Jak otworzyć restaurację? Biznes w branży gastronomicznej

Domeny

Jak otworzyć restaurację? Biznes w branży gastronomicznej

Ela Kornaś

Branża gastronomiczna to trudny biznes, których wymaga odpowiedniego przygotowania i nakładów finansowych. Ten bardzo konkurencyjny rynek wymusza na przedsiębiorcach wybór nieszablonowych rozwiązań. Jak otworzyć restaurację? O sukcesie najczęściej przesądza sam pomysł i wybór strategii marketingowej.

Myślisz o otwarciu efektywnego biznesu w branży gastronomicznej? Prześledź najnowsze trendy. Dobrą informacją jest fakt, że liczba osób stołujących się na mieście stale rośnie. Motywatorem tych zmian jest głównie wygoda i oszczędność czasu. Sprawdź jak otworzyć restaurację i zdobyć zaufanie klientów.

Branża gastronomiczna – najnowsze trendy

Firma Makro Cash & Carry przygotowała obszerny raport Polska na Talerzu 2016 z którego wynika, że coraz większą popularnością cieszą się kuchnie regionalne i niszowe. Raport pokazuje także, że ankietowani jako powód jedzenia na mieście podają chęć poznania nowych smaków. Najnowsze tendencje wcale nie oznaczają, że brakuje wielbicieli sprawdzonych rozwiązań. Aż 70% Polaków wskazało pizzerię, jako najchętniej odwiedzany lokal. Czy pizzeria to gwarantowany sukces? Pamiętajmy, że konkurencja w obszarze kuchni włoskiej jest ogromna. Jak się wyróżnić?

jak otworzyć restaurację?

Twoja aktywność online

Prowadząc biznes musisz być obecny w sieciDzisiaj o tej prawidłowości wie już każdy. Aktualnie nie chodzi o to aby „być” online, ważne by się wyróżnić. Budując swoją markę, wybierz oryginalną domenę  np. .PIZZA. Chwytliwa końcówka, bezpośrednio wskaże na profil działalności i przyciągnie klientów. Właściwe rozszerzenie ma znaczenie, zwłaszcza jeśli działalność lokalu uwzględnia zamówienia online. Właściciele gastronomicznych lokali coraz częściej decydują się na sprzedawanie online z własnej strony WWW, bez pośrednictwa innych portali. Korzystanie z usług pośredników wiąże się z przekazywaniem nawet 15% całego obrotu. Sprzedaż za pośrednictwem własnego kanału jest o wiele bardziej opłacalna. Należy jednak pamiętać, że presja cenowa i czasowa na rynku dostaw jest ogromna. Aby proces zamówienia został sfinalizowany strona musi być w 100% funkcjonalna i przyjazna dla klienta. Pamiętaj o certyfikacie SSL, który potwierdzi autentyczność Twojej firmy i pozwoli spokojnie bez obaw dokonać płatności za złożone zamówienie. Zwróć uwagę również na szybkość ładowania witryny, które może być zapewnione przez odpowiednio zoptymalizowaną usługę hostingową.

Jedzenie na dowóz

Klienci coraz częściej korzystają z opcji e-zakupów i możemy przypuszczać, że takie tendencje utrzymają się w najbliższym czasie. Użytkownicy zamawiają gotowe dania, ale też poszczególne składniki. W sieci szukają ekologicznych produktów, trudno dostępnych alkoholi, egzotycznych przypraw. Szacuje się, że w 2020 rynek usług kurierskich w 15 % będzie obejmował właśnie dostawy jedzenia do domu. Kultura gotowania w Polsce zmienia się z roku na rok. Ludzie coraz chętniej eksperymentują, są otwarci na nowe smaki i po prostu doceniają dobre jedzenie. Sieć daje możliwość rozwoju kulinarnych pasji .ONLINE. Wyjście naprzeciw potrzeb miłośników gotowania to szansa na opłacalny biznes.

