiem certyfikatu SSL na stronie.

27% osób, które w ogóle nie robią zakupów w Internecie jako powód podaje obawę o bezpieczeństwo płatności.

A co jeszcze nas czeka z SSL?

Już od dawna światowym standardem bezpieczeństwa internetowego jest certyfikat SSL. W Polsce także idzie to w tym kierunku. Przełomem jest dostępna od 8 maja 2018 roku domena .APP. Google wykupiło prawa do używania tej domeny na wyłączność. Jak wiemy właściciel od dawna promuje bezpieczeństwo w sieci i promuje strony zabezpieczone protokołem SSL. Te działania przełożył również na rejestrację domeny .APP. Jest to pierwsza końcówka, która będzie działać poprawnie dopiero po wdrożeniu certyfikatu SSL. Możemy spodziewać się, że takie restrykcje zaczną pojawiać się przy kolejnych końcówkach, tym bardziej, że Google zapowiedział działania związane z przejęciem domen .docs, .android, .free, .fyi oraz .foo.

Od dłuższego czasu głośno jest również o unijnym rozporządzeniu RODO, które istotnie wpłynie na firmy działające online. Bazy mailingowe, adresy dziennikarzy, osoby zapisane na newsletter, umowy z prywatnymi odbiorcami, identyfikatory sklepu internetowego, a nawet dane pracowników. Wszystkie te informacje podlegają ochronie. Certyfikat SSL również jak w przypadku poprzednich wytycznych GIODO odgrywa swoją rolę. Jest jednym z narzędzi, które spełnia wymagania zapewniające poufność przekazywania danych.

Na tym się nie kończy. Od lipca, znana przez wszystkich, przeglądarka Google Chrome będzie oznaczać wszystkie strony bez certyfikatu SSL jako „Niezabezpieczone”. Do tej pory również informowała o braku zabezpieczenia, ale tylko na stronach, wymagających podawania danych osobowych, np. w przypadku logowania, rejestracji czy płatności. To jak można łatwo się domyślić bezpośrednio wpłynie na zwiększenie ilości porzuceń strony www…

PODSUMOWUJĄC SSL „MUST HAVE” EBIZNESU

Temat bezpieczeństwa internetowego jest obecny już od kilku dobrych lat. Poniższa infografika przedstawia pokrótce historię cyberbezpieczeństwa i pokazuje jaką rolę odgrywa w nim certyfikat SSL.

SSL, a bezpieczeństwo. Historia zmian

Wszystko wskazuje na to, że certyfikat SSL wcześniej czy później będzie obowiązkowym i integralnym elementem każdej strony internetowej. Nie czekaj i zabezpiecz swoja stronę wcześniej.

KEI.PL oferuje certyfikaty SSL CERTUM by Asseco, które działa na rynku od 1998 roku. Partner specjalizuje się w usługach certyfikacyjnych, potwierdzających tożsamość osób w Internecie oraz w usługach gwarantujących wiarygodność i bezpieczeństwo przepływu m.in.: dokumentów oraz danych elektronicznych. Oferta CERTUM zawiera m.in. Certyfikaty SSL o walidacji DV, OV oraz EV a także certyfikaty MultiDomain SSL oraz Wildcard SSL.

Jak spodobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 1

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poczytaj więcej na naszym blogu