Hosting, Serwery VPS
Jak zapewnić stabilność strony podczas akcji marketingowej?
Duża akcja marketingowa oznacza duży ruch na stronie. Jak przygotować się do zwiększonego zainteresowania ze strony internautów?
Stabilność sieci podczas akcji marketingowej
Prowadzisz działalność polegającą na sprzedaży produktów lub usług w sieci? Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że nawet chwilowy brak dostępności Twojej witryny może skutkować dużymi stratami finansowymi. Jeżeli chcesz przeprowadzić dużą akcję marketingową i zastanawiasz się, co możesz zrobić już na etapie planowania kampanii, aby zminimalizować, a nawet wykluczyć takie sytuacje, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka prostych rad.
Bez względu na to, czy kampania będzie miała szeroki zasięg i jakie formy promocji będzie wykorzystywała, zawsze będzie się to wiązało – w mniejszym lub większym stopniu – ze wzrostem oglądalności serwisu. Skutki tego rodzaju akcji są najbardziej odczuwalne w przypadku kampanii, które mają charakter jednorazowego działania i tylko przez kilka tygodni lub dni w roku znacznie wzrasta z ich powodu oglądalność serwisu.
Wtedy najczęściej dochodzi do sytuacji, których każdy przedsiębiorca chciałby uniknąć: strony ładują się powoli lub są w ogóle niedostępne, firma jest narażona na olbrzymie straty finansowe, a wśród pracowników zaczyna robić się nerwowa atmosfera.
Oczywiście możesz zapobiec takim sytuacjom wykupując dodatkowe usługi hostingowe o lepszych parametrach, ale w czasie, gdy firmy optymalizują swoje koszty, płacenie przez cały rok za serwery potrzebne jedynie przez kilka tygodni lub nawet dni w roku wydaje się mało sensowne.
Przygotuj infrastrukturę
Planując kampanię porozmawiaj o jej zasięgu i formie z firmą hostingową, z której usług korzystasz. Doświadczone firmy, współpracując od kilkunastu lat z dużymi przedsiębiorstwami mają doświadczenie w przygotowywaniu zaplecza sprzętowego do akcji marketingowych i na pewno są w stanie doradzić optymalne rozwiązanie. Podstawowym krokiem, jaki musisz wykonać na samym początku jest oszacowanie ruchu, jaki może zostać wygenerowany w danym czasie. Pozwoli Ci to podjąć decyzję dotyczącą tego, jak mocny powinien być serwer i ile ich potrzeba.
Pierwszym i zarazem zasadniczym krokiem do zapewnienia stabilności działania usług jest przygotowanie odpowiedniego środowiska, aby aplikacja mogła działać wydajnie. Mam tutaj na myśli odpowiednią konfigurację serwera proxy, WWW czy baz danych, a następnie dostosowanie aplikacji do tych ustawień. Choć firmy decydują się na to stosunkowo rzadko, z pewnością warto rozważyć przeprowadzenie testów wydajnościowych aplikacji. Dzięki temu sprawdzimy, czy dobrany przez nas sprzęt serwerowy jest wystarczający i dobrze skonfigurowany w kontekście planowanej akcji. – wyjaśnia Grzegorz Pawelec z Centrum Danych Kei.pl.
Często spotykanym rozwiązaniem stosowanym przez klientów jest wykupienie dodatkowej usługi serwerowej tylko na czas trwania akcji marketingowej. Dzięki temu koszty są o wiele mniejsze niż zakup maszyny na cały rok, a kampania nie zakłóca działania samej witryny. W takich przypadkach nie musisz wiązać się z dostawcą hostingu długoterminowymi umowami na nowe usługi – z dodatkowych maszyn możesz zrezygnować, kiedy skończy się kampania, a ruch w serwisie wróci do pierwotnego poziomu.
Warto pamiętać o tym, że nawet największym graczom polskiego rynku zdarzają się problemy techniczne związane z brakiem dostępu do ich stron www. Zastanawiasz się co zrobić, kiedy Twój serwis nagle staje się niedostępny, a kampania marketingowa idzie pełną parą w sieci?
Pierwszy krok to kontakt z administratorem strony i Biurem Obsługi Klienta Twojej firmy hostingowej. Wspólnymi siłami mogą oni szybko zareagować na problemy takie jak niedostępność Twojej witryny. Analiza danych systemowych stanowi wtedy solidną podstawę do podjęcia skutecznych działań, które mają na celu „podniesienie” serwisu.
Podczas kontaktu z klientem specjaliści z renomowanych firm hostingowych udzielają porad na temat działań, które może wykonać administrator strony, aby zapewnić stabilność działania aplikacji. Jednym ze sposobów na zabezpieczenie się przed takimi sytuacjami jest także właściwa optymalizacja serwisu WWW, ale konieczna jest do tego fachowa wiedza.
Jeżeli korzystasz z usług hostingowych świadczonych przez doświadczone centrum danych, szybkie reagowanie na awarie pozwoli na zminimalizowanie ewentualnych strat wynikających z braku dostępu do Twojej strony WWW. Jeżeli widzisz, że Twój serwis nie działa optymalnie, z pewnością warto skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i przedstawić problem. To właśnie w takich sytuacjach najbardziej docenisz współpracę z firmą, która świadczy całodobową pomoc techniczną.
Pamiętaj więc, aby podczas przeprowadzania kampanii marketingowej zadbać nie tylko o ciekawe kreacje reklamowe, ale także o optymalne zaplecze techniczne aplikacji. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiednich dostawców usług hostingowych – możliwość korzystania z ich doświadczenia i wsparcia w trudnych sytuacjach jest elementem, na który powinieneś zwracać szczególną uwagę.
Poczytaj więcej na naszym blogu
-
Core Web Vitals. Jak dostosować stronę?
Core Web Vitals, czyli nowy zestaw elementów mających znaczenie dla algorytmu Google, pozostaje w kręgu zainteresowania właścicieli stron www. Wysoka pozycja w wynikach organicznych wymaga dostosowania witryny do aktualnych wymogów. -
Integracja WooCommerce z Google Zakupy prosta jak nigdy dotąd
Integracja Google Zakupy z WooCommerce, stała się prosta jak instalacja wtyczki w WordPressie. Dosłownie. Poznaj plugin Google Listings & Ads.