Slow food – zdrowa moda

O ile zwykła restauracja i budka z kebabem wcale nie musi być złym pomysłem, to dziś warto pochylić się także nad innymi możliwościami. Branżą gastronomiczna oferuje szereg możliwości. Godny uwagi jest cały trend slow food i eco-kuchni który skupia się wokół naturalnych składników, brak sztucznych dodatków i odejścia od szybkiej konsumpcji. Dużą popularnością wśród miłośników zdrowego trybu życia cieszy się dieta pudełkowa. Zbilansowane i spakowane jedzenie na każą porę dnia jest dostarczane klientowi codziennie „pod drzwi”. Amatorów takich szybkich i zdrowych rozwiązań nie brakuje. Może strzałem w 10-tkę okaże się wegańska opcja diety pudełkowej? Jak otworzyć restaurację, aby dotrzeć do potencjalnej grupy klientów? Zwróć uwagę na ciekawe domeny: .CATERING, .FIT, .EXPRESS, .GARDEN

Rynek gastronomiczny w Polsce. Statystyki

Jak otworzyć restaurację? Liczy się pomysł!

Stawiaj na kreatywne rozwiązania. Być może zamiast tradycyjnego lokalu zdecydujesz się na Food Trucka? Mobilna gastronomia wraca do łask i w 2017 roku na dobre wpisała się w przestrzeń miast. Promocję tego typu rozwiązań nakręcają także regularne festiwale Foodtrucków czy ogólna moda jedzenia na świeżym powietrzu.

Gastronomiczne inspiracje domenowe. Dobry pomysł na biznes?

  • Tematyczne kawiarnie – jaka jest Twoja ulubiona knajpka? Stwórz miejsce w którym sam chętnie spędzałbyś czas. Wybierz domenę .CAFE i pokaż się online!
  • Regionalna winiarnia – Serwuj .WINE swojej produkcji
  • Lekcje gotowania – warsztaty kulinarne cieszą się dużą popularnością, są świetnym wariantem na miłe spędzenie czasu z przyjaciółmi. Zaproś laików do swojej kuchni i wykorzystaj domenę .KITCHEN
  • Green Juice – serwuj soki wyłącznie z zielonych owoców i warzyw. Chcesz stworzyć zielony koktajlowy ogród? Wykorzystaj domenę .GARDEN
  • Regionalny .PUB – wyróżnij się wśród konkurencji, postaw na oryginalny produkt, np. kwas chlebowy czy piwo miodowe
  • Rowery towarowe z kawą i przekąskami – mobilna gastronomia to nie tylko Food Trucki – wykorzystaj domenę .BIKE
  • Warzywa ekologiczne dostarczane pod drzwi
  • Pieczenie ciast na zamówienie
  • Wegański .CATERING

Wykorzystaj narzędzia marketingowe

Nawet najbardziej innowacyjny pomysł potrzebuje odpowiedniej strategii promocyjnej. Według najnowszego raportu Marketing Content Shock 2017 każda sekunda to 70 000 tysięcy logowań na Facebooku – nie może Cię tam zabraknąć! Sam fanpage to jednak za mało. Sprecyzowana grupa docelowa, stabilna strona internetowa, spójna identyfikacja wizualna – to wszystko składa się na powodzenie Twojego projektu. Choć czasami stosowanie niektórych narzędzi branży marketingowej wydaje się nieoczywiste, warto szukać nowych rozwiązań.

Planując swoje działania w gastronomii dokładnie przyjrzyj się rynkowi, przeanalizuj, co możesz zaoferować, jakie są oczekiwania. Promuj swoje działania w sieci i buduj wierną grupę stałych klientów. Z Kei.pl stworzysz swój biznes online na solidnych podstawach.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.67
Liczba ocen: 3
Jak otworzyć restaurację? Biznes w branży gastronomicznej

Ela Kornaś

Od 15 lat zajmuje się technologiami hostingowymi, domenowymi oraz związanymi z bezpieczeństwem. Odpowiada za produkty domenowe oraz certyfikaty SSL. Codzienna praca polega na zapewnianiu Ci najciekawszej na rynku oferty nazw domenowych i certyfikatów SSL. Prywatnie uwielbia tenis i bieganie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *