Domena TV jako narzędzie marketingowe

Domeny, Hosting

Domena TV jako narzędzie marketingowe

Katarzyna Węgiel

Czy domena TV może być skutecznym narzędziem marketingowym? Właściwie wykorzystana z pewnością tak. Nowe domeny otwierają przedsiębiorcom drogę do kreatywnej promocji swojej działalności. Rewolucja w postrzeganiu adresów internetowych wpływa na tworzenie nowych strategii marketingowych opartych o domeny. Dotyczy to również domen zagranicznych, które często są postrzegane jako branżowe, w tym domenę TV.

Prowadzisz biznes? Sprawdź trendy

Cyfrowa rewolucja spowodowała zmianę nastawienia klientów. W wyraźny sposób zmienił się sposób konsumpcji treści. Użytkownicy korzystają z mobilnych urządzeń wszędzie. Czytają i oglądają materiały w metrze, tramwaju, podczas przerw w pracy. Czytanie do tzw. porannej kawy jest modne. Całość medialnego przekazu jest dodatkiem do codziennych czynności i konsumowania w tle. Materiał wideo idealnie wpasowuje się w taki trend. Wideo to już nie tylko kablówka, wypożyczalnia DVD i wszystkie filmowe produkcje. Odsetek osób oglądających telewizję maleje, nie zmniejsza się jednak zainteresowanie materiałami wideo. Wręcz przeciwnie, amatorskie materiały cieszą się równie dużą popularnością, co kinowe produkcje. Firmy żywo reagują na utrzymujące się tendencje, wchłaniają zmiany rynkowe, wykorzystują nowe możliwości wprowadzając np. transmisje na żywo.

Doemna .TV Kei.pl

Domena TV – bądź reżyserem swojego sukcesu

Co powinieneś wiedzieć planując strategię marketingową w oparciu o nowe narzędzia? Przede wszystkim możesz na tym zarobić. I to niemało. Musisz jednak wykazać się kreatywnością i umiejętnością stworzenia wartościowego materiału. OFON Agency na początku roku przeprowadziła szczegółowe badania analizy rynku pod kątem wykorzystywania materiałów wideo w celach promocyjnych. Wyniki badań są jednoznacznie: wideo to przyszłość.

Pomimo, że 43,25% ankietowanych ocenia przygotowanie materiału jako trudne i pracochłonne, 72,43% z nich deklaruje chęć wydania dodatkowych środków na tego typu materiały. Szczegóły raportu pod adresem.

Oczywiście, nie chodzi o to by przekierować ruch ze strony WWW na kanał serwisu YouTube. Materiały wideo muszą funkcjonować na zasadzie uzupełnienia, być niejako ilustracją, formą łatwiej przyswajalną dla klienta. Pytanie, jak ciekawie „sprzedać” takie informacje. Sposobów jest wiele. Jednym z nich jest wykorzystanie domeny TV. Uruchamiając osobny serwis będziesz mógł bez ograniczeń umieszczać materiały takie jak tutoriale, animacje, filmy instruktażowe czy streaming live.

Sprawdź możliwości wideo marketingu

Facebook wprowadził opcję transmisji na żywo w styczniu 2016 roku, ale prawdziwy „boom” na relacje w trybie live przyniosła aplikacja Snapchat. Narzędzie początkowo użytkowane wyłącznie przez nastolatków, dziś klasyfikowane jest jako główny popularyzator streamingu. To potencjał który warto wykorzystać. Każde uczestnictwo w spotkaniach branżowych warto relacjonować za pomocą domeny TV.  Technik relacjonowania jest kilka: od nagrań zwykłym smartfonem po relację z wywiadu w profesjonalnym studiu nagrań. Wszystkie opcje są równie chętnie wykorzystywane przed PR-owców.

domena TV

Event bez live streamingu to nie event

Live streaming z eventów to gorący trend. Oglądanie konferencji i wystąpień na żywo cieszy się ogromną popularnością. Wszystkie akcje promocyjne związane z wejściem na rynek nowej marki i produktu mogą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Dodatkowo możliwość czatowania jest wskazówką dla twórców na temat kierunku zmian. Transmisja może być publikowana za pośrednictwem social media bądź autorskiej platformy. Sprawdź potencjał jaki może dać Twojej działalności domena TV.

Autentyczność jest kluczem

Co może zyskać firma na live streamingu? To idealny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku. Specyfiką takich przekazów jest ich niedoskonałość. W odróżnieniu od spotów reklamowych z hollywoodzkim rozmachem, transmisje live zmniejszają dystans pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Możliwość komentowania w trybie live daje poczucie pararozmowy. Przekaz jest niedoskonały, pojawiają się przejęzyczenia, usterki przez co jest on bardziej „realny” i bliższy zwykłemu odbiorcy. Świadomość, że po drugiej stronie wirtualnej przestrzeni jest prawdziwy człowiek bardziej angażuje i przekonuje odbiorcę do produktu.

Znajdź swoją domenę TV i zacznij nagrywać!

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.5
Liczba ocen: 2
Domena TV jako narzędzie marketingowe

Katarzyna Węgiel

Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Testerka nowych rozwiązań pozycjonujących markę w umyśle klienta. Łączę teorię z praktyką. Wykorzystuję social media do efektywnego budowania relacji z klientem. Na co dzień zajmuję się kreowaniem wizerunku i świadomości marki w komunikacji on i off –line.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *