Domeny

.com czy .coś innego?

Daniel B. Drożdż

Od ponad miesiąca dotychczas najbardziej ceniona domena .com odnotowuje spadki. Pod koniec roku 2016 liczba nazw zarejestrowanych w tej domenie spadła o milion. Czy to dużo? I jaki ma to wpływ na nowe domeny?

Domena .com

Domena .com jest nieporównywalnie większa niż jakiekolwiek inne rozszerzenie. Dlatego też nawet milion mniej rejestracji nie zagraża jej utratą pozycji lidera. Warto jednak zauważyć, że jej potencjał jest ograniczony. Ilość dobrych wolnych nazw w domenie .com spada i coraz trudniej znaleźć odpowiednią dla siebie.

W odpowiedzi na braki wolnych adresów powstały tzw. nowe domeny, czyli rozszerzenia podkreślające branżę, w której działa dana firma. Znanymi nam serwisami, które dostrzegły i doceniły potencjał w nowych domenach są polska.travel oraz sprawny.marketing.

Klikając w wymienione adresy odbiorca doskonale wie, jakich informacji może się spodziewać na stronie. Idąc tym tropem użytkownik szukający w wyszukiwarce atrakcji turystycznych w Polsce, natykając się na różne adresy, prędzej kliknie w ten, który wprost sugeruje mu tematykę witryny. W tym wypadku będzie to www.polska.travel. Czy to faktycznie tak działa?

Keywords w domenie to większa klilkalność

Opublikowany w zeszłym roku badanie Verisign potwierdza przypuszczenia. Słowa kluczowe zawarte w adresie WWW mają znaczący wpływ na zwiększenie ruchu. W przeprowadzonym badaniu sprawdzono jaką klikalność mają domeny zawierające słowa kluczowe w stosunku do tych, które ich nie posiadają.

Analitycy odpowiadający za doświadczenie opisują je na prostym przykładzie. Wpisując do wyszukiwarki zapytanie „how do I create a personal brand online?” użytkownik najczęściej kliknie adres posiadający wpisane przez niego słowo kluczowe: www.PersonalSpaceOnline.com. Rzadziej wybierze natomiast witryny z adresem zawierającym nazwę marki. Liczby nie kłamią

Wyniki badania jednoznacznie wskazują, że lepiej posiadać w adresie słowa kluczowe niż nie. Nazwy domenowe nie zawierające takich słów posiadają klikalność na poziomie 12,44%. Adresy posiadające jedno słowo kluczowe są otwierane w 21,79%, a te które mają dwa lub więcej aż w 25,3%.

Co na to nowe domeny?

Nowe domeny branżowe posiadają w rozszerzeniu słowo kluczowe. Dla przykładu, jeśli prowadzisz kawiarnię o nazwie „ABC”, to wybierając domenę abc.coffee otrzymujesz adres www z nazwą firmy oraz ze wskazaniem profilu działalności. Taki adres jest krótki, chwytliwy, łatwy do zapamiętania i prezentuje się lepiej niż adres typu abc-coffee.pl czy abc-coffee.com.

Dodatkową wartością jest zwiększenie klikalności w link co zwiększy ruch na stronie, a poprzez to zwiększy ilość klientów. Jeśli szukasz końcówki idealnej dla swojego biznesu zajrzyj na naszą stronę.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 2
.com czy .coś innego?

Daniel B. Drożdż

W Kei.pl odpowiedzialny za marketing internetowy, w szczególności SEO/SEM, analitykę i wdrożenia rozwiązań UX i e-commerce. Marketer z wykształcenia i pasji z ponad 10-letnim doświadczeniem. Certyfikowany specjalista Google Ads. Związany z rynkiem hostingowym od 2016 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *