Domena Twojego biznesu

Domeny

Domena Twojego biznesu

Ela Kornaś

Zapraszamy na cykl Domena Twojego Biznesu, w którym postaramy się przybliżyć znaczenie domen w przestrzeni e-biznesu i nie tylko. Już 15 marca obchodzimy międzynarodowy dzień domeny, z tej okazji przez cały miesiąc będziemy starać się odpowiadać na najczęstsze pytania. O czym warto pamiętać rejestrując domenę? Jak wybrać odpowiednią końcówkę? Czym jest cesja? Cykl życia domeny? Śledź nasze wpisy i dowiedz się więcej!

Domena internetowa – podstawa biznesu

Domena Twojego Biznesu to cykl, który przybliży Ci informacje o końcówkach a także podsunie pomysł na adres, który poprowadzi Twój projekt do sukcesu. Ale od początku… czym właściwie jest domena? To element adresu DNS, który umożliwia znalezienie w sieci takich zasobów jak strona www. Pozwala przetłumaczyć adres IP na łatwą w zapamiętaniu nazwę. Nazwy domeny internetowej mogą składać się z:

  • liter,
  • cyfr
  • znaku ‘-’.

Tworząc nazwę domeny zwykle możesz wykorzystać ponad 60 znaków. Jednak to krótkie i proste nazwy są kluczem do sukcesu. Najwyższe ceny na giełdach domen osiągają właśnie domeny z nazwą składając się z 2 bądź 3 liter.

Domena = wybrana przez abonenta nazwa + rozszerzenie

Abonent może wybierać spośród rozszerzeń które dzielą się na:

Lokalnie czy globalnie?

Domena .PL – to najbardziej rozpoznawalna końcówka w Polsce, idealna dla osób prowadzących działalność na terenie kraju. Wybierają ją Ci, którzy prowadzą firmę oferującą usługi na terenie całego kraju w języku polskim. Dla tych, którzy rozwijają swój biznes za granicą naturalnym wyborem jest domena globalna, która sugeruje użytkownikowi prowadzenie działalności w wymiarze międzynarodowym z dostępną usługą w języku angielskim. Jeśli zakładasz międzynarodową spółkę podkreśl to globalną końcówką .com, .net czy .org. Globalne rozszerzenie sugeruje, że strona jest w języku angielskim i działa na całym świecie. Oprócz .com, popularne są takie końcówki jak .net czy .org. Te ostatnie pozwalają na szerszy wybór wolnych adresów i łatwiejsze znalezienie adresu www z odpowiednią nazwą.

Aby zarejestrować domenę należy opłacić co najmniej roczny abonament. Istnieją rejestry w których ten czas jest wydłużony i wynosi np. 2 lata. Abonament chcący utrzymać swoją nazwę musi pamiętać o regularnym opłacaniu adresu. Jeśli opłata za przedłużenie na kolejny rok nie zostanie odnowiona, domena wchodzi w okres kwarantanny.

Domeny polskie
  • można zarejestrować na minimum rok
  • maksymalny czas to 10 lat

Domeny globalne

  • można zarejestrować na minimum rok,
  • maksymalny czas to 5 lat
  • domeny info, biz, co.uk – minimalny okres rejestracji wynosi 2 lata

Czym się kierować przy wyborze domeny?

Użytkownik bogaty w podstawowe informacje odnośnie grup domen i ich okresów abonamentowych może pomyśleć o końcówce pod kątem marketingowym. Choć o znaczeniu domeny w branży mówi się dużo, wiele osób wciąż ich nie docenia. Dla wielu firm to właśnie domena jest osią prowadzonych kampanii marketingowych. Bardzo ważne w planowaniu działalności na rynku zagranicznym. Dobra domena to inwestycja na lata. O wartości i znaczeniu domeny jako towaru świadczy stale rozrastający się rynek wtórny. W ubiegłym roku najdroższą domeną okazała się insurance.com, sprzedana za 35,6 miliona dolarów. Transakcje w tej branży opiewają na miliony, a o atrakcyjne domeny walczą domainerzy, ale też inwestorzy i firmy o ugruntowanej pozycji.


Większość interesujących domen jest już zajęta?

Jest na to rozwiązanie. Nowe domeny otwierają możliwość kreatywnego wykorzystania nazwy firmy z atrakcyjnym rozszerzeniem. Przede wszystkim pozwalają na tworzenie oryginalnych adresów, w których końcówka jest integralną częścią nazwy wybranej przez abonenta (np. sprawny.marketing). Nowe domeny pełnią funkcje informacyjną: .catering, .restaurant, ,fitness, .cafe są jasnym komunikatem czym zajmuje się firma, a użytkownik wie z jakimi treściami może zetknąć się na danej stronie.

Element układanki

Czy domena może determinować sukces biznesu? Źle dobrana z pewnością może przeszkadzać w jego rozwoju. Trendy nieustannie się zmieniają, ale odpowiednio dobrany adres pozostanie. Chwytliwa nazwa zawsze będzie w cenie.

Obecność w sieci: pomysł, domena, hosting, certyfikat SSL

Domena twojego Biznesu – śledź cykl i zyskaj

Zachęcamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku

Może uda Ci się zgarnąć atrakcyjną domenę za darmo? albo atrakcyjne nagrody. Sprawdź!

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 2
Domena Twojego biznesu

Ela Kornaś

Od 15 lat zajmuje się technologiami hostingowymi, domenowymi oraz związanymi z bezpieczeństwem. Odpowiada za produkty domenowe oraz certyfikaty SSL. Codzienna praca polega na zapewnianiu Ci najciekawszej na rynku oferty nazw domenowych i certyfikatów SSL. Prywatnie uwielbia tenis i bieganie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *