Domeny
Domena WINE – odkryj jej potencjał
Co znajdziesz w tym artykule:
Czy w XXI wieku można działać wyłącznie stacjonarnie? Oczywiście, że tak… tylko po co? Internet to sieć kontaktów, która umożliwia rozwój każdej firmy, także w sektorze winiarskim. Znane jest powiedzenie, że jeśli kogoś nie ma w sieci to nie istnieje. Niestety, w myśl tej zasady aktualnie „nie istnieje” wiele znakomitych polskich winnic. Domena WINE – sprawdź, co musisz wiedzieć.
W Polsce działa już około 100 winnic. Część z nich to prężnie działające firmy i obszary o powierzchni kilkunastu hektarów. W polskiej branży winiarskiej królują lokalni przedsiębiorcy, skupieni na działalności stacjonarnej. Ta grupa praktycznie nie funkcjonując online, a rezygnując z tego kanału wyraźnie zawężają swoja grupę docelową. Generacja Z to pokolenie internetowe, które sieć traktuje jako pierwsze, a często jedyne, źródło wiedzy. Czy młodzi klienci są świadomi, tego oferuje im polski rynek? Jak zaprezentować walory swojej winiarni online by dotrzeć z ofertą do szerszej grupy? Zapraszamy do lektury.
Sprzedawać każdy może?
Jeszcze kilka lat temu w mediach toczyły się burzliwe debaty odnośnie sprzedaży wina przez Internet. Pytano czy wino sprzedawać można także online, czy też Ci, którzy tego zadania się podejmują, łamią prawo. Temat nielegalności tego procederu powraca co jakiś czas. Brukowce regularnie „wsadzają” Marka Konrada do więzienia, a głos w całej sprawie zabierają coraz to nowi eksperci. Aktualnie pomimo trudności winiarze z powodzeniem sprzedają swoje produkty w sieci. Potencjał tego kanału jest duży.
Polski konsument jest coraz ciekawszy świata, próbuje nowych trunków, smaków i za te doznania jest w stanie zapłacić adekwatną cenę. Jest to też typ konsumenta „wygodnego”, który poszukuje prostych rozwiązań. Stąd popularność łatwych do zapamiętania końcówek branżowych typu .WINE i całej idei e-zakupów. Współcześni konsumenci są niecierpliwi, dlatego kupują wyłącznie na ciekawych, szybko ładujących się stronach. Giganci branży działają z sukcesem zarówno w sferze online, jak i stacjonarnie. Taka synergia przekłada się na mocną pozycję firm. Jest to też kierunek, w którym podążać będzie branża winiarska w Polsce.
Nazwij się! Domena wskaże drogę
Budowanie swojego obszaru w sieci najprościej rozpocząć od wyboru domeny. Ulokowanie wirtualnej winnicy pod łatwym do zapamiętania adresem pomoże w nawigowaniu użytkowników. Co wyróżnia wysoko wypozycjonowane firmy w branży winairskiej? Uwagę przykuwa wykorzystanie chwytliwej domeny .WINE. Wystarczy spojrzeć, jak inne marki wykorzystały potencjał tej domeny. Dobrym przykładem są działania hiszpańskich winiarzy, którzy promują swoją działalność pod adresem www.champagne.wine.
Rodzinna winnica, globalny biznes, domena WINE
.WINE z grupy nowych domen, to doskonała alternatywa, która z powodzeniem zastępuje tradycyjne rozszerzenia typu .PL czy .COM. Właściwa domena ma znaczenie, zwłaszcza jeśli działalność skupia się wokół wąskiej kategorii produktowej. Nowe końcówki pisane są głównie w języku angielskim, dlatego w odróżnieniu od tradycyjnej .PL-ki, otwierają drogę do ekspansji na zagraniczny rynek.
.WINE to najlepsza końcówka do promocji winnic i winiarni. Stworzona dla dystrybutorów wina, ale też pasjonatów promujących branżę w sieci – degustatorów i kolekcjonerów. Usługodawcy obsługujący branżę winiarską zdają sobie sprawę, że wino to więcej niż rynek. To rozbudowana kultura. Końcówka .WINE w swojej idei ma zrzeszać pasjonatów, stworzyć swojego rodzaju wirtualne miejsce dla całej grupy.
Kreatywność i konsekwencja
Domena wyznacza kierunek klientom, ale też twórcom stron. Często dyktuje wygląd layout-u graficznego. O tym w jaki sposób domena narzuca kierunek w komunikacji marki świadczy przykład słoweńskiej winnicy. Domena www.lepavida.wine jest pierwszym elementem konsekwencje budowanego przekazu. Lepa Vida to stały motyw słoweńskiej literatury, obecny w balladach, pieśniach i mitach. Takie konotacje towarzyszą też marce. Całość tworzy tajemniczy, urokliwy klimat. Stylizowanie winnicy na bajkowe miejsce widoczne jest w użytych zdjęciach, grafikach, treściach. Dokładnie przemyślana strategia i dbałość o detale zyskała uznanie klientów z całej Europy. Wino to wyjątkowa kategoria produktów, tradycja, kultura, olbrzymia wiedza producentów, zaangażowanie i pasja. Taki produkt wymaga szczególnej prezentacji w przestrzeni online. Liczy się nie tylko to co komunikujemy, ale też sposób w jaki to robimy.
Postaw na treść
O ile kwestie techniczne warto powierzyć profesjonalistom, jest aspekt, który powinien być starannie opracowany przez samych właścicieli. Dobrze przygotowany, unikalny content, świadczy o prestiżu strony. Wyczerpujący opis konkretnego rocznika jest w stanie rozwiać wątpliwości klienta. Zachęcić do zgłębienia tematu i podjęcia decyzji o zakupie. Dobrym przykładem jest zaangażowanie właścicieli domeny www.sherry.wine, którzy szczegółowo opisują każdy ze swoich produktów. Produkcja, wiek, ciekawostki, wskazówki dotyczące podania – wszystko co może przykuć uwagę czytelnika. Użytkownik kierowany pozytywnym doświadczeniem wróci na stronę w przyszłości. Dobra treść oraz łatwy do zapamiętania adres www z rozszerzeniem .WINE na pewno mu to ułatwi.
Opowiedz swoją historię z domena .WINE
Strona WWW to kompendium wiedzy, detale produktów, ale także ludzie. Strony ofertowe zawierają przydatną zakładkę „o nas”. To miejsce na zaprezentowanie misji firmy, jej tradycji a być może także pracowników. Działania tego typu budują autentyczność, potęgują pozytywny odbiór.
Co zawiera atrakcyjna strona? Wizualizacje, zdjęcia, nagrania, ilustracje – wszystko co pomoże w budowaniu świadomości i zachęci użytkowników do odwiedzin. Klient, który ma świadomość tego, co stoi za wirtualnym biznesem chętniej dokonuje zakupów. Budując swoją stronę warto pamiętać o elementach z kategorii social proof – dowód uznania ze strony specjalistów, referencje, publikacje, certyfikaty… Warto się tym chwalić, szczególnie na stronie www.
Tradycyjna winnica, stabilny hosting
O ile ważna jest kwestia samej konstrukcji strony (funkcjonalność i intuicyjne menu), nie bez znaczenia jest też czas ładowania witryny. Płynne działanie strony może być zapewnione przez odpowiednio zoptymalizowaną usługę hostingową. Wybierając odpowiedniego dostawcę unikniesz problemów ze stabilnością witryny. Strona gromadzi dane użytkowników? Certyfikat SSL to konieczność. Stosowanie szyfrowanego połączenia to troska o bezpieczeństwo i poufność danych klientów. W realiach dzisiejszej branży e-commerce protokół HTTPS funkcjonuje jako potwierdzenie autentyczność firmy i pozwala konsumentom na spokojnie zakupy, bez obaw o płatności za złożone zamówienie. Masz pytania? Napisz na cst@kei.pl – wspólnie dopasujemy rozwiązanie do potrzeb Twojego biznesu.
Tekst powstał we współpracy z Magazynem Winiarskim
www.magazynwiniarski.pl
Poczytaj więcej na naszym blogu
-
Certyfikat VMC – Twoje logo w wiadomości
Twoje logo w wiadomości e-mail? Teraz to możliwe. Pomoże Ci w tym cyfrowy certyfikat VMC, dostępny już w portfolio Kei.pl. VMC daje możliwość, że Twoje logo będzie dostępne obok wiadomości e-mail. -
Dev Ops – kim jest?
Dev ops to pojęcie, które coraz częściej możemy spotkać w zespołach projektowych, związanych zwłaszcza z IT. W ramach tego pojęcia możemy mówić tak naprawdę o połączeniu dwóch obszarów: development oraz operations w zarządzaniu i wdrażaniu projektu w jeden wspólny obszar.