![Kupiłem hosting - co dalej?](https://www.kei.pl/wp-content/uploads/2015/10/kupilem-hosting.jpg)
Domeny, Hosting
Kupiłem hosting – co dalej?
Co znajdziesz w tym artykule:
Mamy domenę, hosting i stronę www. Jak połączyć to wszystko w sprawnie działającą całość?
Zakup hostingu i własnej, odpowiednio dobranej domeny oraz przygotowanie projektu strony internetowej, to dla wielu osób zamknięcie projektu „moja obecność w internecie”. Jednak w rzeczywistości jest to dopiero zakończenie jednego z etapów. Nim strona rzeczywiście będzie widoczna, a my będziemy mogli korzystać z poczty, czy serwerów ftp znajdujących się w naszej domenie – konieczne są odpowiednie konfiguracje i przygotowanie całości.
Widoczność strony pod domeną
Pierwszym krokiem jest odpowiednia konfiguracja domeny internetowej – dzięki temu Twoja strona będzie widoczna pod oczekiwanym adresem.
Musisz samodzielnie skonfigurować domenę. Praktycznie, u każdego dostawcy proces ten wygląda odrobinę inaczej. Warto więc zapoznać się z poradnikami przygotowanymi w ramach oferowanej pomocy technicznej.
W panelu administracyjnym Kei.pl – Webas – skonfigurowanie domeny jest bardzo proste. Wystarczy wybrać odpowiedni formularz i w jednym miejscu dodać domenę i skonfigurować serwery nazw. – mówi Grzegorz Pawelec, Dyrektor ds. sprzedaży, Centrum Danych Kei.pl.
![Dodawanie domeny do hostingu](https://www.kei.pl/wp-content/uploads/2015/10/dodawanie-domeny-do-hostingu-2.jpg)
Jeśli domenę zarejestrowałeś w innej firmie niż hosting Twoim kolejnym krokiem powinno być tzw. złożenie delegacji domeny na odpowiednie adresy serwerów DNS. Jest do operacja wykonywana w panelu administracyjnym firmy, w której kupiłeś domenę.
Co to są DNSy? Mają za zadanie powiązanie nazw domenowych z numerami IP usług w sieci. Adresy serwerów nazw pozwalają przeglądarkom na odpowiednią interpretację wpisywanych adresów. Dzięki niemu nazwa znana powszechnie przez internautów jest tłumaczona na odpowiadający jej adres IP.
![Zmiana dns domeny](https://www.kei.pl/wp-content/uploads/2015/10/zmiana-dns-domeny.jpg)
Aby nasza strona była widoczna po wpisaniu jej domeny w pasku adresu przeglądarki, konieczne jest wgranie wszystkich potrzebnych plików na serwer. Najprostszą metodą jest użycie specjalnego programu – tzw. klienta FTP. Aby to zrobić, przykładowo w programie WinSCP, musisz w polu „nazwa hosta” wprowadzić adres serwera FTP, a następnie, używając loginu i hasła, połączyć się z odpowiednim katalogiem na serwerze.
Jesteś już zalogowany? Teraz wgraj pliki strony do odpowiedniego katalogu. Kliknij dwukrotnie w jego ikonkę, a następnie przeciągnij pliki swojej witryny do tego właśnie katalogu.
Narzędzia w Twojej domenie
Jednym z najpopularniejszych narzędzi, jakie każda firma powinna mieć we własnej domenie, jest poczta elektroniczna. Aby bez przeszkód korzystać ze skrzynki e-mail musisz najpierw ją skonfigurować. Można to uczynić w panelu administracyjnym udostępnionym przez hostingodawcę.
Jednak zanim skonfigurujesz skrzynki dla siebie i swoich pracowników zastanów się nad systematyką nadawania nowych adresów. Przyjmij konkretny schemat np. imię.nazwisko@[domena] lub i.nazwisko@[domena]. Przede wszystkim trzymaj się go – to świadczy o profesjonalizmie.
Poza ustaleniem adresów dla poszczególnych pracowników pomyśl o przydzieleniu im odpowiedniej przestrzeni. Często używanym adresom takim jak biuro@[domena] czy marketing@[domena] przydziel więcej GB pojemności, tym rzadziej stosowanym mniej.
![Pojemność poczty](https://www.kei.pl/wp-content/uploads/2015/10/pojemnosc-poczty.jpg)
Ciekawą opcją oferowaną naszym Klientom są powiadomienia o zajętości poczty. W przypadku gdy liczba GB zajmowana przez wiadomości e-mail oscyluje w okolicy maksimum limitu zajętości, system automatycznie informuje o tym. – Komentuje Grzegorz Pawelec z Kei.pl Dzięki temu Klient może zwiększyć limit, bądź usunąć zbędne maile, zanim skrzynka okaże się przeciążona i przestanie przyjmować kolejne wiadomości e-mail.
Gdy męczy Cię wpisywanie adresów e-mail wszystkich pracowników zaangażowanych w projekt bądź chcesz wysłać ważną informację do wszystkich zatrudnionych osób z pomocą przychodzą tzw. listy pocztowe. Na pierwszy rzut oka wyglądają jak zwykły email, ale korespondencja jest rozsyłana na wiele adresów. Możesz także dokładne określić typy utworzonych list:
- otwarta – każdy może wysłać na nią korespondencję,
- zamknięta – dostępnej tylko dla subskrybentów
- moderowana – wiadomości może przesłać tylko określony moderator.
Jak ułatwić sobie pracę?
Jeśli prowadzisz np. sklep internetowy i codziennie chcesz synchronizować go z bazą produktów udostępnianych przez hurtownie – naprawdę nie musisz wykonywać tego ręcznie. Z pomocą przyjdzie Ci CRON.
Konfiguracja zadań w CRON dostępna jest na wszystkich usługach w Kei.pl (pakiety hostingowe, VPS, serwery dedykowane). Więcej o tym przeczytasz w naszej pomocy.
To specjalny program, tzw. demon systemowy, który umożliwia zaplanowanie działań dokonywanych przez serwer (cyklicznych, bądź dokonywanych o konkretnej porze). Gdy, codziennie o północy, chcesz zaktualizować dostępność produktów w swoim sklepie możesz użyć właśnie harmonogramu zadań CRON.
![Dodawanie nowego zadania do CRON](https://www.kei.pl/wp-content/uploads/2015/10/nowe-zadanie-cron.jpg)
Jeśli dokonujesz często wielu zmian na serwerze pracę ułatwi Ci dostęp SSH do powłoki Shell. Umożliwia szybką i łatwą aktualizację, instalację, czy edycję plików bezpośrednio na serwerze, a to wszystko w ramach bezpiecznego połączenia. Musisz jednak pamiętać, że SSH pozwala na dostęp do serwera jedynie w formie tekstowej poprzez konsolę. Co to oznacza? Obsługę SSH można porównać do korzystania z komputera za pomocą systemu operacyjnego DOS.
Spodobał Ci się artykuł? Sprawdź naszą ofertę!
Poczytaj więcej na naszym blogu
-
Czy kupić kilka nazw oraz rozszerzeń domeny?
Posiadanie kilku domen oraz ich rozszerzeń, to świetny sposób na budowanie spójnej komunikacji marki, a także inwestycja, która wzmacnia jej bezpieczeństwo. Warto przy rejestrowaniu domeny wziąć pod uwagę jej inne rozszerzenia. -
Jak skonfigurować Git do pracy w GitHub?
Zainstalowałeś już Git w systemie? Teraz musisz podjąć kilka czynności konfiguracyjnych, aby móc pracować w jego środowisku. Gita konfiguruje się za pomocą polecenia git config. Pozwala ono odczytać i modyfikować ustawienia, za pomocą których przejmiesz kontrolę nad jego działaniem.